zoeker_85 schreef:Zoals mijn onderwerp al vermeld weet ik niet meer hoe ik terug moet naar mijn roots, reformatorische achtergrond.
Van jongs af aan met mijn ouders naar de kerk geweest en zelfs belijdend lid van de Gereformeerde Gemeente geweest. Toen ik echter zelfstandig moest gaan wonen op mijn 16e omdat mijn ouders schippers zijn ging ik niet meer.
Ik was alleen en had niet de financiële middelen o.a. dure kleding kopen, collectegeld betalen waardoor ik niet meer ging. Kerkmensen begrijpen het niet en laten je links liggen als je niet rijk genoeg bent. Je hebt een dure auto nodig, (merk)kleding en een dito huis en je wordt raar aangekeken als ik als moeder moet gaan werken. Mijn man heeft helaas geen klusbedrijf oid of opleiding en is alweer werkloos.
In die fase zit ik nog steeds, getrouwd, 2 kinderen rijker die eerst naar de reformatorische school gingen maar eraf zijn gehaald omdat we financieel en uiterlijk (kleding/we wonen in een flat) niet mee kunnen doen/meten met de rest.
Ik wil graag terug omdat ik voel dat ik steeds verder afglij van mijn reformatorische achtergrond en het ergste nog, mijn kinderen en mijn man.. wat moet er van ons terrecht komen.. Ze zijn gedoopt en ik heb beloofd dat ik ze zou onderwijzen en helpen onderwijzen.. Ik wil terug maar het lijkt wel een gebed zonder eind.. Ik vraag elke dag of God mij niet los wil laten maarja er zijn miljarden redenen om dat wel te doen.. weet iemand hoe ik de weg terug vind?
Wil je terug naar je roots, je achtergrond of naar God? Als het laatste het geval is, er zijn vast ook kerken, scholen enz waar je met je huidige kleding- en levensstijl gewoon binnenkomt. En het evangelie volop klinkt. Misschien goed om daar naar op zoek te gaan en je daar bij aan te sluiten? Dan word je iedere zondag gevoed door Gods woorden en kan je Hem loven en prijzen... en dichter bij Hem komen. Dat hoef je niet bij je roots te zoeken, zeker niet nu dat een blokkade lijkt te vormen... maar bij Hem. Er is altijd een weg terug naar Hem, Jezus Christus is die weg.