Wil God Zich aan sommige verheerlijken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Wil God Zich aan sommige verheerlijken?

Berichtdoor naamloos » 24 mar 2014 23:29

learsi schreef:Bedankt voor je reactie "naamloos"

Van Fijnvandraat heb ik niets in de kast staan.
Lees wel eens zijn stukjes op internet als ik over een onderwerp wat zoek.

Van Keller geef ik nog wel eens een boek kadoo omdat het een hedendaagse , toch wel orthodoxe predikant is en niet voor niets veel yuppen onder zijn gehoor heeft. Zelf 2 van zijn boeken gelezen.

Van Ouweneel heb ik 2 boeken gelezen:..Domein van de slang ..en.... Geneest de zieken. Niet mis om die evang. dogmatische reeks van hem te lezen. Zal er eens een blik in werpen als ik in een theolog. boekhandel kom.

Van CS Lewis heb ik ....Het probleem van het lijden...gelezen.

......................................................................................................................................

Twee jaar nadat de Heere mij "uit het slijk trok"( ) heb ik van Thomas Boston...De viervoudige Staat van de mens......gelezen.
Het was of ik over mezelf las.
De engelse theologen lees ik graag(Erskines, Thomas Shepard,Andrew Gray,Christopher Love, Spurgeon, Bunyan, Mc Cheyne, Owen, Thomas Watson, enz.)
Bij hen las ik, wat ik zelf uit de Schrift en van de Heere leerde.
Verder Augustinus, Calvijn, Luther, Lloyd Jones, Brakel, Kohlbrugge.

Kerkelijk ben ik de weg gegaan van NHK vrijzinnig(als baby gedoopt ) naar (uiteindelijk) PKN gereformeerde Bond binnen de PKN.

Ben benieuwd of jij van die van mij wat gelezen heb
hg
Learsi

Ha Leari, :D

Toevallig kwam ik vorige week Spurgeon tegen op internet toen ik iets over de opstanding opzocht: http://home.kpn.nl/dcbokkers/1e_opstanding_spbo.htm
En van Bunyan heb ik de christenreis gelezen.
En van Augustinus, Luther en Calvijn heb ik natuurlijk ook gehoord, ook wel eens stukjes gelezen.
Maar ik hou meer van hedendaagse schrijvers :D
Ik vind het best leuk om over boeken te praten, maar ik ben bang dat we op ons kop krijgen vanwege off topique-smile

Groetjes :!:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

learsi
Majoor
Majoor

Re: Wil God Zich aan sommige verheerlijken?

Berichtdoor learsi » 24 mar 2014 23:46

:-oo
hg Learsi

Terug naar “Archief”