Vrees voor de Heer betekend het kwade haten.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Vrees voor de Heer betekend het kwade haten.

Berichtdoor Boerin » 28 nov 2014 15:22

Jan schreef:Boerin, als jij steeds nieuwe one-liners plaats waar je je goed bij voelt, zonder in te gaan op wat ik zei en een echte discussie aan te gaan, dan reageer ik ook niet meer op je.

Waar moet ik op in gaan? Dat het geen echte verkrachter was? Weet ik veel wat het was, hij zat al met z'n poten aan me en ineens was God daar, was echt tof, hij dorst niks meer te doen. Ik voelde toen echt een ontferming van de Heer voor verkrachters, maar ik dacht: laat Johan Maasbach ze maar bekeren of een andere man. Volgens mij is dit niet al te wijs zo.
Als God zondaars nog steeds wil doden in het N.T. dan moet je toch op z'n minst zien dat Jezus dat deed of de discipelen. Er waren er zat die niet naar Hem luisterden. En al dat schorriemorrie in de Corinthe gemeente had Paulus dan ook wel omver kunnen knallen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 28 nov 2014 16:23

Boerin schreef:Waar moet ik op in gaan? Dat het geen echte verkrachter was? Weet ik veel wat het was, hij zat al met z'n poten aan me en ineens was God daar, was echt tof, hij dorst niks meer te doen.

Ja als hij ongevraagd aan je zat dan is het een poging tot verkrachting lijkt me.

Ik voelde toen echt een ontferming van de Heer voor verkrachters, maar ik dacht: laat Johan Maasbach ze maar bekeren of een andere man. Volgens mij is dit niet al te wijs zo.

Tja... dan ben je vrij uniek als je in zo'n situatie ontferming voelt. Misschien was het nog geen man die al verkrachter was geworden... was het voor hem nog niet te laat...

Maar heb je die ontferming ook nog bij een bewezen ontvoerder, verkrachter en moordenaar? Ben je ook innerlijk bewogen over een duivel als Marc Dutroux? http://nl.wikipedia.org/wiki/Marc_Dutroux
Ik voel daar enkel haat bij. Wil graag persoonlijk zo'n beest de afgrond nog intrappen als het kan. En dan met camera's erbij om op televisie te laten zien. Waarbij het niet erom gaat dat ik het doe, maar dat het zo afloopt met zo'n beest. Dit om de vrees voor God te verspreiden in het land en zo toekomstige ontvoeringen en verkrachtingen en moorden te voorkomen.

Maar misschien begrijp ik niets van waarachtig Christendom? Moet ik leren Marc als mens te zien en niet als duivel die meisjes doodmaakt etc...?

Ben ik gek of zijn jullie het?

Als God zondaars nog steeds wil doden in het N.T. dan moet je toch op z'n minst zien dat Jezus dat deed of de discipelen.

Waarom? Jezus kwam toen om vergeving te bewerkstelligen. En Zijn discipelen hadden geen aardse posities als rechter. Wel oordeelde Petrus (vervuld met de H.G.) nog binnen de eigen gemeente waar hij wel zo'n positie had. Toen vielen er mensen dood neer aan zijn voeten.

Er waren er zat die niet naar Hem luisterden. En al dat schorriemorrie in de Corinthe gemeente had Paulus dan ook wel omver kunnen knallen.

Hij had geen roeping als rechter maar als evangelist. Hij had die positie niet. Maar Christendom is geen wetteloos vrijblijvend geloof. God heeft wetten, Hij wil dat wij zijn wetten rechtvaardig uitvoeren. Dit is Zijn koninkrijk op aarde. Overal waar Zijn wil gedaan wordt op aarde, daar is Zijn koninkrijk. Het begint in het individu. Het oordelen van het zelf.

Uiteindelijk gaat er wel zeker geoordeeld worden op die manier. Zie ook de rol van Christenen in de toekomst wanneer er niet meer alleen of voornamelijk in de eigen gemeente geoordeeld zal worden.

1 Kor. 6 schreef: 1 Durft iemand van u, die een geschil heeft met een ander, zijn recht te zoeken bij de onrechtvaardigen en niet bij de heiligen?
2 Weet u niet dat de heiligen de wereld zullen oordelen? En als door u de wereld geoordeeld wordt, zou u dan ongeschikt zijn voor de meest onbeduidende rechtszaken?
3 Weet u niet dat wij engelen zullen oordelen? Hoeveel te meer dan alledaagse dingen?

Ik kan je echter verzekeren dat al die mensen die nu niet over de meest basale zaken willen oordelen ook geen deel zullen hebben aan het oordeel dat de heiligen over de wereld zullen brengen. Maar eerder lopen zij de kans om zelf geoordeeld te gaan worden en te licht bevonden te worden. Zo is i.i.g mijn oordeel.

Nog een paar Teksten om te bewijzen wat de rol van Christenen zal zijn en hier met name de twaalf discipelen.

Luk. 22 schreef: 24 Er ontstond ook onenigheid onder hen over wie van hen geacht werd de belangrijkste te zijn.
25 En Hij zei tegen hen: De koningen van de volken heersen over hen, en wie macht over hen hebben, worden weldoeners genoemd.
26 Bij u echter moet dat zo niet zijn, maar de belangrijkste onder u moet als de jongste worden en wie leiding geeft als iemand die dient.
27 Want wie is belangrijker: hij die aanligt of hij die bedient? Is het niet hij die aanligt? Ik echter ben in uw midden als Iemand Die dient.
28 En u bent het die steeds bij Mij gebleven bent in Mijn verzoekingen.
29 En Ik beschik u het Koninkrijk, zoals Mijn Vader dat aan Mij beschikt heeft,
30 opdat u eet en drinkt aan Mijn tafel in Mijn Koninkrijk en op tronen zit en de twaalf stammen van Israël oordeelt.

Het Christendom is rechtvaardig oordelen vanuit eerlijke motieven om recht te spreken naar Gods hart. Eerst over het zelf. Dan over de Chr. gemeente. En uiteindelijk zelfs over heel de aarde. En niets verhinderd een Christen om nu al te verlangen naar het koninkrijk van God op aarde. Ja, het is zelfs het grootste dat we kunnen verlangen in het volgen van Jezus, zoekt eerst het koninkrijk van God...
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Bescheiden
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bescheiden » 28 nov 2014 16:50

En het kwade haten doe je door voor anderen te doen wat je wil dat ze doen voor jou!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 nov 2014 17:30

Jan, ik geef je wel gedeeltelijk gelijk. Natuurlijk moet er opgetreden worden en ik voel ook geen liefde voor Marc Dutroux en bid niet dagelijks voor 'm, maar als ie zich zou bekeren dan wordt in ieder geval die duivel voor eeuwig ervoor gestraft. Die andere Robert M of zo, wat ie zei dat ie het wel moest doen of hij moest het raam uitspringen, die is gewoon bezeten. Ik hoop voor 'm dat ie zich nog bekeert en bevrijd wordt. Had ie mijn kind wat aangedaan was ik ws wat minder liefdevol geweest. Maar het mag toch niet afhangen van mijn gevoel of oordelingsvermogen? Je bent niet de enige die voor de doodstraf bent, christenen in Amerika zijn het ook. Ik persoonlijk niet. Er was een vrouw die bad voor de ziel van Osama Bin Laden. Tsja mooi, zo liefdevol ben ik niet. Voor Milosevic bad ik dan weer wrl, want die lijkt qua gezicht op m'n vader. Laat God maar oordelen. Daar ben ik niet de geschikte persoon voor. Je kunt een afschuw hebben van verkrachters en homo's. Moeten die dan dood op grond van een Oudtestamentische wet, maar iemand die zijn vrouw verlaat en er met de buurvrouw vandoor gaat niet? Iedereen kan haast wel dood dan. Meisjes die niet als maagd het huwelijk ingaan, daar barst het van. Ananias geef je als voorbeeld. Nu zijn er ook voorgangers die dat dorn, maar sommigen bekeren zich nog op tijd. Toen was Gods Heerlijkheid in de kerk, nu niet, anders zou de halve kerk doodvallen, zo niet de hele.
Let niet op de taalfouten overigens, wat onhandig zo'n klein telefoontje.
Zach91

Menheffrin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Menheffrin » 28 nov 2014 17:43

Boerin schreef:Jan, ik geef je wel gedeeltelijk gelijk. Natuurlijk moet er opgetreden worden en ik voel ook geen liefde voor Marc Dutroux en bid niet dagelijks voor 'm, maar als ie zich zou bekeren dan wordt in ieder geval die duivel voor eeuwig ervoor gestraft. Die andere Robert M of zo, wat ie zei dat ie het wel moest doen of hij moest het raam uitspringen, die is gewoon bezeten. Ik hoop voor 'm dat ie zich nog bekeert en bevrijd wordt. Had ie mijn kind wat aangedaan was ik ws wat minder liefdevol geweest. Maar het mag toch niet afhangen van mijn gevoel of oordelingsvermogen? Je bent niet de enige die voor de doodstraf bent, christenen in Amerika zijn het ook. Ik persoonlijk niet. Er was een vrouw die bad voor de ziel van Osama Bin Laden. Tsja mooi, zo liefdevol ben ik niet. Voor Milosevic bad ik dan weer wrl, want die lijkt qua gezicht op m'n vader. Laat God maar oordelen. Daar ben ik niet de geschikte persoon voor. Je kunt een afschuw hebben van verkrachters en homo's. Moeten die dan dood op grond van een Oudtestamentische wet, maar iemand die zijn vrouw verlaat en er met de buurvrouw vandoor gaat niet? Iedereen kan haast wel dood dan. Meisjes die niet als maagd het huwelijk ingaan, daar barst het van. Ananias geef je als voorbeeld. Nu zijn er ook voorgangers die dat dorn, maar sommigen bekeren zich nog op tijd. Toen was Gods Heerlijkheid in de kerk, nu niet, anders zou de halve kerk doodvallen, zo niet de hele.

Een mooi verhaal van een christen die midden in het leven staat. Ik mag dat wel.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 nov 2014 18:08

Deze man was verkracht door een homo en had er Aids van gekregen.
http://www.freerepublic.com/focus/news/794031/posts
Zach91

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 nov 2014 18:23

Boerin schreef:Deze man was verkracht door een homo en had er Aids van gekregen.
http://www.freerepublic.com/focus/news/794031/posts

Google nou even door, dan zie je gelijk dat die Matthew Manning bepaald geen fris figuur was...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 28 nov 2014 21:57

Elke keer heb je het hier over Jan, steeds hetzelfde liedje. Elke keer getuigt het er van dat je het niet snapt.
Jan schreef:Jij hebt nog geen enkele keer gesproken over het voorbeeld van de serieverkrachter/moordenaar ben jij ook Jan? die volgens God wetten dood moet en het waarom daarvan. Nee jij gaat volkomen voorbij aan al dat onnodige lijden en je haat je naaste door hun vijand zo lief te hebben dat je zijn bekering nog op het oog hebt en ingaat tegen het rechtvaardige oordeel dat God voor zo'n beest bepaald heeft. Als God dat bepaald heeft, waar bemoei je je dan mee? Als het Gods, volgens jou, rechtvaardige oordeel is waarom leven ze dan nog of waarom ga jij je ze dan niet afmaken? Doordat mensen zoal jij het beste voor hebben met zo'n hond Je hebt ook al een hoge minachting voor honden, Gods schepsels. krijgt hij een lichte straf en komt hij weer vrij om PRECIES HETZELFDE OPNIEUW TE DOEN! Daarom zeg ik dat jullie medeschuldig zijn aan de misdaden van hen die door jullie in bescherming worden genomen. Jij bent er medeschuldig aan omdat je compleet er aan voorbij gaat dat je bekeerd moet zijn om het verschil te zien tussen zonden en de mens en de bekommeringen er over. Ik ben van mening dat je je ergens anders zorgen over moet maken Jan.

Een paar vraagjes, kleine kans dat ze beantwoordt worden maar ik probeer het.

Waarom zou God die mensen, die jij honden noemt, geschapen hebben?
Waarom willen, denk je, kinderen van God bidden om s'mensen welzijn?
Waar denk je dat dat vandaan komt?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 29 nov 2014 13:48

Bescheiden schreef:En het kwade haten doe je door voor anderen te doen wat je wil dat ze doen voor jou!

Andermans kinderen liefhebben alsof het mijn eigen kinderen zijn?
Haten de verkrachter en moordenaar van de kinderen van mijn naaste?

Anderen op hun dwalingen wijzen zoals ik zelf op mijn dwalingen gewezen wil worden?
Dit alles vanuit Gods woord.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 29 nov 2014 14:27

Boerin schreef:Jan, ik geef je wel gedeeltelijk gelijk. Natuurlijk moet er opgetreden worden en ik voel ook geen liefde voor Marc Dutroux en bid niet dagelijks voor 'm, maar als ie zich zou bekeren dan wordt in ieder geval die duivel voor eeuwig ervoor gestraft. Die andere Robert M of zo, wat ie zei dat ie het wel moest doen of hij moest het raam uitspringen, die is gewoon bezeten. Ik hoop voor 'm dat ie zich nog bekeert en bevrijd wordt. Had ie mijn kind wat aangedaan was ik ws wat minder liefdevol geweest.

Dubbele moraal. Het is niet je naaste liefhebben als jezelf aangezien je zegt dat Robert en Marc mogen leven etc. zolang het maar niet je eigen kinderen zijn.

Denk je eens in wat zo'n slachtoffer van Dutroux heeft meegemaakt. Ga daar eens een kwartiertje van je leven over nadenken. De angst, de pijn, de smerigheid. De vreugde die er nooit meer kan zijn omdat iemand zo veel van zichzelf hield en zo weinig van de ander, dat hij onschuldige kinderen daarvoor zo'n geweld heeft aangedaan. Het drama waar al die families nu nog mee te maken hebben, het gemis, de pijn die er een leven lang over blijft bestaan want zoiets kan je nooit vergeten. Nooit helemaal verwerken. De slapeloze nachten, de nachtmerries, De woede, de angst, de spijt...

Denk dan aan de heilige almachtige alleswetende God die kijkt vanuit de hemel en al die gruwelen ziet en ook de pijn in het hart van die onschuldige kinderen. Denk dan aan Zijn woorden dat wie een struikelblok voor een kind is... beter in de diepste zee gegooid had kunnen worden. En dat ging zelfs nog maar over een geestelijk struikelblok zijn. Wat denk je dat Jezus wil is voor hen die kinderen zo vreselijk kwaad aandoen...

Lu. 17 schreef: 1 En Hij zei tegen de discipelen: Het is onmogelijk dat er geen struikelblokken komen, maar wee hem door wie deze komen.
2 Het zou voor hem nuttiger zijn als hem een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen dan dat hij één van deze kleinen zou doen struikelen.

En dan ga jij bidden voor dat soort monsters... kom toch tot inkeer van die dwaasheid! Je gebed is gegarandeerd een grote gruwel voor God. Waar je gelukkig wel vergeven van kan worden als je tot inkeer komt. Ik hoop echt dat je je hiervan bekeren zult.

Denk dan aan Zijn woorden dat weinigen de smalle weg en nauwe poort zullen vinden. Hoeveel kans schat je dat een Dutroux heeft om door die poort te gaan? Net zoveel als 'de moordenaar Paulus'? Allemaal zondaren, allemaal gelijk aan elkaar? Want dat is de duivelse onzin die jullie verkondigen.

Maar het mag toch niet afhangen van mijn gevoel of oordelingsvermogen? Je bent niet de enige die voor de doodstraf bent, christenen in Amerika zijn het ook. Ik persoonlijk niet.

Het gaat erom wat God vind. Hij heeft wetten ingesteld die wij hebben te gehoorzamen. Nergens geeft God een vrijbrief aan mensen om naar eigen wijsheid te bepalen wat er met misdadigers gedaan moet worden. God doet niet aan democratie.

Er was een vrouw die bad voor de ziel van Osama Bin Laden. Tsja mooi, zo liefdevol ben ik niet. Voor Milosevic bad ik dan weer wrl, want die lijkt qua gezicht op m'n vader. Laat God maar oordelen. Daar ben ik niet de geschikte persoon voor. Je kunt een afschuw hebben van verkrachters en homo's. Moeten die dan dood op grond van een Oudtestamentische wet, maar iemand die zijn vrouw verlaat en er met de buurvrouw vandoor gaat niet? Iedereen kan haast wel dood dan. Meisjes die niet als maagd het huwelijk ingaan, daar barst het van. Ananias geef je als voorbeeld. Nu zijn er ook voorgangers die dat dorn, maar sommigen bekeren zich nog op tijd. Toen was Gods Heerlijkheid in de kerk, nu niet, anders zou de halve kerk doodvallen, zo niet de hele.

Er staat dan ook geschreven dat er weinigen overblijven. Een restant van mensen. Over alle eeuwen heen genomen zijn het er wel veel. Maar het zijn er relatief gezien weinig als we kijken naar alle mensen die ooit hebben geleefd. O.a. dit:

Rom. 9 schreef: 27 En Jesaja roept over Israël uit: Al zou het getal van de Israëlieten zijn als het zand van de zee, slechts het overblijfsel zal behouden worden.
28 Want Hij voltooit een zaak en handelt die af in gerechtigheid. De Heere immers zal metterdaad Zijn zaak snel afhandelen op de aarde.
29 En zoals Jesaja van tevoren gezegd heeft: Als de Heere van de hemelse legermachten ons geen nageslacht had overgelaten, zouden wij als Sodom zijn geworden en aan Gomorra gelijkgemaakt zijn geweest.

Rom. 11 schreef: Heere, Uw profeten hebben zij gedood en Uw altaren afgebroken, en ik ben alleen overgebleven. Ook staan zij mij naar het leven.
4 Maar wat zegt het Goddelijk antwoord tegen hem? Ik heb voor Mijzelf nog zevenduizend mannen overgelaten, die de knie voor het beeld van Baäl niet gebogen hebben.
5 Zo is er dan ook in deze tegenwoordige tijd een overblijfsel ontstaan, overeenkomstig de verkiezing van de genade.

Lu. 13 schreef: 23 En iemand zei tegen Hem: Heere, zijn het weinigen, die zalig worden? En Hij zei tegen hen:
24 Strijd om binnen te gaan door de nauwe poort, want velen, zeg Ik u, zullen proberen binnen te gaan en het niet kunnen,

Mat. 7 schreef: 13 Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan;
14 maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden.

Maar als men jullie leer moet geloven dan houdt God zoooveeel van iedereen tot aan de grofste kinderverkrachtermoordenaar aan toe...Velen gaan er gered worden, de weg is breed, de poort groot, en Dutroux en Robert.M hebben nog een goede kans om zich in de gevangenis te mogen bekeren en hun leven te beteren. :frown:

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 29 nov 2014 14:38

2 Petr. 2 schreef:3 En zij zullen u door hebzucht met verzonnen woorden uitbuiten. Het vonnis over hen is reeds lang in werking en hun verderf sluimert niet.
4 Want als God de engelen die gezondigd hebben, niet gespaard heeft, maar hen in de hel geworpen en overgegeven heeft aan de ketenen van de duisternis om tot het oordeel bewaard te worden;
5 en als God de oude wereld niet gespaard heeft, maar het achttal van Noach, de prediker van de gerechtigheid, bewaard heeft, toen Hij de zondvloed over de wereld van de goddelozen bracht;
6 en als God de steden Sodom en Gomorra tot as verbrand en tot de vernietiging veroordeeld heeft en tot een voorbeeld gesteld heeft voor hen die goddeloos zouden leven;
7 en als God de rechtvaardige Lot, die leed onder de losbandige levenswandel van normloze mensen, verlost heeft
8 (want deze rechtvaardige, die in hun midden woonde, heeft dag in dag uit zijn rechtvaardige ziel gekweld bij het zien en horen van hun wetteloze daden) –
9 dan weet de Heere ook nu de godvruchtigen uit de verzoeking te verlossen, maar de onrechtvaardigen te bewaren tot de dag van het oordeel, om gestraft te worden.
10 In het bijzonder echter hen die in onreine begeerte het vlees achternalopen en het gezag verachten; die roekeloos zijn, eigenzinnig en er niet voor terugschrikken om al wat eer toekomt, te lasteren,
11 terwijl de engelen, die in sterkte en kracht hun meerdere zijn, geen aanklacht wegens godslastering tegen hen indienen bij de Heere.
12 Maar deze mensen lasteren wat zij niet kennen, als redeloze dieren, geboren met een natuur om gevangen te worden en te gronde te gaan. Zij zullen in hun verdorvenheid ten verderve gaan,

Rom. 9 schreef: 20 Maar, o mens, wie bent u toch dat u God tegenspreekt? Zal ook het maaksel tegen hem die het gemaakt heeft, zeggen: Waarom hebt u mij zó gemaakt?
21 Of heeft de pottenbakker geen macht over het leem, om uit dezelfde klomp klei het ene voorwerp tot een eervol, het andere tot een oneervol voorwerp te maken?
22 En is het niet zo dat God, omdat Hij Zijn toorn wilde bewijzen en Zijn macht bekendmaken, met veel geduld de voorwerpen van Zijn toorn, voor het verderf gereedgemaakt, verdragen heeft?
23 En dat met het doel om de rijkdom van Zijn heerlijkheid bekend te maken over de voorwerpen van Zijn ontferming, die Hij van tevoren bereid heeft tot heerlijkheid?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 nov 2014 15:13

Jan schreef: Petr. 2
3 En zij zullen u door hebzucht met verzonnen woorden uitbuiten. Het vonnis over hen is reeds lang in werking en hun verderf sluimert niet.
4 Want als God de engelen die gezondigd hebben, niet gespaard heeft, maar hen in de hel geworpen en overgegeven heeft aan de ketenen van de duisternis om tot het oordeel bewaard te worden;
5 en als God de oude wereld niet gespaard heeft, maar het achttal van Noach, de prediker van de gerechtigheid, bewaard heeft, toen Hij de zondvloed over de wereld van de goddelozen bracht;
6 en als God de steden Sodom en Gomorra tot as verbrand en tot de vernietiging veroordeeld heeft en tot een voorbeeld gesteld heeft voor hen die goddeloos zouden leven;
7 en als God de rechtvaardige Lot, die leed onder de losbandige levenswandel van normloze mensen, verlost heeft
8 (want deze rechtvaardige, die in hun midden woonde, heeft dag in dag uit zijn rechtvaardige ziel gekweld bij het zien en horen van hun wetteloze daden) –
9 dan weet de Heere ook nu de godvruchtigen uit de verzoeking te verlossen, maar de onrechtvaardigen te bewaren tot de dag van het oordeel, om gestraft te worden.
10 In het bijzonder echter hen die in onreine begeerte het vlees achternalopen en het gezag verachten; die roekeloos zijn, eigenzinnig en er niet voor terugschrikken om al wat eer toekomt, te lasteren,
11 terwijl de engelen, die in sterkte en kracht hun meerdere zijn, geen aanklacht wegens godslastering tegen hen indienen bij de Heere.
12 Maar deze mensen lasteren wat zij niet kennen, als redeloze dieren, geboren met een natuur om gevangen te worden en te gronde te gaan. Zij zullen in hun verdorvenheid ten verderve gaan,

Mensen worden gerechtvaardigd door het geloof.
Dus dit gedeelte gaat over mensen, die niet tot geloof gekomen zijn voor hun sterven.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 nov 2014 15:37

Jan schreef:Dubbele moraal. Het is niet je naaste liefhebben als jezelf aangezien je zegt dat Robert en Marc mogen leven etc. zolang het maar niet je eigen kinderen zijn.

Denk je eens in wat zo'n slachtoffer van Dutroux heeft meegemaakt. Ga daar eens een kwartiertje van je leven over nadenken. De angst, de pijn, de smerigheid. De vreugde die er nooit meer kan zijn omdat iemand zo veel van zichzelf hield en zo weinig van de ander, dat hij onschuldige kinderen daarvoor zo'n geweld heeft aangedaan. Het drama waar al die families nu nog mee te maken hebben, het gemis, de pijn die er een leven lang over blijft bestaan want zoiets kan je nooit vergeten. Nooit helemaal verwerken. De slapeloze nachten, de nachtmerries, De woede, de angst, de spijt...

Denk dan aan de heilige almachtige alleswetende God die kijkt vanuit de hemel en al die gruwelen ziet en ook de pijn in het hart van die onschuldige kinderen. Denk dan aan Zijn woorden dat wie een struikelblok voor een kind is... beter in de diepste zee gegooid had kunnen worden. En dat ging zelfs nog maar over een geestelijk struikelblok zijn. Wat denk je dat Jezus wil is voor hen die kinderen zo vreselijk kwaad aandoen...

En dan ga jij bidden voor dat soort monsters... kom toch tot inkeer van die dwaasheid! Je gebed is gegarandeerd een grote gruwel voor God. Waar je gelukkig wel vergeven van kan worden als je tot inkeer komt. Ik hoop echt dat je je hiervan bekeren zult.

Denk dan aan Zijn woorden dat weinigen de smalle weg en nauwe poort zullen vinden. Hoeveel kans schat je dat een Dutroux heeft om door die poort te gaan? Net zoveel als 'de moordenaar Paulus'? Allemaal zondaren, allemaal gelijk aan elkaar? Want dat is de duivelse onzin die jullie verkondigen.

Het gaat erom wat God vind. Hij heeft wetten ingesteld die wij hebben te gehoorzamen. Nergens geeft God een vrijbrief aan mensen om naar eigen wijsheid te bepalen wat er met misdadigers gedaan moet worden. God doet niet aan democratie.

Maar als men jullie leer moet geloven dan houdt God zoooveeel van iedereen tot aan de grofste kinderverkrachtermoordenaar aan toe...Velen gaan er gered worden, de weg is breed, de poort groot, en Dutroux en Robert.M hebben nog een goede kans om zich in de gevangenis te mogen bekeren en hun leven te beteren. :frown:

God houdt inderdaad van iedereen.
We zijn immers allemaal Zijn schepsels.
En Hij vergeeft ook iedereen, die tot geloof komen in de Heere Jezus.
Dat is nu juist de kern van het Evangelie.

Ik heb het idee dat jij denkt, dat vergeving betekent, dat de fouten van die ander goedgepraat moeten worden.
Maar dat betekent vergeving niet.
God vergeeft ons ook, maar praat de zonden niet goed.
Vergeving betekent ook niet dat je niet boos en verdrietig mag zijn, of de daden van die ander niet afgrijselijk mag vinden.
Vergeving helpt juist om meer bij je verdriet te komen en het verdriet beter te verwerken.
Als je haat en wrok vasthoudt, dan zorg je er juist voor dat je je hart vergiftigt en je je hart ook afsluit voor de liefde van God.
Als je haat en wrok loslaat, staat je hart meer open voor de liefde van God, Die je dan beter kan troosten en je kan helpen je verdriet te verwerken.

En als je haat en wrok vasthoudt, kan de duvel je veel makkelijker voor zijn karretje spannen.
Dat zie je ook in Centraal Afrika, waar Christenen hetzelfde zijn gaan doen als de moslim-extremisten.
Daar moorden de Christen-milities ook onschuldige burgers en verkrachten onschuldige vrouwen, alleen maar omdat ze moslim zijn.
De duvel kan daar dus zowel de moslims als de Christenen gebruiken voor zijn afgrijselijke plannetjes, alleen omdat ze zich aan haat en wraakgevoelens vasthouden.

Niet vergeven zorgt ook voor blindheid.
Ik ken mensen die de fouten van hun ouders uit de opvoeding niet vergeven hebben.
Die mensen zien alle fouten die ze zelf maken niet onder ogen en nemen zelf niet de verantwoordelijkheid voor hun eigen fouten, maar schuiven al hun eigen fouten ook af op hun ouders.
Want ze zijn zo geworden door hun opvoeding, dus hun fouten komen daar ook door.
Terwijl als ze hun ouders vergeven hadden, dan hadden ze hun verdriet beter kunnen verwerken en hadden verantwoording voor hun eigen fouten genomen en er ook van geleerd.
Ook hadden ze dan zelf de liefde van God gevoeld en vanuit Die liefde zelfs liefde voor hun ouders gevoeld en hen als mensen gezien die nu eenmaal ook fouten maken.

Hier zie je het verschil in effect tussen haat en vergeving bij de dader:

http://www.eo.nl/beam/geloven/item/dit-is-vergeving/

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 29 nov 2014 16:19

Jan schreef:
Dubbele moraal. Het is niet je naaste liefhebben als jezelf aangezien je zegt dat Robert en Marc mogen leven etc. zolang het maar niet je eigen kinderen zijn.

Misschien kan ik je de uitslag geven van ons hartcardiogram?
Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen.

of een mensvisie vanuit de Romeinenbrief?

Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een; Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt. Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe. Hun keel is een geopend graf; met hun tongen plegen zij bedrog; slangenvenijn is onder hun lippen. Welker mond vol is van vervloeking en bitterheid; Hun voeten zijn snel om bloed te vergieten; Vernieling en ellendigheid is in hun wegen; En den weg des vredes hebben zij niet gekend. Er is geen vreze Gods voor hun ogen. Wij weten nu, dat al wat de wet zegt, zij dat spreekt tot degenen, die onder de wet zijn; opdat alle mond gestopt worde en de gehele wereld voor God verdoemelijk zij.

Geldt dit alleen voor mensen als marc en Robert of misschien ook voor Jan?
Ik betrek mezelf erbij hoor!

Het Bloed van Onze Heere Jezus Christus Zijn Zoon reinigt ons van alle zonden.

ps dit staat buiten het feit of ik voor of tegen de doodstraf ben.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 29 nov 2014 17:03

Jan schreef:Dubbele moraal. Het is niet je naaste liefhebben als jezelf aangezien je zegt dat Robert en Marc mogen leven etc. zolang het maar niet je eigen kinderen zijn.

Ik laat alleen even zien dat als ik vanuit m'n eigen gevoel redeneer het inderdaad een dubbele moraal is. Ik blijf er verder van af. Ik ga ze niet zitten haten, word ik alleen zelf beroerd van. Het gaat me er meer om waar je de grens legt van wat wel te vergeven is en wat niet. Het zegt mij niet veel. Waarom Ananias en Saffira niet en een prosperity preacher die van de kerk steelt en dan zich bekeert dat is weer wel vergevelijk. Ik kan er geen pijl op trekken.
Zach91

Terug naar “Archief”