mohamed schreef:De claims worden met de minuut gekker, nu hadden ze al een verheerlijkt lichaam, nou onderbouw eerst je kletspraat maar eens want op persoonlijke titel overtuig je me niet!
Jvslooten schreef:*diepe zucht*
Volgens mij stond er een tekstverwijzing bij.
''En zie, twee mannen spraken met Hem; het waren Mozes en Elia. Zij verschenen in heerlijkheid...'' (Luk. 9:30-31)
''Petrus en zij die bij hem waren, waren bevangen door slaap. Toen ze wakker geworden waren, zagen zij Zijn heerlijkheid en de twee mannen die bij Hem stonden.'' (Luk. 9:32)
Lees de NBG51:
9 En terwijl zij van de berg afdaalden, gebood Jezus hun, zeggende: Vertelt niemand dit gezicht, voordat de Zoon des mensen uit de doden is opgewekt.
10 En de discipelen vroegen Hem en zeiden: Hoe kunnen dan de schriftgeleerden zeggen, dat Elia eerst moet komen? 11 Hij antwoordde en zeide: 12 Elia zal wel komen en alles herstellen, maar Ik zeg u, dat Elia reeds gekomen is en zij hebben hem niet erkend, maar met hem gedaan al wat zij wilden. Zó zal ook de Zoon des mensen door hen moeten lijden. 13
Toen begrepen de discipelen, dat Hij over Johannes de Doper tot hen gesproken had.Waarom dachten ze niet aan Elia die ze even daarvoor op de berg hadden gezien? Leg me dat nou eens uit als Mozes en Elia daar in persona waren!