[quote="james"][quote="Teus"]@James, Alles is gelegen aan ons eigen leven. Hoe staan we in het leven, Een eerste vereiste van God, daar gaat het in de eerste instantie om. Wat verwachten we van God en wat verwacht God van ons. Hebben we altijd ons eigen leven geleden en doen we dat nog? Dan kan internet dodelijk gevaarlijk zijn.
Alles wat satan wil doen om ons van God te houden kun je vinden op internet. Wat hij nog verzint zal zeker op internet verschijnen. Het bijzondere is dat God ook gebruik maakt van internet. Zoals je weet, God gebruikt het om o.a. Zijn Woord en Evangelie te verspreiden. Hierdoor kan men nooit zeggen dat men het niet binnen handbereik heeft gehad. Als je een nabij leven hebt en van God hulp verwacht kan het fijn vertoeven zijn op internet. Dan heb je niet zo veel moeite nodig om van die bende vandaan te blijven. Zeker God kan je ook beproeven maar dat is weer wat anders.
Ik zie reacties dat het negatieve invloed heeft op het gebed, ik moet zeggen dat ik meer gebed door krijg. Alleen al als ik op internet gezeten heb, heb ik weer iets om God te danken, dat Hij me bewaard heeft voor die foute dingen.
Ook las ik, een minuut op internet is een minuut geen Bijbelstudie, of zo iets.
Dat is natuurlijk niet waar, op internet kun je de meest uigebreide studie doen die je wilt in alle vertalingen en talen. Daarbij worden ook vele Bijbelstudies gegeven.
Nu lees ik vanmorgen weer (ja op internet) dat er in het afgelopen kwartaal 10 procent minder boeken verkocht zijn.
Heeft toch denk ik allemaal wel met elkaar te maken.