Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

FrankB
Sergeant
Sergeant

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor FrankB » 11 jul 2014 17:36

het staat er inderdaad maar het bevestigd wat ik eerder schreef, een onverwachte overwinning die daarom aan goddelijke interventie werd toegeschreven door de overwinnaar.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 jul 2014 18:12

elbert schreef:Nou, gratis is een groot woord: Israel voorziet Gaza van stroom en water en Gaza behoort dan uiteraard de rekening te betalen. Alleen dat gebeurt niet. De Palestijnse Authoriteit heeft inmiddels een schuld van een half miljard dollar voor alleen al de stroomrekening. Bron
Maar stroom en water wordt dus ondanks het niet-betalen van de rekening nog steeds geleverd.

Sorry elbert - je vertelt het halve verhaal ;

Nee, Israel heeft aangegeven dat het ervan verzekerd wil zijn dat de Palestijnen in de meest schrijnende armoede blijven leven - armoede die veroorzaakt wordt door het vrijwel verstoken zijn van betaalbare energie. Dat werd nog eens duidelijk gemaakt in de vorm van de verwoestende luchtaanval op de elektriciteitscentrale van Gaza-Stad, de enige centrale in Palestijns gebied.

Door gevechtsvliegtuigen negen raketten op de centrale af te laten schieten - een faciliteit zonder militaire betekenis - hebben de Israeli's zich ervan verzekerd, dat de Palestijnen in de Strook van Gaza en op de Westelijke Jordaanoever niet langer over een eigen capaciteit beschikken om elektriciteit op te wekken.

Wat de bevoorrading met schoon drinkwater betreft, is voor de Strook van Gaza grootschalige ontzilting van zeewater de enige optie. Met ontzilting is een grote hoeveelheid energie gemoeid. Ishai Menuchin - een onderzoeker van Oxfam die in Jeruzalem werkt - vertelde mij dat, wat Palestina en Israel betreft, 'de water- en energiekwestie hand-in-hand gaan'.

Niet alleen zou de centrale schoon drinkwater helpen produceren. Deze zou bovendien op aardgas draaien - aardgas dat betrokken zou worden uit het Gaza Marine-1 aardgasveld, dat vlak voor de kust van Gaza is gelegen en in 1999 door British Gas is ontdekt. Maar de Israeli's hebben de Palestijnen verhinderd om een pijpleiding te bouwen, die hen in staat zou stellen het eigen gas te gebruiken. De centrale in Gaza is bijgevolg genoodzaakt brandstof van elders te betrekken - jazeker uit Israel. Het aardgas van Gaza blijft onaangeroerd, waarmee het een van de grootste niet in productie genomen aardgasvelden in het Midden-Oosten is.

Terwijl de Strook van Gaza in de houdgreep zit, hebben de Israeli's in Ashkelon - enkele kilometers ten noorden van Gaza - een van de grootste ontziltingsinstallaties ter wereld in gebruik genomen. Deze heeft een capaciteit van 100 miljoen kubieke meter per jaar. Het project, dat een joint venture is tussen de Franse watergigant en Israelische belangen, omvat een op aardgas gestookte elektriciteitscentrale met een capaciteit van 80 megawatt. De centrale maakt gebruik van aardgas uit een aardgasveld, dat in de territoriale wateren van Israel is gelegen.

Afgelopen jaar, tijdens een bezoek aan Ramallah, zei de onderminister van Energie en Natuurlijke Hulpbronnen: 'Zoals elk land willen wij op het vlak van de energievoorziening onafhankelijk zijn.' Maar de Palestijnen zullen nimmer energie onafhankelijk zijn, noch zullen zij over hun eigen elektriciteitscentrales beschikken - althans niet zonder toestemming van de Israeli's. Door de elektriciteitscentrale in Gaza te bombarderen hebben de Israeli's duidelijk gemaakt, dat zij voornemens zijn om de Palestijnen in het donker en in tenhemelschreiende armoede te houden, voor zolang het hen belieft.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 11 jul 2014 18:25

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 11 jul 2014 18:31

rotterdam schreef:
Sorry elbert - je vertelt het halve verhaal ;

Nee, Israel heeft aangegeven dat het ervan verzekerd wil zijn dat de Palestijnen in de meest schrijnende armoede blijven leven - armoede die veroorzaakt wordt door het vrijwel verstoken zijn van betaalbare energie. Dat werd nog eens duidelijk gemaakt in de vorm van de verwoestende luchtaanval op de elektriciteitscentrale van Gaza-Stad, de enige centrale in Palestijns gebied.

Door gevechtsvliegtuigen negen raketten op de centrale af te laten schieten - een faciliteit zonder militaire betekenis - hebben de Israeli's zich ervan verzekerd, dat de Palestijnen in de Strook van Gaza en op de Westelijke Jordaanoever niet langer over een eigen capaciteit beschikken om elektriciteit op te wekken.

Wat de bevoorrading met schoon drinkwater betreft, is voor de Strook van Gaza grootschalige ontzilting van zeewater de enige optie. Met ontzilting is een grote hoeveelheid energie gemoeid. Ishai Menuchin - een onderzoeker van Oxfam die in Jeruzalem werkt - vertelde mij dat, wat Palestina en Israel betreft, 'de water- en energiekwestie hand-in-hand gaan'.

Niet alleen zou de centrale schoon drinkwater helpen produceren. Deze zou bovendien op aardgas draaien - aardgas dat betrokken zou worden uit het Gaza Marine-1 aardgasveld, dat vlak voor de kust van Gaza is gelegen en in 1999 door British Gas is ontdekt. Maar de Israeli's hebben de Palestijnen verhinderd om een pijpleiding te bouwen, die hen in staat zou stellen het eigen gas te gebruiken. De centrale in Gaza is bijgevolg genoodzaakt brandstof van elders te betrekken - jazeker uit Israel. Het aardgas van Gaza blijft onaangeroerd, waarmee het een van de grootste niet in productie genomen aardgasvelden in het Midden-Oosten is.

Terwijl de Strook van Gaza in de houdgreep zit, hebben de Israeli's in Ashkelon - enkele kilometers ten noorden van Gaza - een van de grootste ontziltingsinstallaties ter wereld in gebruik genomen. Deze heeft een capaciteit van 100 miljoen kubieke meter per jaar. Het project, dat een joint venture is tussen de Franse watergigant en Israelische belangen, omvat een op aardgas gestookte elektriciteitscentrale met een capaciteit van 80 megawatt. De centrale maakt gebruik van aardgas uit een aardgasveld, dat in de territoriale wateren van Israel is gelegen.

Afgelopen jaar, tijdens een bezoek aan Ramallah, zei de onderminister van Energie en Natuurlijke Hulpbronnen: 'Zoals elk land willen wij op het vlak van de energievoorziening onafhankelijk zijn.' Maar de Palestijnen zullen nimmer energie onafhankelijk zijn, noch zullen zij over hun eigen elektriciteitscentrales beschikken - althans niet zonder toestemming van de Israeli's. Door de elektriciteitscentrale in Gaza te bombarderen hebben de Israeli's duidelijk gemaakt, dat zij voornemens zijn om de Palestijnen in het donker en in tenhemelschreiende armoede te houden, voor zolang het hen belieft.

Wanneer wordt er nu eens iets aan gedaan wanneer iemand niet zegt waar hij zijn info vandaan haalt?

Dit kwam dus hiervandaan:

http://www.palestina-komitee.nl/soemoed/5/408

Bambi

Berichtdoor Bambi » 11 jul 2014 19:09

Israël wordt ook bestookt vanuit Libanon:

http://nos.nl/artikel/673476-raketaanva ... srael.html

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 11 jul 2014 19:42

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 jul 2014 19:53

rotterdam schreef:Sorry elbert - je vertelt het halve verhaal ;
Meer dan de helft.
1. Dit verhaal stamt uit 2006 en mijn verhaal gaat over 2014. Dit is dus een oude koe die je uit de sloot haalt.
2. Die energiecentrale doet het alweer een tijdje (minimaal 6 jaar), met medewerking van Israel. Bron: http://www.irinnews.org/report/76389/is ... allowed-in
3. Deze centrale zorgt slechts voor een klein percentage van de stroomvoorziening in de Gazastrook. De rest komt uit Israel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 jul 2014 20:17

elbert schreef:centrale zorgt slechts voor een klein percentage van de stroomvoorziening in de Gazastrook. De rest komt uit Israel.

Ja dit klopt maar je gaat me toch niet vertellen dat het liefdadigheid is?

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 12 jul 2014 09:01

Toch wel apart de houding van de Palestijnen onderling

http://www.jpost.com/Operation-Protecti ... ber-362465
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 12 jul 2014 10:47

Theodoor Holman in het Parool
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 12 jul 2014 14:11

-

Sensor
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sensor » 12 jul 2014 17:59

http://www.nu.nl/binnenland/3826426/betoging-in-haag-geweld-gazastrook.html

Sommige demonstranten hadden borden bij zich waarop de Israëlische vlag en een hakenkruis naast elkaar staan afgebeeld, met het teken = ertussen. De organisatie deed direct een dringend beroep op betogers om die vlaggen weg te halen, ''omdat verder demonstreren anders mogelijk wordt verboden''.

Het voert wel ver om Israël te vergelijken met nazistische praktijken. Schandalig!

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 12 jul 2014 18:42

Evenwichtig hoofdredactioneel commentaar gisteren in het RD.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 12 jul 2014 19:52

FrankB schreef:
Ik constateer trouwens tot mijn verbazing dat mijn reactie van gisteren is verwijderd zonder enige opgave van redenen.

Ik lees dit nu pas, vandaar mijn late reactie.

Dat dat bericht verwijderd is, heb je te 'danken' aan mij.
Ik heb gebruik gemaakt van het rode uitroepteken, omdat je wat mij betreft over een grens ging.

Dit forum is redelijk tolerant; hoewel het een christelijk forum is, is iedereen welkom om mee te discussiëren.

Je hoeft mijn mening niet te delen, je staat vrij anders te denken.
Je mag Bijbelteksten anders interpreteren als ik, daar ik best mee uit de voeten.
Waar je voor mij over een grens gaat, is wanneer je over mijn Hemelse Vader zelf op een denigrerende wijze gaat schrijven. Dat raakt mij diep in mijn ziel.
Je bericht straalde een minachting uit, die sterk de indruk wekte dat je wilde kwetsen.

Ik hoop dat je hier voortaan rekening mee wilt houden.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 12 jul 2014 22:42

Kunnen we Israel op één of andere manier niet steunen?

Uitleg: Ik sta niet in ALLES achter Israel maar vind wel dat het recht hebben zich te verdedigen tegen wat dan ook: raketten, aanslagen enz.

Ik zou best de ambassade willen mailen dat over mijn standpunt ter steun van het Israelische volk.
weet iemand een emailadres?

Terug naar “Archief”