Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Opwekking

Berichtdoor Boerin » 03 nov 2013 19:12

ineke-kitty schreef:Boerin.

Ja, zo hier en daar komen er mensen tot bekering, ook in Scandinavie.
Maar wat wil je daar nu mee zeggen?

Ik vind het goeie berichten.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 nov 2013 19:15

ja, ik neem aan dat er wereldwijd wel " goeie berichten" te melden zijn, maar het gaat hier over een "opwekking" die op komst zou zijn.
En dat spreekt de Bijbel pertinent tegen.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 03 nov 2013 20:16

ineke-kitty schreef:ja, ik neem aan dat er wereldwijd wel " goeie berichten" te melden zijn, maar het gaat hier over een "opwekking" die op komst zou zijn. En dat spreekt de Bijbel pertinent tegen

@ineke ... het boek Daniel, spreekt van een wereldwijde opwekking, in de laatste dagen der eindtijd & grote verdrukking !!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 03 nov 2013 20:23

Hero

ik weet niet of je de hele discussie hebt gevolgd, maar ik heb het over DEZE bedeling, en niet over de 6e bedeling dus, waar door de prediking van de 144.000 verzegelden uit Israel over de GEHELE wereld, een grote schare tot bekering zal komen.

Echter in deze "tijd" zal er in tegendeel een grote AFVAL van het geloof zijn, leert de Bijbel.
Er kan dus geen sprake zijn van een "wereldwijde opwekking".

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 03 nov 2013 20:34

ineke-kitty schreef:Echter in deze "tijd" zal er in tegendeel een grote AFVAL van het geloof zijn, leert de Bijbel.
Er kan dus geen sprake zijn van een "wereldwijde opwekking".

Waarom niet? Het een sluit het ander toch niet uit? Er wordt ook al gesproken van verdrukking voor de opname. Waarom zou een lauwe afgevallen kerk verdrukt worden? De kerk in Handelingen werd verdrukt en christenen in het buitenland waar opwekking is worden verdrukt.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 03 nov 2013 21:51

Als je het mij vraagt is (persoonlijke) opwekking gewoon dit:
http://www.c-n-c.org/article/lovejesus.htm
Zach91

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 03 nov 2013 23:02

ineke-kitty schreef:ik weet niet of je de hele discussie hebt gevolgd, maar ik heb het over DEZE bedeling, en niet over de 6e bedeling dus, waar door de prediking van de 144.000 verzegelden uit Israel over de GEHELE wereld, een grote schare tot bekering zal komen

@ineke ... je laat je meezuigen door : evangelische wind van leer !? -- immers, de grote opwekking straks, zal NIET door prediking (of zulke onzin) komen, maar gewoon door het optreden van : "... de verstandigen uit het gewone volk ..." {Daniel}

ineke-kitty schreef:Echter in deze "tijd" zal er in tegendeel een grote AFVAL van het geloof zijn, leert de Bijbel. Er kan dus geen sprake zijn van een "wereldwijde opwekking"

144.000 zielen per jaar, verlaten de protestantse kerk in Nederland -- deze *afval* is een instrument van Jezus, om hun los te weken uit een fout systeem -- een systeem waarin vooral de academische leeraars, de boel verzieken -- dus wie goed heeft opgelet, die begrijpt dat kerkelijke afval, op termijn leidt tot : OPWEKKING ...!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 nov 2013 04:38

In Engeland is een man bezig die ik van een forum ken, die gaan de straat op. Hij vroeg naar wat voor kerk hij ze het beste door kon sturen, want hun kerk kon ze niet allemaal opvangen. Er komen er honderden per week binnen.
Zach91

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 nov 2013 09:48

Boerin schreef:In Engeland is een man bezig die ik van een forum ken, die gaan de straat op. Hij vroeg naar wat voor kerk hij ze het beste door kon sturen, want hun kerk kon ze niet allemaal opvangen. Er komen er honderden per week binnen.

Wie is de man op jouw avatar?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 nov 2013 11:12

schelpje3 schreef:Wie is de man op jouw avatar?

Dat is een tekening, moet de goede Herder voorstellen.
Zach91

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 nov 2013 11:19

Oeps verwacht maar een preek op de maandag van Schelpje over je avatar, dacht je dat ze niet wist dat het de Goede Herder voorstelt? Laat je niet uit je tent lokken met zulke snicky vragen Boerin.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 nov 2013 11:28

Wilsophie schreef:Oeps verwacht maar een preek op de maandag van Schelpje over je avatar, dacht je dat ze niet wist dat het de Goede Herder voorstelt? Laat je niet uit je tent lokken met zulke snicky vragen Boerin.

Oh gunst dat mag natuurlijk niet, een beeltenis maken. In Israel mag je van sommigen niet eens foto's maken van iemand, want dan maak je een beeltenis. Mag je ook geen Jesus film kijken?
Zach91

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 nov 2013 11:39

Boerin schreef:Oh gunst dat mag natuurlijk niet, een beeltenis maken. In Israel mag je van sommigen niet eens foto's maken van iemand, want dan maak je een beeltenis. Mag je ook geen Jesus film kijken?

Ik stelde je slechts een vraag!
Dat WS deze vraag meteen aangrijpt om een hatelijke sneer te geven, had ik wel verwacht. Daar hebben we er hier meer van. ](*,)
Inmiddels kennen we het niveau van discussieren, dat zaterdag tot een bedroevend dieptepunt zakte.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 nov 2013 11:49

schelpje3 schreef:Ik stelde je slechts een vraag!
Dat WS deze vraag meteen aangrijpt om een hatelijke sneer te geven, had ik wel verwacht. Daar hebben we er hier meer van. ](*,)
Inmiddels kennen we het niveau van discussieren, dat zaterdag tot een bedroevend dieptepunt zakte.

Oh gelukkig. Ik had 'm gisteren veranderd en toen dacht ik wel ineens: kan dat eigenlijk wel op zo'n forum? Ik wil 'm best aanpassen hoor.
Zach91

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 nov 2013 11:51

Boerin schreef:Oh gelukkig. Ik had 'm gisteren veranderd en toen dacht ik wel ineens: kan dat eigenlijk wel op zo'n forum? Ik wil 'm best aanpassen hoor.

Ik wilde het eerst zeker weten. Ik ben geen mod hier, dus die beslissing is niet aan mij.
Mijn persoonlijke mening is, dat ik het nooit zou doen.
Wij hebben de Heere Jezus in ons hoofd als een man met lang haar en een baard, maar weten wij hoe Hij er uit heeft gezien?
Dus ik laat het aan jou over. Maar vind het heel sympathiek van je dat je op mijn vraag ingegaan bent.
Dank je wel. :D

Terug naar “Archief”