Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Dippie » 08 aug 2014 09:23

Lieffie, een keizersnee is niet zo verschrikkelijk als het lijkt hoor :)
Hier is het uiteindelijk op een keizersnee gekomen en echt...ik vond het héérlijk!
Ik smachtte naar die ruggenprik, want dan zouden mn weeën gelijk weg zijn. Het zetten van de ruggenprik heb ik niet gevoeld. Ik merkte alleen dat ik opeens weer kon lachen, en ik mocht heerlijk gaan liggen. Zo lekker had ik al even niet gelegen hoor :wink: Tijdens de keizersnee lag ik echt met een lach op mn gezicht, alleen al te genieten van het feit dat ik die weeën niet meer voelde.
En ook de eerste uurtjes na de ks vond ik erg fijn. Ik had geen pijn natuurlijk, heel mn onderlichaam was verdoofd, dus voelde me top!
Ik mag een eventuele volgende keer wel op de normale manier bevallen, maar wel met een ruggenprik.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 aug 2014 09:30

haha mijn lijkt het echt een verschrikking :shock: :oops: Ik heb van 16.00 tot 22.00 in een weeën storm gezeten waarbij ik echt gek werd en gevoel had dat ik uit elkaar gescheurd werd zo heftig en ze hebben meerdere keren gevraagd wil je geen ruggenprik maar dat bleef echt nee!!

Misschien valt het ook wel mee maar moet er echt niet aan denken... Toen Nina geboren is heb ik echt geen pijn of wee meer gevoeld ook niet met hechten of erna.
Mij lijkt het na een keizersnee ook vervelend omdat je veel niet mag de eerste 6 weken. Het is toch een grote buik operatie.

Ik heb bij nina wel een prik in mijn been gehad tegen de pijn maar dat ga ik ook niet meer doen werd er wazig van en weet niet eens dat Nina geboren is en dat Arnold zei het is een meisje dat vind ik echt jammer... En het hielp niet eens tegen de pijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 aug 2014 09:35

Nops.. beval liever da de tandarta... tis bij mij zo gepiept.. babytijd is heftiger.

Thuis was idd wel meer overleven... ik moet nu ziekenhuis... dus vind wel best. Alleen om daar heen te karren.. twee kids thuis... en moet verplicht onder begeleising van vk heen vanwege de snelle bevallingen. Dus hoop dat ze vliezen wille breken met 4 cm ontsluiting wat ik bij m al had met 38 weken, ipv laten lopen. Had bij j met 36 weken al 2 cm..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2014 12:19

Waarom moet jij in het zkh dan PPM?

Ik heb beide gehad, ziekenhuis en thuis, en allebei best. Voordeel bij Jurian vond ik wel dat ik écht lag te bevallen, geen rommelig huis om me heen waar ik me druk om kon maken, geen ander kind waar ik zorgen om had (dat is sowieso bij de eerste natuurlijk ;) ) Het enige waar ik me druk om maakte was mijn man die zich zo verveelde :D Die bevalling duurde wel lang, maar was daardoor prima te doen. En daar mochten we 2 nachten blijven, dat was heerlijk met een eerste kindje.
Bij Frederiek ging het echt zo even tussendoor, dat het ook wel onwerkelijk was. En het was naar, want ik kon me niet ontspannen, was veel te veel met de mensen om me heen bezig. Heerlijk was het dat mijn man me begreep, die is gewoon tot 9 cm weggebleven uit mijn kamer. Dát had ik nodig.

Op zich zie ik er dit keer niet echt tegenop. Naar het zkh wil ik eigenlijk niet, of het moet net als bij Jurian al voor de bevalling echt begint zijn, anders moet je met 5 cm nog daarheen, nou, mij niet gezien, dan wil ik gewoon in mijn bed liggen, met niemand om me heen, in mijn eigen wereldje. En je moet dan vaak na het douchen weer naar huis, nou, kon na beide bevallingen nog niet eens normaal overeind komt, na al het bloedverlies, dus dat zou niet eens gelukt zijn.

Ik zie het wel als uitdaging dit keer, om op mijn strepen te staan en iedereen weg te sturen, laat mij maar lekker alleen, dan komt het echt wel goed :D

Heb er al weer helemaal zin in, zo'n klein hummeltje er bij :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 aug 2014 16:59

MissF, dat is ook nog niet eens zo vreemd hoor. Helemaal alleen op de kamer zonder mensen om je heen. Ook handig om het in je geboorteplan, mocht je die hebben of willen maken, te zetten.
Heerlijk lijkt me dat ook. Mijn man verveelde zich ook enorm en ik was al blij dat hij even van de verloskamer af was, gewoon even lekker alleen zonder mensen (alleen tijdens de bevalling dan niet). En ik merkte wel hoe meer mensen er in en uit liepen hoe onrustiger ik het vond.
Mochten we ooit nog een kindje krijgen zou dat ook wel mijn voorkeur zijn, er echt op staan om zo weinig mogelijk mensen in mijn omgeving te hebben.

@Anoniem_89, hopelijk mogen jullie gauw een kindje verwachten. Zijn jullie al een poosje bezig met zwanger worden?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 aug 2014 17:29

Lieffie, het is inderdaad een grote buikwond. Ik heb dan ook wel het voordeel gehad dat mijn herstel zo goed ging! Daar stond een ieder van te kijken en de vk zei ook dat ze dat niet zo vaak meemaakte :) Maar ik had er gewoon geen last van. Ja, tuurlijk voelde ik hem goed als ik ging staan enzo, maar dan deed ik heel rustig en liep ik heel rustig de trap af om naar de wc te gaan.
Ik was ook heel blij dat ik van onder gewoon nog helemaal heel was enzo :) Daar zag ik best tegen op voor en tijdens de bevalling.

Ik vond het helemaal niet erg al die mensen om me heen. Ik wist dat ze er allemaal voor mij waren, dus het kon me ook niet meer zoveel schelen, als die baby er maar uit kwam :) Toen ik klaargemaakt werd voor de OK stonden er zeker 7 mensen om me heen, het boeide me totaal niet. Het was ook wisseling van de wacht geweest, en dat scheelde natuurlijk ook wel.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 aug 2014 17:48

Int ziekehuis was ik helemaal allee .. nu zijn volgens mij de kraamkamers ook de kamer waar ne bevalt... dus gewoon zelfde bed etc.
Ik moet vanwege medicatiegebruik in het ziekenhuis bevalle en zoals et er nj na uitziet de baby sowiezo twee dagen blijven. Maar ik laat me verrassen... niks is zo wisselend als de artsen in het ziekenhuis. De een zegt sowieso twee dagen blijven.. de ander zegt alleen als er de eerste 12 uur bijzonderhede voordoen.. we zien wel.

Bij j ook veel artsen etc op de kamer. Buitenlandse arta in opleoding deed de bevalling, supervisor, een medestudent van die arts... en dan nog de zusters en op het laatst de kinderarts met stagiaire. Die stonden alle.aal achter et gordijn mee te loeren... haha

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 08 aug 2014 19:37

Hier 2 keer natuurlijke bevalling en 1 keer een keizersnee.
Nou, doe mij maar een keizersnee!
Dat zei ik al na de eerste bevalling, maar ja, toen wist ik natuurlijk niet wat een keizersnee inhield dus had geen recht van spreken....

Ik vond de keizersnee, in vergelijking met de bevallingen, echt een eitje...!
Van de ruggenprik heb ik niets gevoeld. Verdoven ze die plek niet gewoon?
En ja, de eerste 2 dagen deed de wond flink zeer, maar dat viel in het niet met de gedachte aan de bevallingen.
Ik had op donderdag de keizersnee en ben op zondag ontslagen. Daarna heb ik niet meer in bed gelegen (overdag dan hé), en heb nergens meer last van gehad. Voelde mij véél beter dan na de bevallingen (toen uitgeput, veel bloedverlies, alles kapot van onderen enz.).

Dus hier een heel positieve ervaring met een keizersnee.
Ik weet alleen niet of ik (mocht ik ooit weer zwanger zijn) zonder medische indicatie een keizersnee mag? Ik vind bevallen echt traumatisch... Zo heftig, zo ondragelijk zeer. En bij de eerste zo lang, zo veel bloedverlies, alles zo kapot...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 aug 2014 19:53

Geen idee of het in Nederland mag zonder medische indicatie een keizersnee. Ik weet wel dat mijn schoonzus die in het buitenland woont twee keer bevallen is dmv een keizersnee zonder een medische indicatie in haar land schijnt het heel erg gebruikelijk te zijn een keizersnee.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 aug 2014 19:58

als je et een keer hebt gehad.. mag je zelf kiezen, je moet sowieso bevallen al int ziekenhuis.... en volgens mij mag je dan ook aangeven dat je weer keizersnede wil.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 08 aug 2014 19:59

Paprikameisje: de verloskamers zijn inderdaad de kraamkamers, je mag de hele dag door bezoek en zelfs de partners mogen er blijven slapen. Ziet er goed uit!

De verloskundige zei gister dat een 2e bevalling meestal sneller en makkelijker gaat dan de 1e. Dat stelde mij wel gerust eigenlijk, al vraag ik me nu wel af of dat echt zo is. Wat zijn jullie ervaringen? De vorige keer had ik een ingeleide bevalling, waarbij ik al snel in een weeënstorm zat. De ene wee was nauwelijks weg, en ik had de volgende al. En de ontsluiting schoot voor geen meter op, vond dat best slopend! En ik hoop daarom nu ook op een spontane bevalling. Ik mag nu ook thuis bevallen, omdat de GBS niet actief is.. Maar twijfel enorm wat ik wil...
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 aug 2014 20:13

Ik vond de tweede (en derde) bevalling vooral makkelijker qua persen. Dat duurde minder lang. Als je de eerste keer een weeënstorm had, tja, dan kan een volgende keer best langer duren inderdaad. Een weeënstorm is ook geen pretje, die hoef ik niet zo nodig, liever een wat rustiger bevalling.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2014 20:17

Ja hoor Maneah, bij de eerste 17 uur, tweede 5 uur.
Ik kan me totaal niet voorstellen dat een kiezersnee fijn is. Lijkt mij veel te abrupt. Opeens is je kind er. Zonder pijn. Die pijn vond ik juist heel veel toevoegen. Maargoed, ik heb wel een hoge pijngrens, en kon me bij Jurian heel erg goed ontspannen, dus viel het erg mee.

De tweede bevalling ging wel makkelijker, bij Jurian 1,5 uur persen en toen kwam ie nog niet vanzelf. Bij Frederiek had het in 1 perswee gedaan kunnen zijn, maar het lag aan mij dat het alsnog een half uur duurde ;) Dus ja, bij de tweede ging het sneller. En ik hoop dat het bij deze derde net zo snel gaat als bij Frederiek en net zo ontspannen als bij Jurian. Ben benieuwd :D

Volgens mij doen ze niet zo snel een keizersnee op aanvraag. Omdat het toch een heftige operatie is.
Zelf vind ik het natuurlijk bevallen helemaal niet verkeerd, ik geloof echt dat het iets toevoegt aan het moedergevoel, die ontlading als er zo'n hummel op je buik ligt, na al die pijn, fantastisch. Maargoed, daar denken mensen inderdaad anders over ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 aug 2014 20:22

missf: ik bedoelde niet op aanvraag.. maar als je eenmaal er eentje hebt gehad mag je sowieso niet thuis bevallen en mag het volgens mij wel.

Maneah: je woont dus in mijn buurt? want voorheen was een verloskamer wat anders.. die was op de zesde, was je als moeder een medisch probleem dus zoals ik met J zelf medicatie moest.... moest je op de zesde blijven... en anders ging je naar de kraamafdeling op de vijfde....

ik ga het volgende maand zien.. dan heb ik een een of andere rondleiding en bevalplanbespreking..... geen idee..we gaan het meemaken!

Overigens vind ik pijn niks toevoegen... beide niet een pittige bevalling gehad.. maar ook beide een toch wel mini kindjes.... beide onder de zes pond... deze ligt voor in de groei..... dus k hou mn hart vast! want vijf pond is kwa omvang ook heel anders als 10! :shock: :shock: mn grootste angst... een mega kind!t moet er wel uit.... auwwwwww... :(

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 08 aug 2014 20:34

Bij Milan heb ik er 8 uur over gedaan, waarvan 6 uren een weeënstorm. En een halfuurtje persen, en hij was er. Dus als het persen dit keer nog sneller gaat.. ;-) Ik vond persweeën het 'fijnst' ondanks de pijn, ik was blij zelf iets te kunnen doen! Ik liep tegelijk met m'n schoonzusje, zij is inmiddels al bevallen en ik mag/moet nog. Dus van mij mag het nu ook wel komen... we zijn d'r klaar voor! :-)

Ja, woon in dezelfde plaats Ppm! Zusje van A.. weet je? (Ik dacht dat je wist wie ik was)
In het oude ziekenhuis was dat inderdaad het geval. Maar nu heb je, of je nu wel of geen medische indicatie hebt, die kamer helemaal voor jezelf. Ik had dat met Milan in het oude ziekenhuis ook, maar dat was omdat de kraamafdeling vol lag en 'mijn' verloskamer niet nodig was.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Terug naar “Archief”