Tja overblijven ook zoiets. Ik hoor bij ons ook altijd geklaag dat ze vrij weinig tijd krijgen om alles op te eten. Dus het moet gezond zijn en makkelijk en snel naar binnen te werken.
Ik heb het even nagevraagd bij manlief wat hij in de broodtrommels stopt

Ik smeer nl nooit hun brood. Zij krijgen voor de kleine pauze altijd fruit mee ( en zij zijn ook vaak de enige die fruit meekrijgen, de rest eet allerlei koekjes e.d.). Qua drinken krijgen ze altijd een beker met aanmaaklimonade en een pakje melk mee. En met de melk zijn zij ook de enige die dat meekrijgen. Het schijnt dat ook het merendeel van de kinderen bij het overblijven snoep in de broodtrommel heeft en ook dat krijgen ze niet mee. Toch vind ik dat wel lastig. Als zij mogen kiezen, nemen ze natuurlijk ook liever koekjes, yogi en snoepjes mee, net zoals de rest van de klas, ipv fruit, melk en volkoren boterhammen.
Wij proberen wel te variëren qua brood en beleg, soms inderdaad en gekookt eitje of een gebakken eitje, een krentenbolletje, soms een gewoon bolletje, speculaasje op brood, snoeptomaatjes in de trommel, of een paar nootjes etc. En waar wij ze helemaal blij mee kunnen maken, is rond pasen een paar paaseitjes in de trommel of rond sinterklaas wat kruitnootjes.
Al met al vind ik met name de eetgewoontes van klasgenootjes lastig. Ik wil nl ook niet dat ze nooit mee kunnen doen met de rest, maar het verontrust mij wel hoe slecht er over de linie gegeten wordt. Ik ben er daarom ook mee opgehouden om als er klasgenootjes komen eten mij aan te passen. Ik probeerde in het begin het de andere kinderen naar de zin te maken met dingen die zij wel lusten, maar het resultaat was dat wij voor mijn gevoel op woensdag en vrijdagmiddag slecht lunchten. Dus nu dek ik de tafel gewoon met volkorenbrood en als ze geluk hebben een keer een krentenbol of tosti´s en normaal beleg en melk-karnemelk. Al heb ik op die dagen wel losgelaten dat zij dan eerst hartig moeten eten en vervolgens zoet. Het merendeel van de kinderen heeft al heel veel moeite met een volkoren boterham met melk-karnemelk. Zelfs de tosti´s gemaakt van volkoren brood vinden ze al moeilijk.