Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 08 dec 2014 20:40

Hier een zielig meisje... Afgelopen nacht stond ik samen met N.orah om 3 uur onder de douche! Ze was zoooo benauwd! Echt eng gewoon. Waarschijnlijk pseudo kroep (of hoe je het ook schrijft). Dit heb ik zelf ook gehad, vaak heel vaak! M'n ouders waren soms hopeloos! Nu kan ik m'n moeder goed begrijpen... Pfft! Wat een ellende! Zelf hebben we ook weinig geslapen, dus we zitten nu al behoorlijk te gapen! Na het douchen heeft madammetje in de wandelwagenzitting (in d'r bed gezet) geslapen. Zo zat ze rechtop en had ze meer lucht. Ze heeft toch nog redelijk geslapen. Helaas moesten we vanmorgen om 8.50uur bij het consultatiebureau zijn, dus we konden ook niet echt uitslapen... Daar baalde ik wel ff van! Want vanmiddag heeft N.orah ook maar anderhalf uur geslapen en vanmiddag om 17uur was ze op. Half slapend heeft ze haar maaltje gegeten... En tijdens het drinken van haar laatste fles was ze zowat onder zeil... Hopelijk slaapt ze komende nacht beter! Gelukkig ben ik morgen weer een dagje vrij, zodat ze lekker uit kan slapen... hoop ik!
Szent az Úr

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 08 dec 2014 21:55

@Jaccootje dat zal zeker schrikken zijn. Arm klein meisje.
Hoop dat jullie een rustige nacht tegemoet gaan.
Mosterd na de maaltijd, maar het cb in 't vervolg dan gewoon maar skippen?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 09 dec 2014 12:12

2jaccootje hier ook kids met regelmatig psaudo kroep. Wat bij ons nog beter helpt dan stomen/douchen....even naar buiten! Juist de frisse, koude lucht zorgt ervoor dat het snel afneemt.
Wij gooien vaak het slaapkamerraam even wijd open of even jas aan en een paar minuutjes naar buiten. Werkt sneller en beter dan stoom. :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 dec 2014 18:52

Pff, zo'n eerste dag na een paar dagen ziekzijn... Dat is een aanslag op je geduld! :?

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 09 dec 2014 18:53

Ga je dan naar buiten midden in de nacht?? Brr! Dat is wel een hele grote overgang...lijkt me. Maar ik zal het eens proberen als het nodig lijkt, althans het raam openen. Vanavond is ze uit zichzelf gaan liggen in dr bed en niet meer in de wandelwagenzitting in bed. We zullen zien hoe lang ze het vannacht vol houdt op deze manier.
Szent az Úr

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 dec 2014 19:28

Jurian heeft die aanvallen ook regelmatig gehad, maar altijd maar een paar uurtjes.
Stomen in de douche schijnt lichamelijk niet echt te helpen, het kan je kind rust geven, maar dat kan even bij je in bed nemen ook.
We namen Jurian wel eens bij ons, maar na een paar keer bleek hij helemaal niet in paniek te raken, en gewoon een beetje verder te dutten, dus lieten we hem gewoon liggen.
Van Frederiek kan ik me maar 1 keer herinneren, en die lieten we ook tussen ons in liggen, dat gaf haar genoeg rust om niet in paniek te raken.

Sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 09 dec 2014 19:58

Ga je dan naar buiten midden in de nacht?? Brr! Dat is wel een hele grote overgang...lijkt me.

Ja is niet fijn nee :( maar juist die overgang, zeker als het buiten koud is doet het 'm!
Een van de eerste keren dat ze het hier hadden belden we de HAP en die hoorde hem door de telefoon en zei 'ga maar even buiten staan met m' (het was echt koud) maar warempel...het hielp!
Sindsdien is dat hier echt het top middel bij pseudokroep.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 09 dec 2014 21:44

Wij hadden N.orah ook bij ons in bed genomen, ze werd wel rustiger, maar de benauwdheid ging er niet mee over. Dus vandaar de douche :wink:
Szent az Úr

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2014 04:14

Idd.. stomen of gewoon buiten in dd kou... die buitenkucht s nChts is heel gezond en goed... heel zuiver schijnt ook. T werkt overigens allee bij psuedokroep... ken et zelf ook bij de kids. Stomen is iets prettiger.. maar buiten staan ffjes werkt efficienter

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 dec 2014 10:17

De laatste keer dat ik met j ' nachts in het ziekenhuis was vanwege benauwdheid vertelde de ka ons dat juist stomen averechts werkte. Door het vocht juist meer benauwdheid. Of buitenlucht helpt weet ik niet, maar lijkt mij beter dan warme, vochtige lucht

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 dec 2014 12:36

Zo, gister een gezellige dag gehad, onze kleine meid is alweer 3 jaar geworden! Ze is onwijs verwend met alle cadeaus! Wij hebben haar zelf Playmobil gegeven, daar was ze ook super blij mee en tot nu toe heeft ze er al veel mee gespeeld :) Een van de eerste dingen die ze erover zei was; 'he! dezelfde als de buurvrouw, buurvrouw lidia, met de baby' :D
Verder heeft ze nog strijkkralen gekregen, veel spellen, een baan van ToetToet, kinderwagen, kinderstoel voor de pop, en nog veel meer :)
Vanavond nog even visite en dan is het echt klaar met de cadeaus :wink:

V heeft trouwens ook een keer een aanval gehad. We schrokken natuurlijk wel erg, was net een zeehond en er was helemaal niets aan de hand toen ze naar bed ging. We hebben ze even tussenin genomen en toen ze wat rustiger was weer in dr eigen bed gelegd.
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 dec 2014 11:38

Gefeliciteerd met V, wat is ze lekker verwend :)!

T is morgen alweer 2 maanden - wat gaat dat hard zeg! Hij lacht volop en heeft het onwijs druk met rond zich heen kijken :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 dec 2014 15:02

Dippie Gefeliciteerd! En wat is ze verwend leuk... Wat heb je uiteindelijk nog van playmobile gegeven?

Lechat Gaat hard he Jet is vandaag 2 maanden oud... Ga jij nog terug werken of blijf je thuis?
Gaat de bv ook nog goed?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 dec 2014 17:29

Lieffie, we hebben de Bio-winkel met hoeve gegeven!
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 dec 2014 18:17

Gefeliciteerd dippie!

Terug naar “Archief”