eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2004 18:27

we zijn nu op blz 27 volgens mij. en ik lees alleen maar eojd brengt mensen tot geloof, de muziek brengt mensen tot geloof. en dergelijke. maar men vergeet dat God mensen bekeerd en dat de eojd misschien een middel is geweest, maar uit jullie reacties maak ik op dat mensen daar alleen tot geloof kunnen komen, niet God wordt verheerlijkt maar de eojd. want daar gebeurt het.

Dat lees je dan niet goed :) God gebruikt de EOjd om mensen te bekeren. Dat roep ik volgens mij al net zo veel pagina's als dit topic telt :) Daarom verheerliijk id de EOjd niet... ik zeg alleen dat de EOjd iets goeds is... omdat God er heel krachtig doorheen werkt. Hij wordt op de EOjd verheerlijkt en Hij wordt verheerlijkt als de Goede Herder een schaapje bij de kudde brengt via die weg. De mensen die de EOjd organizeren doen dat voor God!

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 11 mar 2004 13:57

1 ding over de jongerendag: ik ga er weer fijn heen! en t wordt vet cool amazing! wow te gek, knal en nog meer!
maar goed....de essentie is natuurlijk een andere, namelijk mensen in aanraking brengen met het christelijk geloof of ze daarvoor nu al wel of niet geloofden. en wat kun je daar tegenin brengen? iedereen looft God op een andere manier. mensen die zeuren over klappen en alles op die dag lezen hun bijbel niet goed. (quote from de psalms: juicht, o volken juicht...HANDKLAPT en betuigt onze God uw eer) nou ja, enz.
evenals de handen omhoog heffen. (heft u hoofd omhoog, want de koning komt....dit is wel geen psalm, maar het staat ook ergens in de bijbel)...alle uiterlijke dingen daar zijn volgens mij terug te voeren op wat de Heere leert in de bijbel. en mensen die anderen daarom onchristelijk of goddeloos noemen zijn wat mij betreft veel te bekrompen bezig met hun geloof, en zijn bang voor God....en dat heeft Hij toch nooit gewild? dat was t enige wat ik erover te zeggen heb, want ieder jaar voor de JD zijn er van deze discussies vanuit rechts getint Nederland, en ieder jaar gaat t weer nergens over.
Engaged @ 07-01-2005

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2004 15:13

Precies :)

Heej kom je ook op de forummeeting? ;)

En in psalm 134 staat: Heft uw handen op naar het heiligdom en prijs de Heer! :)

Die bedoel je denk ik :)

keuken
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor keuken » 11 mar 2004 16:54

M@rije schreef:1 ding over de jongerendag: ik ga er weer fijn heen! en t wordt vet cool amazing! wow te gek, knal en nog meer!
maar goed....de essentie is natuurlijk een andere, namelijk mensen in aanraking brengen met het christelijk geloof of ze daarvoor nu al wel of niet geloofden. en wat kun je daar tegenin brengen? iedereen looft God op een andere manier. mensen die zeuren over klappen en alles op die dag lezen hun bijbel niet goed. (quote from de psalms: juicht, o volken juicht...HANDKLAPT en betuigt onze God uw eer) nou ja, enz.
evenals de handen omhoog heffen. (heft u hoofd omhoog, want de koning komt....dit is wel geen psalm, maar het staat ook ergens in de bijbel)...alle uiterlijke dingen daar zijn volgens mij terug te voeren op wat de Heere leert in de bijbel. en mensen die anderen daarom onchristelijk of goddeloos noemen zijn wat mij betreft veel te bekrompen bezig met hun geloof, en zijn bang voor God....en dat heeft Hij toch nooit gewild? dat was t enige wat ik erover te zeggen heb, want ieder jaar voor de JD zijn er van deze discussies vanuit rechts getint Nederland, en ieder jaar gaat t weer nergens over.

ben het hier helemaal mee eens

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 11 mar 2004 22:55

Er gaan er dus gelukkig meer pff

Ik ga iig wel :D
Iedereen is gek behalve jij

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2004 10:43

Allemaal wel op de meeting komen he :)

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 12 mar 2004 12:20

of ik op de meeting kom? hahahaha :mrgreen: mensen die mij kennen weten dat ik altijd beloof dat ik zal komen, en dat ik me ook weleens heb opgegeven. maar ik kom uiteindelijk nooit....slecht van me...I know...
he, mensen wat vinden we van reclame van refoweb.nl op de Jongerendag? is toch geweldig goede kans?
Engaged @ 07-01-2005

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2004 15:37

Van mij mag het :)

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 14 mar 2004 19:27

Marnix schreef:Allemaal wel op de meeting komen he :)

jaaaa, doen we.
in de pauze tussen de middag op het hoofdpodium :mrgreen:

Reader
Moderator

Berichtdoor Reader » 14 mar 2004 21:17

Bij het onderwerp blijven mensen.

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 15 mar 2004 06:08

Marnix schreef:En daar ben je blij mee dus geef je Hem eer. Eer is niet een doel, het is een gevolg van het feit dat God ons gelukkig wil maken. Omdat te bereiken liet Hij zijn Zoon sterven. Ook dat was geen doel maar een middel. Het draait God om onze relatie met Hem en als het goed is draait het daar bij ons ook om. Daarom kwam Jezus, om die relatie te herstellen.

Liet Hij Zijn Zoon alleen maar sterven voor de eer? Denk het niet. Jezus is op deze wereld gekomen om de straf voor onze zonden op Zich te nemen. Als dat niet was gebeurd, was het voor ons mensen onmogelijk om een kind van God te zijn/worden.

Marnix schreef:Daar heeft ie denk ik geen tijd door. Dominee zijn is een druk bestaan. Maar als hij daar tijd voor zou hebben en hij zou dat leuk vinden, zie ik geen reden om dat niet te doen hoor.

Je snapt, hoop ik, zelf ook wel dat dit een beetje doorslaat.
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2004 10:58

Poolrev schreef:
Marnix schreef:En daar ben je blij mee dus geef je Hem eer. Eer is niet een doel, het is een gevolg van het feit dat God ons gelukkig wil maken. Omdat te bereiken liet Hij zijn Zoon sterven. Ook dat was geen doel maar een middel. Het draait God om onze relatie met Hem en als het goed is draait het daar bij ons ook om. Daarom kwam Jezus, om die relatie te herstellen.

Liet Hij Zijn Zoon alleen maar sterven voor de eer? Denk het niet. Jezus is op deze wereld gekomen om de straf voor onze zonden op Zich te nemen. Als dat niet was gebeurd, was het voor ons mensen onmogelijk om een kind van God te zijn/worden.

Je lees niet goed... lees mijn reaktie svp nog een keer. Ik zeg juist dat het God niet om de eer gaat, dat was niet het doel. Het doel was om ons te redden.... en onze eer aan Hem is een gevolg van het feit dat we door Hem gered zijn.

Poolrev schreef:
Marnix schreef:Daar heeft ie denk ik geen tijd door. Dominee zijn is een druk bestaan. Maar als hij daar tijd voor zou hebben en hij zou dat leuk vinden, zie ik geen reden om dat niet te doen hoor.

Je snapt, hoop ik, zelf ook wel dat dit een beetje doorslaat.

Nee dat snap ik niet. Waarom zou een dominee als hij er de tijd voor en er het plezier in zou hebben, dat niet mogen doen? Zou je het mij, ondanks dat ik blijkbaar iets niet snap wat ik eigenlijk gewoon zou moeten snappen, het toch ff willen toelichten? ;)

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 15 mar 2004 14:02

ik zou al die zwarte pakjes wel eens willen zien hossen op de JD hor...! gezellig...ik zou onze dominees er graag bij willen hebben hor, meen ik serieus...
maja, wat je niet wilt, moet je niet doen...
Engaged @ 07-01-2005

keuken
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor keuken » 18 mar 2004 12:02

M@rije schreef:ik zou al die zwarte pakjes wel eens willen zien hossen op de JD hor...! gezellig...ik zou onze dominees er graag bij willen hebben hor, meen ik serieus...
maja, wat je niet wilt, moet je niet doen...

iedereen die hier tegen is en er nog nooit geweest is moet gaan dan is commentaar veel minder

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 mar 2004 13:05

of des te meer
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”