De duivel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: De duivel

Berichtdoor xsidd » 19 dec 2013 11:38

@Bigsmile

De duivel zit zeker niet standaard bij een mens in zijn of haar hart. Alleen het hart van de mens, is door het gif van de zonde, en satan wel geneigd tot het kwade.

Los daarvan kunnen mensen demonisch belast zijn, ook uit hun voorgeslacht. Dan kan je soms als mens merken dat er iets is dat je wil aanzetten tot het kwade. Dat kunnen dan demonen zijn die je tot het kwade aan willen zetten.

En de gedachte die ik kreeg, toen ik dit las was over Judas. Er staan dat de duivel in zijn hart was gevaren. Dit staat er ook bij Anenias en Safira.

Ik hoop dat je iets aan hebt!

Met vriendelijke groet,

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 20 dec 2013 08:44

Dank je xsidd. Ik vind het ook een moeilijk punt. Ik neig toch naar de uitleg van
Jvslooten schreef:Waar de Waarheid niet woont neemt de vader der leugen zijn intrek.

Het hart van de mens is zeker geneigd tot het kwade, maar het kwade komt niet van God. Hoe komt het dan in ons hart? De duivel kan ons hart bezitten en dan spreek je over demonisch belast zijn. Maar zo lang een mens Jezus niet persoonlijk tot zijn Verlosser heeft leren kennen, heeft de duivel dan geen toegang tot een mens zijn hart?

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 20 dec 2013 13:39

@Bigsmile

Nee, het kwade komt niet van God! En ik denk dat er een hele verandering heeft plaatsgevonden in de hart van de mens, toen er werd gegeten van de verboden vrucht in de hof.

Mvg.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 25 dec 2013 16:15

Na ontvangen Genade kom De Heere Jezus in je ziel d.m.v. De Heilige Geest. Je ziel behoort God toe en is van God, ik geloof zeker niet dat de duivel erbij in zit.
Als je de Genade niet ontvangen hebt, dan behoort je ziel ook God toe maar God wil Hem niet zolang satan er in zit. God kan niet met zonden omgaan, daar is Hij te Heilig voor.
In je hart kan satan zeker woning nemen ook als je de genade ontvangen hebt. Je doet het dan wel bewust zelf.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “Archief”