Waarom moet jij in het zkh dan PPM?
Ik heb beide gehad, ziekenhuis en thuis, en allebei best. Voordeel bij Jurian vond ik wel dat ik écht lag te bevallen, geen rommelig huis om me heen waar ik me druk om kon maken, geen ander kind waar ik zorgen om had (dat is sowieso bij de eerste natuurlijk

) Het enige waar ik me druk om maakte was mijn man die zich zo verveelde

Die bevalling duurde wel lang, maar was daardoor prima te doen. En daar mochten we 2 nachten blijven, dat was heerlijk met een eerste kindje.
Bij Frederiek ging het echt zo even tussendoor, dat het ook wel onwerkelijk was. En het was naar, want ik kon me niet ontspannen, was veel te veel met de mensen om me heen bezig. Heerlijk was het dat mijn man me begreep, die is gewoon tot 9 cm weggebleven uit mijn kamer. Dát had ik nodig.
Op zich zie ik er dit keer niet echt tegenop. Naar het zkh wil ik eigenlijk niet, of het moet net als bij Jurian al voor de bevalling echt begint zijn, anders moet je met 5 cm nog daarheen, nou, mij niet gezien, dan wil ik gewoon in mijn bed liggen, met niemand om me heen, in mijn eigen wereldje. En je moet dan vaak na het douchen weer naar huis, nou, kon na beide bevallingen nog niet eens normaal overeind komt, na al het bloedverlies, dus dat zou niet eens gelukt zijn.
Ik zie het wel als uitdaging dit keer, om op mijn strepen te staan en iedereen weg te sturen, laat mij maar lekker alleen, dan komt het echt wel goed

Heb er al weer helemaal zin in, zo'n klein hummeltje er bij

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...