Faramir schreef:Of dat ouderen niet capabel zouden zijn of dat vrouwen meer rechten hebben vanwege het geslacht of vrouwen juist niet functioneren 1/4 van de tijd enz enz. Je probeert de ene vorm van discriminatie af te keuren en het andere goed te keuren of in ieder geval veel minder erg te vinden. Ik vind dat meten met twee maten en hoe spijtig ook, dan kan ik je bezorgdheid om discriminatie helemaal niet serieus meer nemen.
Je kunt het ook zo zien dat 'ouderen' of 'vrouwen' wél geaccepteerd worden in de samenleving, maar allochtonen niet.
Ik zeg ook niet dat als vrouwen of ouderen afgekeurd worden dat het goed is, maar er is een verschil.
Heel leuk hoor, dit inspelen op sentiment. Maar dat maakt leeftijdsdiscriminatie en discriminatie op geslacht niet minder erg dan discriminatie op afkomst.
Nee inderdaad, wat ik al zei, leeftijd en vrouwen wordt verder gewoon geaccepteerd in de samenleving.
Daarin tegen bij allochtonen kijken ze soms met een scheef oog naar je.
Zou ik je een geheimpje verklappen uit het echte leven? Elk volk doet dat, en binnen een volk gebeurt dat en dan ook nog eens met subgroepen. Op basis van geboortestreek, geloof, politieke stroming enz enz enz. Dat zit in de mens. Iemand die dichtbij staat identificeert men zich sneller mee en is er sneller een band.
Dat is ook wel zo, ik zou zelf als ik een werkgever was mensen uit verschillende culturen aannemen.
Uit mijn vorige werk bleek dat heel goed te werken, oud jong, 5 of meer verschillende culturen..
Kan soms botsen (was daar geen sprake van) maar je zit in NL dus als iemand bv buitenlands tegen de ander zou praten zou ik zelf zeggen dat ze Nederlands moeten praten, hier leven we immers. Als het persoonlijk is kun je dat beter doen als je alleen met diegene bent of een ander tijdstip.
Ik zou zelf ook het gevoel hebben dat het over mij zou gaan als zij dat zouden doen en ik erbij sta en niets versta.