Overspel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7972
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 14:57

visje36 schreef:En dan heb je nog de ''domme'' mensen die dan de pineut zijn zodra ze getrouwd zijn met zo iemand, die er niet voor schroomt om vreemd te gaan. (christen of niet).

En wat is er dom aan iemand die door zijn/haar partner bedrogen wordt?
Als iemand er een dubbelleven op na houdt hoeft een partner daar echt geen sporen van te vinden hoor!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 07 apr 2014 15:20

StillAwake schreef:En wat is er dom aan iemand die door zijn/haar partner bedrogen wordt?
Als iemand er een dubbelleven op na houdt hoeft een partner daar echt geen sporen van te vinden hoor!

Dat merk je echt wel hoor.
God waarschuwde mij constant toen mijn ex vreemdging.
Dan kreeg ik bijv. de drang om naar buiten te kijken en zag ik hem in de verte rijden met die ander in de auto.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7972
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 15:28

StillAwake schreef:En wat is er dom aan iemand die door zijn/haar partner bedrogen wordt?
Als iemand er een dubbelleven op na houdt hoeft een partner daar echt geen sporen van te vinden hoor!
Bambi schreef:Dat merk je echt wel hoor.
God waarschuwde mij constant toen mijn ex vreemdging.
Dan kreeg ik bijv. de drang om naar buiten te kijken en zag ik hem in de verte rijden met die ander in de auto.

Ik kan je helaas voorbeelden noemen van mensen die hun dubbelleven zo goed onder controle hebben dat de partner niet het minste vermoeden had (totdat het uitkwam).
En ik ga ervanuit dat ik in mijn omgeving ook mensen met een dubbelleven wat nog steeds standhoud heb.
Ook toen mijn ex-vriendin vreemdging heb ik daar nooit iets van gemerkt. Pas toen ze het opbiechtte (en het dus uit was) kon ik inderdaad achteraf kleine signalen vinden (al geloof ik nog steeds niet dat ik het had kunnen weten).
Maar ik vertrouwde haar, en wilde haar vertrouwen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 07 apr 2014 15:30

StillAwake schreef:Ook toen mijn ex-vriendin vreemdging heb ik daar nooit iets van gemerkt. Pas toen ze het opbiechtte (en het dus uit was) kon ik inderdaad achteraf kleine signalen vinden (al geloof ik nog steeds niet dat ik het had kunnen weten).
Maar ik vertrouwde haar, en wilde haar vertrouwen.

Juist en OMDAT je haar wilde vertrouwen, heb je de signalen genegeerd.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7972
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 15:36

Bambi schreef:Juist en OMDAT je haar wilde vertrouwen, heb je de signalen genegeerd.

Is het elkaar willen vertrouwen in een relatie niet één van de belangrijkste basiskenmerken van een vertrouwens/liefdesrelatie?
Dat ik haar achteraf ten onrechte vertrouwt heb geef ik toe.
Toch geloof ik niet als ik de juiste dosis wantrouwen had gehad dat ik dan wél gemerkt zou hebben dat ze me bedroog...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 07 apr 2014 15:38

StillAwake schreef:Is het elkaar willen vertrouwen in een relatie niet één van de belangrijkste basiskenmerken van een vertrouwens/liefdesrelatie?
Dat ik haar achteraf ten onrechte vertrouwt heb geef ik toe.
Toch geloof ik niet als ik de juiste dosis wantrouwen had gehad dat ik dan wél gemerkt zou hebben dat ze me bedroog...

Misschien zijn mannen makkelijker om de tuin te leiden? :-oo

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7972
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 15:40

StillAwake schreef:Is het elkaar willen vertrouwen in een relatie niet één van de belangrijkste basiskenmerken van een vertrouwens/liefdesrelatie?
Dat ik haar achteraf ten onrechte vertrouwt heb geef ik toe.
Toch geloof ik niet als ik de juiste dosis wantrouwen had gehad dat ik dan wél gemerkt zou hebben dat ze me bedroog...
Bambi schreef:Misschien zijn mannen makkelijker om de tuin te leiden? :-oo

Wellicht.
Toch ben ik nog steeds blij dat ik haar indertijd gewoon vertrouwd heb.
Wantrouwen is moordend.
In ELKE relatie.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 07 apr 2014 15:48

StillAwake schreef:Wellicht.
Toch ben ik nog steeds blij dat ik haar indertijd gewoon vertrouwd heb.
Wantrouwen is moordend.
In ELKE relatie.

Maar ik meen me te herinneren dat je haar nu toch wel vijandelijk gezind bent.
Dat heb ik met mijn ex niet, omdat ik al die tijd door had dat hij me bedroog en ik mezelf daardoor niet dom voel, omdat ik mijn eigen gevoel trouw ben gebleven.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Overspel

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2014 15:49

-
Laatst gewijzigd door Boerin op 07 apr 2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7972
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 15:52

StillAwake schreef:Wellicht.
Toch ben ik nog steeds blij dat ik haar indertijd gewoon vertrouwd heb.
Wantrouwen is moordend.
In ELKE relatie.
Bambi schreef:Maar ik meen me te herinneren dat je haar nu toch wel vijandelijk gezind bent.
Dat heb ik met mijn ex niet, omdat ik al die tijd door had dat hij me bedroog en ik mezelf daardoor niet dom voel, omdat ik mijn eigen gevoel trouw ben gebleven.

Klopt.
Dat heeft echter (vooral) te maken met zaken die na die tijd zijn gebeurd, en niet met het feit dat ik me dom zou moeten voelen.
Bovendien heb ik geen enkele behoefte aan contact met haar, waardoor dit ook nooit meer bijgelegd zal kunnen worden.
Ik heb haar dan ook al ruim 12 jaar niet meer gezien of gesproken (hoewel ik haar laatst zag fietsen).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 07 apr 2014 16:01

StillAwake schreef:Klopt.
Dat heeft echter (vooral) te maken met zaken die na die tijd zijn gebeurd, en niet met het feit dat ik me dom zou moeten voelen.
Bovendien heb ik geen enkele behoefte aan contact met haar, waardoor dit ook nooit meer bijgelegd zal kunnen worden.
Ik heb haar dan ook al ruim 12 jaar niet meer gezien of gesproken (hoewel ik haar laatst zag fietsen).

Ik heb het ook niet uitgesproken of bijgelegd.
Toen ik hem de laatste keer tegen kwam, zo'n 8 jaar geleden, draaide hij zijn kop om. :lol:
En dat terwijl hij getrouwd is, met één van zijn vriendinnetjes waar hij mee was vreemdgegaan.
Maar hij kan het niet verkroppen dat ik het uitmaakte.
Hij was gewend dat hij vrouwen dumpte voor de volgende.
En nu was hij gedumpt, terwijl hij me eindelijk trouw was. :shock:

Kan er ook niets aan doen, juist omdat hij eindelijk trouw was, was de spanning voorbij en besefte ik dat ik niet echt van hem hield. :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7972
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Overspel

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2014 16:09

StillAwake schreef:Klopt.
Dat heeft echter (vooral) te maken met zaken die na die tijd zijn gebeurd, en niet met het feit dat ik me dom zou moeten voelen.
Bovendien heb ik geen enkele behoefte aan contact met haar, waardoor dit ook nooit meer bijgelegd zal kunnen worden.
Ik heb haar dan ook al ruim 12 jaar niet meer gezien of gesproken (hoewel ik haar laatst zag fietsen).
Bambi schreef:Ik heb het ook niet uitgesproken of bijgelegd.
Toen ik hem de laatste keer tegen kwam, zo'n 8 jaar geleden, draaide hij zijn kop om. :lol:
En dat terwijl hij getrouwd is, met één van zijn vriendinnetjes waar hij mee was vreemdgegaan.
Maar hij kan het niet verkroppen dat ik het uitmaakte.
Hij was gewend dat hij vrouwen dumpte voor de volgende.
En nu was hij gedumpt, terwijl hij me eindelijk trouw was. :shock:

Kan er ook niets aan doen, juist omdat hij eindelijk trouw was, was de spanning voorbij en besefte ik dat ik niet echt van hem hield. :mrgreen:

klinkt alsof het een heel ongelijke relatie was.
Het klinkt alsof je van tevoren wist dat hij een notoire vreemdganger was.
Ikzelf zie de relatie met mijn toenmalige aanstaande ex als een (mislukte) poging tot een gelijkwaardige relatie.
Mijn ex wilde het vervolgens uitmaken, en daarvoor hadden we afgesproken in een cafeetje.
Toen heb ik het uitgemaakt voordat ze daar de kans toe kreeg. Daar is ze erg boos over geweest... :mrgreen: :mrgreen:
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 07 apr 2014 16:19

StillAwake schreef:klinkt alsof het een heel ongelijke relatie was.
Het klinkt alsof je van tevoren wist dat hij een notoire vreemdganger was.
Ikzelf zie de relatie met mijn toenmalige aanstaande ex als een (mislukte) poging tot een gelijkwaardige relatie.
Mijn ex wilde het vervolgens uitmaken, en daarvoor hadden we afgesproken in een cafeetje.
Toen heb ik het uitgemaakt voordat ze daar de kans toe kreeg. Daar is ze erg boos over geweest... :mrgreen: :mrgreen:

Nee ik wist niet van tevoren dat hij vreemdganger was.

Ik zie het anders, hij was gewoon de ware niet en verliefdheid zonder echte liefde, houdt toch echt een keer op.
En dan hou je een broer/zus liefde over, ook omdat je van alles samen gedeeld hebt.
Er zijn mensen die dat genoeg vinden, een soort Jacob/Lea liefde, maar ik vind dat niet genoeg.
Want dat kun je met iedereen hebben.
Ik wacht op de Jacob/Rachel liefde. :-oo

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Overspel

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2014 16:46

Bambi schreef:Ik wacht op de Jacob/Rachel liefde. :-oo

Nou, daar heb je wat aan. En des morgens zie het was Leah. Was die man dronken of zo?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Re: Overspel

Berichtdoor Bambi » 07 apr 2014 17:03

Boerin schreef:Nou, daar heb je wat aan. En des morgens zie het was Leah. Was die man dronken of zo?

:lol: Niet zo cynisch Boerin.
Ze was gesluierd tijdens het huwelijk en de rest gebeurde in het donker.
En als een man denkt dat hij met die ene getrouwd is, die hij waarschijnlijk voor die tijd nog nooit aangeraakt heeft, dan denkt hij ook dat zij in het donker naast hem ligt.

Ik vond die Lea altijd een kreng, want als je weet dat die man van je zus houdt, dan doe je zoiets toch niet?
En ik zou toch ook iets anders gereageerd hebben als Rachel, want die deed blijkbaar ook haar mond niet open.
Dat laat je toch niet gebeuren, dan waarschuw je je vent toch?

Maar goed, ik bedoelde dus, dat je weet dat dat de persoon is, die God voor je bestemd heeft.
En dat het dus een liefde is, die je je hele leven blijft voelen. :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten