Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Duschka
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Duschka » 05 feb 2014 09:38

Spannend hoor Janoek. Maar misschien vindt bib het vandaag wel een mooie dag om geboren te worden :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 feb 2014 12:11

tot nu toe alles nog rustig ;-)
@em ik heb ook steeds harde buiken, maar dat is al vanaf week 28, vanwege toen te veel vruchtwater. ik denk dattie nog wacht tot volgende week. ;-)

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 05 feb 2014 13:10

@jannoek: Spannend zeg, heel veel succes met wachten nog. Lijkt me zo vreemd dat het ineens elk moment kan gebeuren :)

@vpk: Ja lees nog wel mee af en toe ;) Begint inderdaad ook wel op te schieten nu, ben ruim 32 weken. Begin het stiekem al wel zat te raken door al maanden nauwelijks slaap en nu ook fikse bekkenpijn. Met de baby gaat alles goed gelukkig, is ontzettend beweeglijk. Elke keer ook weer een verrassing hoe hij/zij ligt. Vorige week een groeiecho gehad en toen lag het hoofdje al zo laag in het bekken dat ze bijna niet konden meten. Dachten toen dat t zo wel zou blijven liggen, maar vandaag op controle geweest en babylief ligt weer in stuit ;)

Geboortekaartje uitzoeken is trouwens een groot drama hier. We wilden eigenlijk geen kaartje met foto, maar kunnen ook niks anders leuks vinden :mrgreen: Misschien toch wat minder streng zijn, anders komen we er nooit uit.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 feb 2014 15:18

vervelend van bekkenpijn en slecht slapen liesien. herkenbaar ook, alleen voor jou duurt t nog wat langer.
geboortekaartje is hier door manlief gemaakt/bedacht/ontworpen en ik kon me er wel in vinden ;-), dus dat was makkelijk. vorige keer vonden we het ook heel lastig weet ik nog.

ricky70
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ricky70 » 05 feb 2014 15:48

Alle zwangeren van harte gefeliciteerd.
Niet zwangeren, die wel zwanger willen worden, hopelijk komt hier snel verandering in. Zal voor jullie bidden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 feb 2014 16:10

Ik merk toch ook wel dat je steeds makkelijker wordt met al die dingen zoals geboortekaartjes etc. De laatste keer waren wij binnen 5 minuten klaar met uitzoeken en de tekst.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 05 feb 2014 20:45

hier juist niet met geboorte kaartjes. Vind het moeilijker dan vorige 2. We hadden bij H een pentekening van baby gedragen in handen en bij E een pentekening van baby met een zusje er overheen gebogen. Dat vinden we nog steeds heel mooi zoiets, maar je ziet zoiets steeds minder en zeker niet met 3 kinderen in de tekening.

Dit idee zeg maar :

Afbeelding
Afbeelding

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 05 feb 2014 20:52

Hier ook heel snel klaar met het geboortekaartje, vergelijkbaar met Ajl.
Nu ben ik ook vrij makkelijk met dat soort dingen, dat scheelt misschien.

@ JPC: dat doet me denken aan mijn eigen geboortekaartje en van mijn broers/zusje ;). Mijn broertje had er toen een met 3 kids in de tekening. Maar dat was jaren 80....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 feb 2014 20:59

Hier houden we het geboortekaartje ook een beetje in de stijl van de andere 2, tekst grotendeels hetzelfde, zelfde papier en lettertype. Had bij de andere 2 een zelfontworpen voorkant (met foto, niet van de baby want leek me niet echt praktisch om dat direct na de geboorte te moeten regelen). Vind het dus niet echt moeilijk, alleen nog eens even een helder idee krijgen over wat ik nu precies wil ;)

Vandaag begonnen met de babykamer: het behang is er grotendeels af. Er moet nog wel heel wat gebeuren: muurtje geisoleerd en afgetimmerd, stroom aangelegd (kamertje heeft geen enkel stopcontact), schilderen, behangen, andere vloer... In de rest van het huis liggen ook nog genoeg klusjes te wachten die ik voor de bevalling wil doen, dus ik hoef me voorlopig niet te vervelen :)

Jannoek, het wordt nu wel steeds spannender hier hoor... Sterkte voor als het zover is!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 06 feb 2014 07:38

ajl schreef:Ik merk toch ook wel dat je steeds makkelijker wordt met al die dingen zoals geboortekaartjes etc. De laatste keer waren wij binnen 5 minuten klaar met uitzoeken en de tekst.

De eerste keer waren wij al zo klaar :D
Tekst waren we zo over uit.
We hadden een kaartje gezien dat we heel mooi vonden, maar de naam vergeten.
Dus uiteindelijk de meeste tijd kwijt geweest bij de drukker, om in 't juiste album, 't juiste kaartje te vinden.
Pfff dan zijn er veel kaartjes op de wereld (en natuurlijk zit HET kaartje in 't laatste album... :wink: )

@Jannoek
Misschien ben je vannacht bevallen?¿ :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 feb 2014 08:13

wij hebben bij milan een kaartje uit een boek gehaald bij de drukker, bij Matteo en Manoël via internet! (ideaal! zij versturen de kaartjes ook voor je.. geen adressen schrijven enzo.. ) Het zijn 3 heel verschillende kaartjes, ik vind zelf ook niet dat het bij elkaar hoeft te passen...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 feb 2014 12:43

@JPC: kun je niet hetzelfde laten tekenen met 3 kids? Vast wel?

Hier erg makkelijk met geboortekaartjes... Precies hetzelfde als bij de andere twee kids. Alleen binnenin de naam van RJB extra en misschien een ander gedicht dan bij de eerste twee.
Enige nadenken is.. bij de andere twee zat er een kaartje voorop met rose of blauw strikje.. nu wordt het dus een rose, blauw of wit strikje. Maar twee namen op 1 kaartje of 1 naam en twee kaartjes naast elkaar. Maar dat moeten we gewoon ff zien op de proefdruk.
Namen... Het moeten maar twee meiden worden... wat zijn jongensnamen lastig :mrgreen:
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 feb 2014 13:27

baby zit hier nog lekker warm hoor.. vanmorgen bij de gyn geweest en mn baarmoedermonf staat zelfs nog naar achteren, dus nog 'even' geduld...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 feb 2014 13:43

jeepeecee schreef:hier juist niet met geboorte kaartjes. Vind het moeilijker dan vorige 2. We hadden bij H een pentekening van baby gedragen in handen en bij E een pentekening van baby met een zusje er overheen gebogen. Dat vinden we nog steeds heel mooi zoiets, maar je ziet zoiets steeds minder en zeker niet met 3 kinderen in de tekening.

Dit idee zeg maar :

Afbeelding

Heb je hier gekeken?
http://www.geboortekaartjesbabyfactory. ... &viewall=y

Als je naar beneden scrolt zie je de meer klassiek getekende kaartjes met drie of vierde of vijfde kindje.

Ik wilde wel,maar man vond het niets dus heel wat anders gekozen toen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 feb 2014 13:55

Jannoek Blijft spannend! Je bent al overtijd toch?

Terug naar “Archief”