kerk in Arnhem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BigSmile
Mineur
Mineur

Re: kerk in Arnhem

Berichtdoor BigSmile » 04 feb 2014 17:06

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2014 09:37

Ehm. Officieel mag dat denk ik niet. Als je in Arnhem woont en je wil vrijgemaakt worden ga je naar de Koepelkerk en als je in Duiven / Westervoort / Velp woont ga je naar Duiven/Velp. Tenzij je om goede redenen een uitzondering op die regel wil maken, dan moet je dat aanvragen en moet dat worden goedgekeurd. En ik denk dat dat wel goed is want het is denk ik wel belangrijk dat je gemeente ook om je heen woont en niet allemaal ver weg. Das niet prettig voor het gemeenteleven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 07 feb 2014 08:49

Tja, in theorie is die regel er. Maar in de praktijk gaat het anders. Mensen uit Duiven-Velp worden lid in de Koepelkerk en heel af en toe komt er iemand uit de Koepelkerk in Duiven-Velp.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2014 11:28

Dat snap ik, de kerken verschillen ook wel iets.... maar in eerste instantie (tenzij er goede redenen voor zijn) lijkt het me toch beter mensen naar de gemeente in hun eigen regio te verwijzen zodat je gemeenteleden ook dichtbij wonen... wat volgens mij goed is voor het gemeente-zijn, vooral ook buiten de zondag om.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 14 feb 2014 12:34

Boerin schreef:Ik ga weken nergens meer heen, heb advies gevraagd op een ander forum, had geen zin om hier op details in te gaan en het unanieme antwoord was: wegwezen daar. Weet iemand nog een goeie kerk in Arnhem? Misschien vind ik gereformeerd ook nog wel wat.
En, hebben al die goede adviezen hier al vruchten afgeworpen Boerin?:)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 feb 2014 12:54

Jvslooten schreef:En, hebben al die goede adviezen hier al vruchten afgeworpen Boerin?:)

Ik ben nog steeds niet geweest, want ik zit de laatste weken met de kinderen zondagochtend. Ik kan anders wel kijken of ze doordeweeks ook wat hebben. Met dat loslopend wild een gereformeerde kerk in durf ik niet, dat durf ik al niet eens meer in een evangelische kerk. De laatste keer kwam de voorgangersvrouw erbij om ze stil te houden. :D Ze zijn niet zo netjes afgericht, maar af en toe neemt hun vader ze mee, dan kan ik wel zelf gaan.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 feb 2014 13:04

Is er geen creche? Je zegt: ze zijn niet netjes afgericht. Nu zijn er kinderen die zich niet laten africhten, ik heb er ook zo eentje. :wink:
Vlak van tevoren, fluisterde ik hem altijd nog e.e.a. in zijn oortje. Doosje dummy's deed ook wonderen.
En als op zondagmorgen bleek dat het "weer zo'n dag" zou worden, nam ik hem gewoon niet mee.
Ik geloof niet zo in die kleinekinderendwang. Niet ieder kind is hetzelfde.
En als ze draaien, praten en absoluut niet stil zitten is het een storende afleiding voor anderen en zelf zit je ook met het zweet op je rug en gaat de helft (zo niet meer) langs je heen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2014 13:36

schelpje3 schreef:Is er geen creche? Je zegt: ze zijn niet netjes afgericht. Nu zijn er kinderen die zich niet laten africhten, ik heb er ook zo eentje. :wink:
Vlak van tevoren, fluisterde ik hem altijd nog e.e.a. in zijn oortje. Doosje dummy's deed ook wonderen.
En als op zondagmorgen bleek dat het "weer zo'n dag" zou worden, nam ik hem gewoon niet mee.
Ik geloof niet zo in die kleinekinderendwang. Niet ieder kind is hetzelfde.
En als ze draaien, praten en absoluut niet stil zitten is het een storende afleiding voor anderen en zelf zit je ook met het zweet op je rug en gaat de helft (zo niet meer) langs je heen.

Ik moest een paar weken geleden oppassen bij de creche. Meestal doet mijn vrouw dat, maar die was ziek...
Wat een herrie weten die apen te produceren met z´n 18en! Ik dacht dat ik gek werd..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2014 13:58

Ik weet niet hoe oud ze zijn maar er is crèche voor de kleintjes en kindernevendienst voor de iets groteren bij de Koepelkerk :)

Terug naar “Archief”