Wereldgelijkvormigheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Wereldgelijkvormigheid

Berichtdoor benefietdiner » 13 jan 2014 15:00

Boerin schreef:Oh lachen, het gaat over de vrouw mag de broek niet aanhebben dus.

:mrgreen:

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 13 jan 2014 15:20

benefietdiner schreef:Het gaat in Deuteronomium 22:5 helemaal niet over een kledingstuk die je aantrekt maar over het ‘bekleden van een beroep’. De context bewijst ook dat het over werk gaat. Het kleed eens mans (Hebreeuws, tuig, gereedschap) dus zwaar werk van de man die een vrouw niet toekomt.
Ja nou je het zegt, ik heb wel eens meer gehoord dat het gereedschap betekent.
Als dat klopt vind ik het er niet duidelijker van worden.
Zwaar mannenwerk waar vrouwen de fysieke kracht niet voor hebben te verbieden is overbodig.
En dan kunnen we weer lekker gaan bakkeleien over wat vrouwenwerk en mannenwerk is.
Om het vast wat ingewikkeld te maken: in de Bijbel kan je lezen dat niet alleen mannen maar ook vrouwen op het land werken.
Er zijn verkopers en verkoopsters en er is vast nog meer te bedenken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 jan 2014 15:39

naamloos schreef:Ja nou je het zegt, ik heb wel eens meer gehoord dat het gereedschap betekent.
Als dat klopt vind ik het er niet duidelijker van worden.
Zwaar mannenwerk waar vrouwen de fysieke kracht niet voor hebben te verbieden is overbodig.
En dan kunnen we weer lekker gaan bakkeleien over wat vrouwenwerk en mannenwerk is.
Om het vast wat ingewikkeld te maken: in de Bijbel kan je lezen dat niet alleen mannen maar ook vrouwen op het land werken.
Er zijn verkopers en verkoopsters en er is vast nog meer te bedenken.

Tja je heb nu een maal vrouwen met spierballen :D maar hoe dan ook ze zijn en blijven van het zwakkere geslacht lichamelijk gezien. Mentaal kan dat totaal anders zijn maar als je de context leest van Deuteronomium 22:5 blijkt uit alles dat het om lichamelijke krachten gaat.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2014 15:46

schelpje3 schreef:Met welke intentie plaats je zo'n foto?
En waar kan ik in de Bijbel vinden dat meisjes een broek aan mogen?
Daar zoek ik al sinds mijn puberteit naar. :mrgreen:

Dat staat nergens, maar er staat ook nergens dat mannen dat wel mogen :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”