Geloof op het werk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Geloof op het werk

Berichtdoor ellentje1971 » 15 aug 2014 06:24

Hallo allemaal,

Op mijn werk, werken er veel mensen die toch wel met niet zulke goede dingen bezig zijn om het zo maar te zeggen.
Veel mensen gebruiken (hard) drugs en drinken veel en gaan ook vreemd.
Nu ben ik iemand die stemmingen en gevoelens (helaas) heel goed aanvoelt en om de een of andere reden willen de mensen hun verhaal aan mij kwijt.
Maar nu wil ik aan jullie vragen hoe ik hier het beste mee kan omgaan want ik merk dat deze negativiteit vaak bij mij blijft hangen en ik dit maar moeilijk los kan laten.
Vaak vind ik het moeilijk om hier afstand van te nemen omdat ik iedereen altijd graag wilt helpen en een luisterend oor wilt bieden.
Alvast bedankt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Geloof op het werk

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2014 08:11

Lastig. Want het luisteren naar verhalen, troosten, helpen, verstandige dingen zeggen is juist een goede zaak denk ik. MIsschien kan je iets meer zeggen over het "blijven hangen" en "moeilijk los kunnen laten" want ideaal zou volgens mij zijn als je manieren vindt waarop het niet blijft hangen, waardoor je het wel los kan laten. Dan kan je anderen helpen, naar ze luisteren.... zonder dat het je negatief beïnvloedt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 aug 2014 08:24

ellentje1971 schreef:Hallo allemaal,

Op mijn werk, werken er veel mensen die toch wel met niet zulke goede dingen bezig zijn om het zo maar te zeggen.
Nu ben ik iemand die stemmingen en gevoelens (helaas) heel goed aanvoelt en om de een of andere reden willen de mensen hun verhaal aan mij kwijt.
Maar nu wil ik aan jullie vragen hoe ik hier het beste mee kan omgaan want ik merk dat deze negativiteit vaak bij mij blijft hangen en ik dit maar moeilijk los kan laten.
Vaak vind ik het moeilijk om hier afstand van te nemen omdat ik iedereen altijd graag wilt helpen en een luisterend oor wilt bieden.
Alvast bedankt.
Je korte berichtgevingen is naar mijn invoelingsvermogen een soort van noodkreet in bescheiden vorm. Ik weet niet precies wat voor werk dat is maar in raad je aan daar mee stoppen anders ga je er aan onderdoor. Makkelijker gezegd als gedaan, oké maar dit gaat niet goed.Sterkte toe gewenst.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 15 aug 2014 12:41

benefietdiner schreef:Je korte berichtgevingen is naar mijn invoelingsvermogen een soort van noodkreet in bescheiden vorm. Ik weet niet precies wat voor werk dat is maar in raad je aan daar mee stoppen anders ga je er aan onderdoor. Makkelijker gezegd als gedaan, oké maar dit gaat niet goed.Sterkte toe gewenst.

Er staat 'ín de wereld' en niet 'uít de wereld'.
Christenen worden meer en meer eenlingen. Maar ik merk ook meer en meer dat bij de juiste 'aanpak' het verhaal van Jezus ook aanslaat bij niet-christenen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 aug 2014 14:03

Misschien kun je ze vragen waarom ze naar jou toekomen?
Ik probeer er zelf een draai aan te geven om zo te kunnen getuigen.

Soms deel ik er maar een beetje van, maar het zaadje is in ieder geval geplant denk ik dan..

Ik zal voor je bidden (:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 aug 2014 15:08

ellentje1971 schreef:Hallo allemaal,

Alvast bedankt.

Hoi ellentje, als ze dit dan maar niet op het werk doen. 8-[
En zijn dit nog jonge mensen?

Terug naar “Archief”