Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Duschka
Luitenant
Luitenant

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 12 mei 2014 20:33

jaccootje85 schreef:. Mij lijkt water en thee op den duur zo saai worden voor de kleine...

.
Enne...Duschka: je mag best een x komen eten hoor, haha! Onze dochter is inderdaad een zeer goede eter! Er kan niet genoeg naar binnen geschoven worden! Ik weet ook niet of ze nu genoeg, teveel of te weinig binnen krijgt.

Op zich denk ik dat "saai" nog niet zo een issue is voor zo een kleintje? Ze heeft tenslotte de eerste maanden van haar leven maar op één ding geleefd.
Weet niet of je haar zwarte of groene thee geeft? Maar ook met groene thee heb je toch wel een aantal smaakjes, dus kun je afwisselen daarin.

Ik denk dat als ze niet genoeg binnen zou krijgen, je dat wel zou merken?
En als 't teveel zou zijn, zou ze neem ik aan haar fles wel laten staan?

In elk geval bedankt voor de uitnodiging :wink:
Mag op zich echt niet klagen, want DL groeit enorm goed, maar soms zou 't me wel prettig lijken als ze eens wat meer zou gaan eten.
Als ze een "heel super fantastisch goede" eetdag heeft, dan is 't 100 cc pap, 1/6 rijstwafel, 4 hapjes yoghurt en een hapje groente of iets dergelijks.
Maar dit soort dagen komen zo eens in de week voor :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mei 2014 07:07

Ik probeer O wel te wennen hoor aan thee, maar hij krijgt op het kdv sap, dus hij drinkt thee alleen als hij hele erge dorst heeft. Verder is hij helemaal baby af aan het raken. Hij wil de fles ook niet meer, eet pap van een bordje, drinkt uit een beker ( nog niet heel goed hoor) en wil precies wat zijn grote broers en zus ook hebben. en benieuwd wanneer hij de snoeptrommel in het vizier krijgt.

@ duschka dan eet ze nog niet zo veel. Die smulpaap van mij zou echt huilen van die hoeveelheid. Hier 's morgens 180 cc pap, rond 9 uur fruit ( 2 stuks), half 12 minimaal 1 boterham en 150cc melk, 15 uur een rijstewafeltje en drinken, groot bord warm eten, yoghurt en weer melk.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 13 mei 2014 08:43

ajl schreef:@ duschka dan eet ze nog niet zo veel. Die smulpaap van mij zou echt huilen van die hoeveelheid. Hier 's morgens 180 cc pap, rond 9 uur fruit ( 2 stuks), half 12 minimaal 1 boterham en 150cc melk, 15 uur een rijstewafeltje en drinken, groot bord warm eten, yoghurt en weer melk.

Dan zou hij de "normale" dagen helemaal triest vinden, want dat is "een paar lepels pap" en één hapje groente.... :P

Ach, soms lijkt het me heerlijk als ze eens wat meer zou gaan eten, anderzijds zit ze met haar lengte boven 't gemiddelde en met haar gewicht op 't gemiddelde, dus kennelijk haalt ze meer dan voldoende voeding uit de moedermelk.
Ach, mijn baarmoeder was niet zo een heel spectaculaire "kweekkas", maar mijn mamamelk daarentegen kennelijk weer wel :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mei 2014 14:36

Dan gaat het toch prima! Het kan ook zijn dat zij zoveel drinkt en daardoor nog geen behoefte heeft aan wat anders. Hier drinkt hij steeds minder melk en krijgt steeds meer andere dingen. Morgen naar het cb, ben erg benieuwd hoe zwaar/groot hij is. Ben nl al sinds dat hij 4 mnd was niet meer geweest ( nu 7 mnd geleden).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 mei 2014 20:11

is O al weer een jaar ajl? :O

Ik heb een dubbele kolf gekocht, ik las dat dan de toeschietreflex veel sneller komt en de productie vaak meer is. Vond het het proberen waard.
En waarempel, binnen een kwartier 200cc... :-oo
Nu al blij dus met m'n aankoop. Hopelijk blijft t zo gaan :)

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 13 mei 2014 20:45

Ah, wat fijn, Jannoek! Positieve ervaringen zijn ook veel waard! Hopelijk blijft het inderdaad zo, dat geeft toch meer voldoening, hè!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 mei 2014 09:54

Dat had ik moeten weten Jannoek. Ik had nog wel een dubbele kolf staan die je kon overnemen. Ik moet de mijne namelijk nog op mp zetten.

En O is inderdaad over 6 weken alweer een jaar. Ik word altijd een beetje weemoedig van het afsluiten van de babyperiode. Hij was 9,5 kg en 75 cm.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 mei 2014 14:55

Ik heb een elektrische dubbele kolf van mendela... veel gebruikt voor twee kids..
Ik vraag me af of hij nu nog een ronde mee gaat?! Iemand ervaring met gebruik voor meer dan 2 kids?
Time flies when you have none!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 14 mei 2014 17:24

Ik denk het wel hoor, die dingen verhuren ze ook bij thuiszorgwinkels. Daar worden ze dus ook intensief gebruikt en vast niet altijd heel netjes mee omgesprongen.
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 mei 2014 19:45

Van mijn medela swing (enkele) is nu t borstschild kapot.. gelukkig had ik er nog 1 liggen van de kolf die ik heel in het begin met E gehuurd had en die past erop.

Fijn dat het zo beter gaat jannoek!

@ajl: is hij nu 9, 5 kg??
J is nu al 9 kg en hij is net 5 maand... :oops:
Wel fijn dat hij het zo goed doet op de bv..heb m pas een paar hapjes groente geprobeerd. Hij heeft misschien een paar likjes echt binnen gekregen maar heel de avond gespuugd..zelfde verhaal met rijstebloem door de voeding dus ik laat het er maar even bij. Moet 10juni weer naar cb, ben benieuwd wat zij ervan zeggen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mei 2014 08:15

vpk Ja hij is 9,5 kg. Bij mij groeien ze het eerste halve jaar heel hard en daarna veel minder. Met 4 mnd was hij bijna 8 kg. J was bijvoorbeeld met 6 mnd 9,5 kg en met een jaar 10 kg.

@ sterretje als het de freestyle is dan schijnt het wel te kunnen. Die zijn ervoor gemaakt om nog meer mee te gaan.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2014 18:49

ajl, wat voor kolf heb je, en wat vraag je ervoor? =P~

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 mei 2014 07:15

zie pb

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 mei 2014 05:47

ajl schreef:vpk Ja hij is 9,5 kg. Bij mij groeien ze het eerste halve jaar heel hard en daarna veel minder. Met 4 mnd was hij bijna 8 kg. J was bijvoorbeeld met 6 mnd 9,5 kg en met een jaar 10 kg

Ow haha, ik was bang dat hij het eerste hele jaar zo door zou groeien 8-[ . maar dat hoeft dus niet..
Ach, ben blij dat hij zo goed groeit maar als ik even met m rondloop merk ik t wel aan mn rug. ..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 20 mei 2014 14:08

Sterretje: Veel thuiszorgwinkels/lactatiedeskundigen kunnen de kolf ook 'doormeten' om te kijken of hij nog goed werkt hoorde ik. Ik leen een dubbelzijdige kolf van mijn schoonzus die hem voor 3kids heeft gebruikt. Werkt nog prima, kolf binnen een kwartier 300cc :)

J groeit hier ook prima op de bv, was vorige week met 2mnd 62cm en 6300gram. Is in 4 weken tijd 8cm gegroeid en 2kg aangekomen. Het baby achtige gaat er wel snel af zo :wink:
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Terug naar “Archief”