Moderator: Moderafo's
FrankB schreef:Ik constateer trouwens tot mijn verbazing dat mijn reactie van gisteren is verwijderd zonder enige opgave van redenen.
In dat stukje gaf ik aan dat het onzin is dat een volk land claimt op grond van een goddelijke belofte, van eender welke godheid, om de eenvoudige reden dat het altijd de godheid van de overwinnaar/bezetter is die dat land aan die bezetter heeft beloofd, nooit aan de overwonnene. En wanneer die overwonnene niet in diezelfde godheid geloofd krijg je vanzelfsprekend een probleem. Dat zie je nu in Gaza (en uiteraard op de Westelijke Jordaanoever).
Nooit gehoord van een overwinnaar die tegen de overwonnene zegt "we hebben jullie verslagen maar we vertrekken weer want in onze helige teksten staat dat onze godheid deze grond aan jullie heeft beloofd en niet aan ons".
Ik heb sterk de indruk dat het verwijderen van mijn tekst censuur is omdat het een kritische kanttekening plaatst bij wat in het Oude Testament staat.
Nou, gratis is een groot woord: Israel voorziet Gaza van stroom en water en Gaza behoort dan uiteraard de rekening te betalen. Alleen dat gebeurt niet. De Palestijnse Authoriteit heeft inmiddels een schuld van een half miljard dollar voor alleen al de stroomrekening. Bronrotterdam schreef:Aardig van Israël, kunnen ze het licht aandoen tijdens de beschietingen.
Gratis ? bron ?
Omdat het gevoel voor humor bij sommigen nogal onderontwikkeld is zal ik geen grappen maken over Joden die iets gratis weggeven.
Kom kom, elbert, volgens mij weet je wel beter.![]()
FrankB schreef:Misschien, maar hoe betrouwbaar is Israel today? Aangezien aan beide zijden propaganda wordt bedreven.
FrankB schreef:Misschien, maar hoe betrouwbaar is Israel today? Aangezien aan beide zijden propaganda wordt bedreven.
daletvav schreef:Deze vraag kun je heel erg simpel zelf beantwoorden door de moeite te nemen om even op het net te zoeken naar een online versie van de koran in het Nederlands. Hier de eerste die ik tegen kwam:
http://www.risala.nl/koran-vertaling, soera 5:20,21 en soera 17:104
Wellicht is I-today toch ietsie betrouwbaarder dan je aanvankelijk dacht?
Speedy schreef:1 verschil is duidelijk: in Israel is vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers, dat ontbreekt bij de Palestijnen.
(Als je tot voor kort in Gaza stad zou vermelden dat je Fatah aanhanger was, dan was je je leven niet meer zeker)
mealybug schreef:Tsjah, de meerdere zal den mindere dienen...
"Want als de kinderen nog niet geboren waren, noch iets goeds of kwaads gedaan hadden, opdat het voornemen Gods, dat naar de verkiezing is, vast bleve, niet uit de werken, maar uit den Roepende;
Zo werd tot haar gezegd: De meerdere zal den mindere dienen''
rotterdam schreef:Ik doe toch echt m'n best maar deze geheimtaal begrijp ik niet
mealybug schreef:Vraag het je predikant maar eens
Die legt je de SV graag uit, denk ik.
ineke-kitty schreef:
Genesis 25:23 " En de HEERE zeide tot haar: twee volken zijn in uw buik, en twee natien [= Arabische volken + Israel] zullen zich uit uw ingewand vaneen scheiden, en het ene volk zal sterker zijn dan het andere volk, en........de meerdere zal den mindere dienen.
Misschien heeft de predikant van rotterdam nooit daarover gepreekt, dus logisch dat het dan "geheimtaal" voor hem is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten