Pro Life?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Pro Life?

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2014 00:28

schelpje3 schreef:Jongens, alsjeblieft.... :(
Dit is een misvormdheid, zoals er andere aangeboren afwijkingen zijn.
En dan heeft zo'n klompje leven geen ziel.
Als zoiets chirurgisch verwijderd wordt, wordt het in het afval gegooid en niet begraven met rituelen.

Dat zeg je nou wel zo makkelijk, maar dit overblijfseltje was toch echt de tweelingbroer van de andere baby. Oftewel, er is een eitje bevrucht, daar heeft God dus op dat moment een ziel ingelegd. Daarna is die embryo grotendeels geabsorbeerd door de ander, maar waar is die ziel dan gebleven.

Dus of die 'afwijking' had een ziel, of die worden niet tijdens de bevruchting ingelegd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 feb 2014 01:12

Mortlach schreef:Daarna is die embryo grotendeels geabsorbeerd door de ander, maar waar is die ziel dan gebleven.
De ziel is weder gekeerd tot God, op het moment dat het lichaam werd geabsorbeerd, oftewel ophield te bestaan, en dus gestorven is.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 feb 2014 11:19

Mortlach schreef:
Dat zeg je nou wel zo makkelijk, maar dit overblijfseltje was toch echt de tweelingbroer van de andere baby. Oftewel, er is een eitje bevrucht, daar heeft God dus op dat moment een ziel ingelegd. Daarna is die embryo grotendeels geabsorbeerd door de ander, maar waar is die ziel dan gebleven.

Dus of die 'afwijking' had een ziel, of die worden niet tijdens de bevruchting ingelegd.

Dat weet ik niet zo zeker. Ik zag ooit eens een docu over een jongetje die een arm uit zijn buik had steken. Ook een gedeelte van een tweelingbroertje. Maar wanneer komt de ziel erin?
Zo'n misvormde klomp heeft geen organen! Geen hart, geen hersenen, helemaal niks.
En die arm werd gewoon bij het medisch afval gedumpt.
Zoals miskramen door de wc spoelen, omdat ze daar meestal invallen. :?
Dat is echt afschuwelijk als je dat meemaakt!! Ik heb maandenlang met die "plons" in mijn hoofd gelopen.
Een miskraam van enkele weken begraaf je dus ook in de regel niet, tenzij je in staat bent deze op te vangen.

Terug naar “Archief”