Boerin schreef:Jan, ik geef je wel gedeeltelijk gelijk. Natuurlijk moet er opgetreden worden en ik voel ook geen liefde voor Marc Dutroux en bid niet dagelijks voor 'm, maar als ie zich zou bekeren dan wordt in ieder geval die duivel voor eeuwig ervoor gestraft. Die andere Robert M of zo, wat ie zei dat ie het wel moest doen of hij moest het raam uitspringen, die is gewoon bezeten. Ik hoop voor 'm dat ie zich nog bekeert en bevrijd wordt. Had ie mijn kind wat aangedaan was ik ws wat minder liefdevol geweest.
Dubbele moraal. Het is niet je naaste liefhebben als jezelf aangezien je zegt dat Robert en Marc mogen leven etc. zolang het maar niet je eigen kinderen zijn.
Denk je eens in wat zo'n slachtoffer van Dutroux heeft meegemaakt. Ga daar eens een kwartiertje van je leven over nadenken. De angst, de pijn, de smerigheid. De vreugde die er nooit meer kan zijn omdat iemand zo veel van zichzelf hield en zo weinig van de ander, dat hij onschuldige kinderen daarvoor zo'n geweld heeft aangedaan. Het drama waar al die families nu nog mee te maken hebben, het gemis, de pijn die er een leven lang over blijft bestaan want zoiets kan je nooit vergeten. Nooit helemaal verwerken. De slapeloze nachten, de nachtmerries, De woede, de angst, de spijt...
Denk dan aan de heilige almachtige alleswetende God die kijkt vanuit de hemel en al die gruwelen ziet en ook de pijn in het hart van die onschuldige kinderen. Denk dan aan Zijn woorden dat wie een struikelblok voor een kind is... beter in de diepste zee gegooid had kunnen worden. En dat ging zelfs nog maar over een geestelijk struikelblok zijn. Wat denk je dat Jezus wil is voor hen die kinderen zo vreselijk kwaad aandoen...
Lu. 17 schreef: 1 En Hij zei tegen de discipelen: Het is onmogelijk dat er geen struikelblokken komen, maar wee hem door wie deze komen.
2 Het zou voor hem nuttiger zijn als hem een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen dan dat hij één van deze kleinen zou doen struikelen.
En dan ga jij bidden voor dat soort monsters... kom toch tot inkeer van die dwaasheid! Je gebed is gegarandeerd een grote gruwel voor God. Waar je gelukkig wel vergeven van kan worden als je tot inkeer komt. Ik hoop echt dat je je hiervan bekeren zult.
Denk dan aan Zijn woorden dat weinigen de smalle weg en nauwe poort zullen vinden. Hoeveel kans schat je dat een Dutroux heeft om door die poort te gaan? Net zoveel als 'de moordenaar Paulus'? Allemaal zondaren, allemaal gelijk aan elkaar? Want dat is de duivelse onzin die jullie verkondigen.
Maar het mag toch niet afhangen van mijn gevoel of oordelingsvermogen? Je bent niet de enige die voor de doodstraf bent, christenen in Amerika zijn het ook. Ik persoonlijk niet.
Het gaat erom wat God vind. Hij heeft wetten ingesteld die wij hebben te gehoorzamen. Nergens geeft God een vrijbrief aan mensen om naar eigen wijsheid te bepalen wat er met misdadigers gedaan moet worden. God doet niet aan democratie.
Er was een vrouw die bad voor de ziel van Osama Bin Laden. Tsja mooi, zo liefdevol ben ik niet. Voor Milosevic bad ik dan weer wrl, want die lijkt qua gezicht op m'n vader. Laat God maar oordelen. Daar ben ik niet de geschikte persoon voor. Je kunt een afschuw hebben van verkrachters en homo's. Moeten die dan dood op grond van een Oudtestamentische wet, maar iemand die zijn vrouw verlaat en er met de buurvrouw vandoor gaat niet? Iedereen kan haast wel dood dan. Meisjes die niet als maagd het huwelijk ingaan, daar barst het van. Ananias geef je als voorbeeld. Nu zijn er ook voorgangers die dat dorn, maar sommigen bekeren zich nog op tijd. Toen was Gods Heerlijkheid in de kerk, nu niet, anders zou de halve kerk doodvallen, zo niet de hele.
Let niet op de taalfouten overigens, wat onhandig zo'n klein telefoontje.
Er staat dan ook geschreven dat er weinigen overblijven. Een restant van mensen. Over alle eeuwen heen genomen zijn het er wel veel. Maar het zijn er relatief gezien weinig als we kijken naar alle mensen die ooit hebben geleefd. O.a. dit:
Rom. 9 schreef: 27 En Jesaja roept over Israël uit: Al zou het getal van de Israëlieten zijn als het zand van de zee, slechts het overblijfsel zal behouden worden.
28 Want Hij voltooit een zaak en handelt die af in gerechtigheid. De Heere immers zal metterdaad Zijn zaak snel afhandelen op de aarde.
29 En zoals Jesaja van tevoren gezegd heeft: Als de Heere van de hemelse legermachten ons geen nageslacht had overgelaten, zouden wij als Sodom zijn geworden en aan Gomorra gelijkgemaakt zijn geweest.
Rom. 11 schreef: Heere, Uw profeten hebben zij gedood en Uw altaren afgebroken, en ik ben alleen overgebleven. Ook staan zij mij naar het leven.
4 Maar wat zegt het Goddelijk antwoord tegen hem? Ik heb voor Mijzelf nog zevenduizend mannen overgelaten, die de knie voor het beeld van Baäl niet gebogen hebben.
5 Zo is er dan ook in deze tegenwoordige tijd een overblijfsel ontstaan, overeenkomstig de verkiezing van de genade.
Lu. 13 schreef: 23 En iemand zei tegen Hem: Heere, zijn het weinigen, die zalig worden? En Hij zei tegen hen:
24 Strijd om binnen te gaan door de nauwe poort, want velen, zeg Ik u, zullen proberen binnen te gaan en het niet kunnen,
Mat. 7 schreef: 13 Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan;
14 maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden.
Maar als men jullie leer moet geloven dan houdt God zoooveeel van iedereen tot aan de grofste kinderverkrachtermoordenaar aan toe...Velen gaan er gered worden, de weg is breed, de poort groot, en Dutroux en Robert.M hebben nog een goede kans om zich in de gevangenis te mogen bekeren en hun leven te beteren.