Ja. Nu ja, bijna ja. Er was een tijd dat ik bang was. Onzeker. Onzeker in het leven, maar nog onzekerder over het sterven. Ik lag op bed en kon niet slapen.
Toen kwam de Heere met de woorden: Vrees niet, want Ik heb u verlost.
Ik kon rustig slapen.
Maar de volgende dag kwam de vraag sterk op. Van (W/w)ie was die stem?
Bijzonder hoor, God is groot.
Weet je hoe ik dit zie Rozijn?.... De tijd dat je bang was en onzeker over het sterven is van satan, God wil alleen maar zekerheid geven vooral in leven, niet in sterven. Toen de Heere je de woorden gaf kon je rustig slapen, satan zal je nooit rust geven, alleen als je zwaar voor de zonden kiest. Ook zal je vrede van binnen ervaren hebben en dat kan niet van satan komen. Zeker is dat die woorden van God komen.
Het is belangrijk na te gaan wat gebeurd vooraf en wat er gebeurd erna.
Dat je dit van God kreeg weet satan ook, misschien niet specifiek maar hij ziet het aan jou en probeert je te ontmoedigen
Wist je dat dergelijke onzekerheden of het van satan is of van God heel veel voorkomt in de zwaardere kringen.
Wat een wonder, die woorden zijn woorden die de Heere vaker heeft gebruikt. Ze staan letterlijk in Jesaja 43. Wat een zekerheid ligt er dan in die woorden.
Die zekerheid krijg je in jou hart, door de Heilige Geest, dat is geloven.
Later heeft de Heere verder gesproken, over hoe Hij verlost. De woorden die Hij daarvoor gebruikte, hoefde ik niet op te zoeken, ik kende ze al, maar de diepte die Hij mij liet zien had ik nooit eerder gezien. Ze staan in Psalm 130:4, en zijn verbonden met Johannes 3:14 en Numeri 21:9.
Ik noem bewust de teksten, opdat een ieder die ze leest ze na kan zoeken.
Toch was het spreken meer dan een paar teksten, het is niet te verwoorden, zo groot.
En bij zulke dingen, als je die mag ervaren, nee, dan hoef je niet meer later na te zoeken voor jezelf of het waar is. Geen leed zal het ooit uit mijn geheugen wissen.
Mooi hé, als je converseert met God, dan komt Hij met Majesteit en Liefde. Dat kun je inderdaad niet omschrijven of vertellen.
Bepaalde dingen die God met je doet of te kennen geeft kan en mag je op terugkijken, God wil dat we vooruitkijken en niet terug maar Zijn werk mag altijd op teruggekeken worden opdat Hij aan Zijn eer komt.
Ook daardoor vreugde in je ziel en opbouw van je geloof. Alles tot Eer en Glorie in die Machtige naam van Jezus