Berichtdoor Teus » 18 dec 2013 23:01
Pcrtje, Alles wat ons over komt is van God of het is van satan, er is niets anders.
God kan een mens woorden geven maar laat meestal dingen gebeuren, Hij antwoordt of spreekt door gebeurtenissen, althans….in mijn leven het meest.
God wil wel eens mensen die de Genade niet ontvangen hebben antwoorden maar God stelt wel prioriteiten. Als iemand oprecht het verlangen heeft God in zijn of haar leven te hebben en de zonden belijdt dan zal Hij zeker antwoorden. God doet het vrijwel bij iedereen anders, ieder mens krijgt dan zijn of haar eigen bedeling. Bij de een spontaan, bij de ander kan het wel langer duren. Ook met vragen kan Hij direct antwoorden maar ook na een tijd(je), maar ook wel helemaal niet.
Het is van groot belang wat je van God verwacht. Als je behouden bent en je heb zegmaar een eigen leven wat maar een beetje aanhobbelt, dus eigenlijk met een z.g. slappe relatie met God, zal je straks Het Koninkrijk in gaan. Maar omdat je dit leven kiest zal het je hier minder goed afgaan en je hebt straks minder kronen aan Gods voeten te brengen. Als je een nauwe relatie met God hebt zul je veel meer ervaren van zijn Liefde tegenover jou, Zijn trouw en Zijn nabijheid. God wil je alles geven wat je nodig hebt maar wil er wel om gevraagd zijn. Als je God vertrouwt dan gebeuren vele wonderen in je leven.
God doet veel beloftes, in de Bijbel staan deze, God wil dat we daar naar leven, geloven is leven naar Gods beloften.
Als je God vertrouwd wordt je relatie steeds sterker en Zijn nabijheid veel meer.
Ik zal je een voorbeeld geven uit mijn eigen leven.
Ik heb een zeer slechte rug, in veel ziekenhuizen geweest, medicijnen noem maar op, sinds God in mijn leven is heb ik niet een pilletje hoeven slikken, je denkt nu dat God mijn rug genezen heeft, nee hoor, vertel je zo waarom niet. God heeft mijn rug niet genezen maar als ik krom loop van de pijn en mijn werk niet meer kan doen, dan vraag ik God of Hij het weg wilt nemen. God doet het altijd als ik het vraag, weet je waarom? Omdat ik erop vertrouw dat Hij het doet. Weet je waarom ik Hem erop vertrouw? Omdat Hij het zelf beloofd heeft. Hij heeft beloofd dat als ik van Hem vraag dat Hij het zal geven. Dat geldt voor iedereen die de Genade ontvangen heeft. (Vele malen heeft Hij mijn rugpijn weggenomen alzo ook mijn hartklachten en migraine.) En weet je Pcrtje als God b.v. mijn rugpijn weggenomen heeft dan ben ik er veel zuiniger op als wanneer ik van de therapeut kom. Die zegt dat ik recht moet zitten enzo maar als Ik het van God heb ga ik wel recht zitten, het is me veel kostbaarder.
Zoals je begrijpt brengt dit je dichter bij God. Door het vertrouwen wat je hierdoor krijgt wordt je relatie sterker en door de sterkere relatie ervaar je meer Zijn nabijheid en door Zijn nabijheid weer meer vertrouwen, bijzonder hé.
Dan bidt je niet altijd om hulp of danken voor iets, nee dan wil je alleen maar met Hem praten, vertellen wat Hij voor me betekend, nou dan giet Hij je vol met Liefde en kun je Hem alleen maar danken, danken en nog eens danken. Het is nooit genoeg, we hebben er een eeuwigheid voor nodig.
Weet je waarom God niet “gewoon” mijn rug geneest? Hij wil elke keer dat ik bij Hem terug kom, Hij wil er elke keer erom gevraagd zijn omdat Hij graag met Zijn kinderen in contact wil zijn en Zijn Liefde kan geven.
Als God iets geeft of doet gaat het altijd gepaard met zijn Liefde, dat is het grootste kenmerk dat het van God is, satan kan geen liefde geven die God ons geeft. Als je iets van Gods liefde ervaren hebt dan weet je echt wel of het van God is hoor.
Hij geeft altijd meer als dat je vraagt.
Een keer kreeg ik niet wat ik vroeg maar toen stond ik Hem zelf in de weg. Zo zie je hoe belangrijk je relatie met Hem is.
God zegt nooit tegenstrijdige dingen, onmogelijk!
Het kan zo lijken maar het ligt aan ons, altijd. We begrijpen het niet, God heeft dan een andere bedoeling als wij denken. God wil graag helpen maar op Zijn Eigen manier, wie zou beter weten wat goed voor ons is?
Het lijkt zo in je voorbeeld van die scheuringen. Ik wil hier niet zoveel van zeggen anders gaan we off-topic, zijn we al misschien.
Wat ik wel wil zeggen, ik heb een scheuring meegemaakt destijds in de kerk, dat is echt erg, hoe Godslasterend gebeuren is dat. Die kwamen ook voor hun eigen leer op maar ze zaten allebei fout. Op mijn manier gezegd wordt God het zat en laat satan even vrij.
Anderen claimen van hun goden is goed mogelijk, satan is de leider bij alles wat buiten God gebeurd. Ik deed vroeger ook satanische spelletjes en er gebeurden hele bijzondere dingen, waar ik eigenlijk niet meer over wil hebben maar het kwam regelrecht van satan.
Het is me vergeven Pcrtje, Die Allerhoogste Koning heeft Zich over mij ontfermd ik mag een nauwe relatie hebben en ben de gelukkigste man van de wereld.
Geprezen zij de Allerhoogste!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a