Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zomaar
Mineur
Mineur

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor zomaar » 24 nov 2014 10:49

Heerlijk LEGO kopen zo, hebben wij ook al eens gedaan, zal die doos nog eens te voorschijn halen voor 5 dec. Ben juist met Sint lijstje bezig voor iedereen. Al houden we het dit jaar beperkt verwachten volgende week gezinsuitbreiding vaak krijgen ze dan ook kleinigheidjes van bezoek. Zoek voor allemaal iets waar ze even lekker zelfstandig rustig mee aan de slag kunnen. heb voor de meiden schilder op nummer bedacht en ministeck en zal voor de jongens eens in de LEGO voorraad kijken.

Nog een andere vraag wanneer laten jullie de kids een type cursus volgen. Oudste zit in Gr. Vijf en doet al best regelmatig wat met de computer nu lijkt me wel handig als ze op tijd blind leert typen, voordat ze zichzelf iets aan leert. Zag dat die cursussen ook vanaf Gr.vijf gaan. Nu zag ik de pica variant en de cursus type ocean voorbij komen, heeft iemand van jullie ervaring daar mee. En is het eventueel bruikbaar voor de volgende kids of moet je elke keer opnieuw aanschaffen? Hoorde van andere moeder dat ze de pica cursus aan al haar kinderen gaf, en dus eenmalig aanschafte, scheelt hoop kosten maar dan heeft alleen de eerste een officieel diploma.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 nov 2014 11:45

De oudste heeft het via school gedaan, met type-ocian. Dat was in de eerste van het v.o. De tweede heeft het thuis gedaan, ook met type-ocian. In groep zeven begonnen, nu bijna klaar, zit nu in groep acht. Zelf zou ik het niet eerder doen, volgens mij is het best moeilijk aanleren. Type-ocian werkt wel prettig, maar is best duur. Voor de volgende ga ik wel even zoeken naar iets goedkopers.
Het officiele diploma stelt ook niet zoveel voor. Daar zou ik niet speciaal meer voor betalen geloof ik. Het gaat er toch om dat je kunt typen?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 nov 2014 13:05

Wij gaan dit keer denk ik maar voor Playmobil voor de verjaardag van V. Iemand nog suggesties voor een leuk set? Ik zie door de bomen het bos niet meer :)
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 nov 2014 17:31

Net wat ze zelf leuk vind.. is ze mal van dieden.. de dierentuin.. gek van paarden de manege etc etc

Typcursus hier onderdeel wat in groep 7 wordt aangeboden..... zijn welnleukenprogramma's voor.. maar....of het al zinvol is.. geen idee.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 nov 2014 17:33

Dippie Playmobil is zo leuk! Nina speelt er bij mijn ouders ook altijd mee. Je hebt hele mooie huizen en kastelen voor meisjes.

Nina wordt ineens zo groot is allemaal bezig met letters en Engels praten haha zo grappig... Echt genieten van onze grote dochter. 12 mei beleven en welzijn mag ze naar school tot de zomervakantie 4 dagdelen (en die komen heel goed uit hoe ik werk) erg fijn.
Na de zomervakantie mag ze dan hele dagen.
Gaat echt opschieten.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 nov 2014 19:53

Heb zelf een type cursus gedaan in groep 7 of 8, echt super fijn, nog steeds plezier van.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 nov 2014 12:36

Ja inderdaad lieffe. Ik was vorige week even bij Lidia en haar dochter had ook veel Playmobil, Vianne was er erg zoet mee en wilde niet mee naar huis :) Vandaar dat ik nu toch wel een beetje overstag ben. Ze heeft pas een set gekregen met dieren van Sluban, daar speelt ze ook zo leuk mee!
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 nov 2014 00:33

Wij moeten ook nog een sintcadeautje verzinnen voor de jongens.
F wil graag een elektrische tandenborstel, denk dat dat 'm wordt, lekker praktisch. :-oo
J snapt er nog niks van natuurlijk, dus dat scheelt...

Even J showen ;-)
-weg-
Zo'n heerlijk vrolijk mannetje..
Laatst gewijzigd door Jannoek op 28 nov 2014 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 nov 2014 06:16

Leuk! Stoere kerel!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2014 08:21

@Jannoek, wat een lekker ding. Je kan wel zien dat het een broertje van F is.

Hier ook wel praktisch spullen. S. krijgt voor in z'n schoen een foam vliegtuigje. Daarbij krijgt hij de duplo trein, een houten puzzel, pyjama en gitaar (kan hij samen met zijn vader lekker spelen ipv dat hij de gitaar van zijn vader neemt) die krijgt hij van opa en oma. Die geven elk kleinkind een cadeau voor sinterklaas.

@Ajl, wat leuk lego. Wij kunnen niet wachten tot wij de legotrein van zolder kunnen halen. S. is er nu nog te jong voor.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 nov 2014 10:36

R heeft niet echt een idee van Sinterklaas, hij bestaat hier wel, maar is niet zo erg belangrijk... A.s. maandag vieren we het wel op het werk, dat valt dan tegelijk met de nationale feestdag van Roemenie, dus dan is er voor iedereen, ook voor haar, een cadeautje.

De kerstman is hier reuze belangrijk, maar daar ben ik niet zo gecharmeerd van... Vorige week waren er hier een paar leerlingen van een middelbare school om stage te lopen en die hebben d'r verteld over de kerstman die snoep en chocola en cadeautjes brengt. Nou, dat stond d'r wel aan natuurlijk! Ik hoop maar dat ze het over een paar weken vergeten is :-)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 27 nov 2014 13:59

Saskia schreef:R heeft niet echt een idee van Sinterklaas, hij bestaat hier wel, maar is niet zo erg belangrijk... A.s. maandag vieren we het wel op het werk, dat valt dan tegelijk met de nationale feestdag van Roemenie, dus dan is er voor iedereen, ook voor haar, een cadeautje.

De kerstman is hier reuze belangrijk, maar daar ben ik niet zo gecharmeerd van... Vorige week waren er hier een paar leerlingen van een middelbare school om stage te lopen en die hebben d'r verteld over de kerstman die snoep en chocola en cadeautjes brengt. Nou, dat stond d'r wel aan natuurlijk! Ik hoop maar dat ze het over een paar weken vergeten is :-)

Ach, sinterklaas, Santa claus... het lijkt toch allemaal op elkaar..
Als ze naar school gaat zal je er ook niet onderuit komen denk ik?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 nov 2014 18:27

@meribel: nee, dat denk ik ook niet, maar hopelijk kan ik haar volgend jaar beter uitleggen wat waar is en wat verhalen zijn, ze is nu nog net even te klein om dat te snappen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 nov 2014 20:52

Leuke foto jannoek! Wel grappig dat hij ook rood haar heeft. Dat heeft onze J ook. Al begint hij nu meer naar kastanjerood te gaan, maar wel met de kenmerkende blanke huid voor rossige mensen en hij heeft groene ogen. Heeft jouw J donkere ogen of lijkt dat zo.
Verder alles goed met jullie?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 nov 2014 21:20

Dippie ik ben benieuwd welke je gaat kopen voor V. Is ze bezig met haar verjaardag?

Jannoek Wat een leuke foto!

Mijn man is met Jet naar de HAP toe :( Vanavond lag ze bij mij om te drinken en had ik het idee dat ze verhoging/koorts had na meting bleek 37.5 en een half uur later was het 38.0
Mijn man stond met Jet 2 meter van mij vandaan en toen ging ze een partij overgeven echt niet normaal het lag naast mijn in de box overal op de grond mijn man en Jet zaten er helemaal onder :shock: :(
Tot 6 weken moesten we met verhoging/koorts naar de VK bellen nu is ze 6 weken en 5 dagen toch maar even voor de zekerheid naar de HAP gebeld en die wilden Jet nakijken... Ze is al wel een ruime week verkouden flink groene snottebellen en ze ruikt er ook naar.
Hopelijk is het niks en zijn ze zo weer thuis...

Ondertussen mijn man net gesproken Jet heeft beginnende oorontsteking (wist niet dat dat zo vroeg al kon) Nu zijn ze even zetpillen gaan halen en dan komen ze gelukkig weer thuis...

Terug naar “Archief”