Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 apr 2014 09:46

Manoël is weer beter! Heb mezelf de afgelopen 2 dagen ook flink beroerd gevoeld.. we hebben het nu alle 5 gehad (allemaal op een andere manier) dus ik ben er voorlopig wel even weer klaar mee...

Hij heeft na maandag niet meer overgegeven.. eten en drinken gaat nog niet super, maar ik dwing em maar niet en laat het maar.. ervaring leert inmiddels dat hoe meer je stimuleert en benadrukt, hoe minder hij eet en drinkt! Dus ik zet gewoon steeds een beker drinken ergens neer en als hij het tegenkomt, drinkt hij er vaak wel wat van :mrgreen:

Ik blijf het zo apart vinden dat het bij hem zo ontzettend snel gaat... Zaterdagmiddag waren we aan het zwemmen en ineens begon hij met overgeven.. (de eerste keer in het zwembad :shock: Oops...) En na 4 keer was hij er al zo aan toe:
Afbeelding

We waren er deze keer gelukkig snel bij, dat scheelde een hoop, maar het gaat blijkbaar zo snel bij hem... ik hoop dat de buikgriep voorlopig ons huisje voorbij gaat!

En vandaag is hij mijn kleine Dirk Scheele :8> :8>
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 apr 2014 10:10

Fijn om te lezen TJ!
Maar het blijft toch een teer jongkse he. :?
De kinderarts zei altijd: volwassenen kunnen nog wel eens veinzen, zich zieker voordoen dan ze zijn, maar als kinderen zich beter voelen, zie en merk je dat meteen.
Nog een paar weken onzekerheid, hopelijk, en weet je eindelijk meer.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 apr 2014 09:30

TJ hoe gaat het met M?

@ AG lees je nog mee? Hoe gaat het met jouw meiden?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 apr 2014 13:03

het gaat.. Hij is niet meer ziek, maar hij drinkt en eet nog slecht en is nog niet helemaal de oude... Ik weet niet, heb er niet helemaal een goed gevoel bij, maar kan zo niet zeggen wat er dan niet goed is..

Net een brief van het UMCG gekregen.. Vrijdag 23 mei!!! worden we gebeld door de arts ... Een deel !! van de uitslagen zijn dan bekend...

dus nog 6 week wachten en dan weten we een gedeelte van de uitslag... Het is een begin, maar *zucht* wat duurt dat lang!!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 11 apr 2014 14:01

Pffff, wat moeten jullie lang wachten. Die onzekerheid lijkt me slopend, helemaal als er dan nog dingen tussendoor komen zoals zo'n griep. Sterkte!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 apr 2014 17:14

Stip schreef:Pffff, wat moeten jullie lang wachten. Die onzekerheid lijkt me slopend, helemaal als er dan nog dingen tussendoor komen zoals zo'n griep. Sterkte!
Echt wel!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 apr 2014 14:21

en we hebben een nieuw virus opgepikt :roll: :roll: Koorts en hoesten.. Matteo is al aan de beurt geweest. Manoël zit nu met ruim 39 graden koorts, ik hoest de longen uit mijn lijf en ook Milan hoest de longen uit zijn lijf, maar Milan en ik hebben er gelukkig geen koorts bij (nog)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 apr 2014 18:12

inmiddels heeft Milan ook koorts

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 17 apr 2014 13:34

Sterkte zeg!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 apr 2014 21:52

beterschap het heerst hier ook, maar hier kunnen ze wel wat hebben

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 apr 2014 08:41

Beterschap met de zieken.
Hier heeft de jongste ws krentenbaard of hand/voet en mondzeer of allebei tegelijk. Ze ziet er niet uit maar is er gelukkig verder niet ziek van.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 18 apr 2014 11:05

O, onze jongste heeft ook hand-, mond- en voetziekte. Ze is er best beroerd van: Pijn aan haar voeten en pijn aan haar mond. Het ziet er inderdaad niet uit. Zo zielig ook...

Ik dacht ook eerst aan krentenbaard, maar toen ze ook plekken op haar voeten en spikkels op haar handen kreeg, was het duidelijk. Ook omdat op de psz ook hmv-ziekte heerst.

Doe jij er iets aan?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 apr 2014 12:29

Omdat wij (en school) echt uitgingen van krentenbaard heeft zij een zalf gekregen van de dokter (fusidinezuur), die smeren wij er dus op. Ze heeft het vorige week donderdag gekregen en na enkele dagen waren alle open plekjes dicht, nu zijn het nog vlekjes.

Ik dacht dat ik het met het wassen verspreid had, ze heeft het ook aan haar handen en billen, niet aan de voeten. Verder klaagde ze wel met het tandenpoetsen maar ik dacht dat ze dan moe was en wat extra piepte. Mijn schoonzus gaf aan dat haar dochter HMV-ziekte had en toen ben ik ook eens gaan kijken.
Dochterlief is 1 dag wat ziek geweest maar ze had gewoon een buikgriepje volgens mij.

Hebben jullie ook een zalfje oid voor je dochter?

Het is wel erg besmettelijk he?

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 18 apr 2014 13:25

Het begon met koorts aan het eind van de dag/'s avonds. De volgende dag kwamen de eerste plekjes bij de mond, een of twee, dus het leken gewoon nog puistjes/plekjes. De dag erna had ze er meteen zoveel, dat ik dacht dat ze krentenbaard had. Maar toen zei de juf van de psz dat hmv-ziekte heerste, en ben ik haar handen en voetjes gaan bekijken. Daar zag ik niets aan. 's Avonds begon ze over pijn aan haar voetjes, en toen zag ik daar wél hele plekken zitten. Het andere kindje van de psz had het trouwens ook op de buik/billen zitten.
Voor hmv-ziekte zijn geen zalfjes o.i.d. Het gaat gewoon vanzelf over. Het is wel besmettelijk, maar minder dan krentenbaard, schijnt.

Sterkte ermee. Hier ligt ze nu lekker te slapen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2014 14:54

Beterschap voor alle zieke kinderen, vervelend he als ze zo ziek zijn :(
Griep heerst volgens mij wel, heb meer mensen gehoord, en zelf ook grieperig geweest van de week (dan verlang ik soms naar een tijd zonder kids, dan kun je gewoon lekker je bed inkruipen, maarja, dat kan niet meer ;) )

Vanmorgen hebben ze kappertje gespeeld bij elkaar. En niet een beetje, Jurian had echt een bijna kale plek, en Frederiek ook flinke happen eruit. Ik schrok me rot. Nu is Jurian bijna kaal geschoren bij de kapper (dat vind ik altijd zo lelijk, die bijna kaalgeschoren koppies zonder model in het haar :oops: ) en Frederiek lijkt net een jongetje :( Naja, het groeit gelukkig weer aan, bij Jurian groeit het snel, bij Frederiek hebben we al zo lang gedaan over de lengte die ze had. Maar veel roze en jurkjes aandoen, dan zien mensen tenminste nog dat ze een meisje is :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”