Getal van het beest

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Getal van het beest

Berichtdoor Boerin » 25 okt 2013 13:34

Arco schreef:Het is pas menselijk dat er in getallen allerlei mystieke zaken worden gelegd die niet in de tekst terug te vinden zijn, zoals in de Kabbala geleerd wordt.

Daarom zegt Shoebat dat het anders is en er eigenlijk insallah staat in het Aramees, het zijn geen Griekse letters. Anders gaan ze al die letterwaardes optellen net als bij scrabble en wordt het prins Charles of zo.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Progton777
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2013 13:13
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Getal van het beest

Berichtdoor Progton777 » 25 okt 2013 14:32

Arco schreef:De getalswaarden liggen ten grondslag aan de letters. In eerste instantie het Hebreeuws en verder ook het Grieks. Wij hebben letters (Latijnse letters) en cijfers (Arabisch), maar in het Hebreeuws en het Grieks hebben letters ook direct een getalswaarde.

Aleph is 1, Bet is 2, enz.

Hierdoor kan je letters als getallen optellen. Aangezien ik geloof dat het (Bijbels) Hebreeuws de oertaal is, ofwel de taal die Adam en Eva spraken, komen de letters (en dus getallen) van God zelf.

Het is pas menselijk dat er in getallen allerlei mystieke zaken worden gelegd die niet in de tekst terug te vinden zijn, zoals in de Kabbala geleerd wordt.



Het is sowieso geweldig hoe de Joden de letters verbonden hebben aan getallen.
Het is allemaal zo stipt gegaan, je zou eigenlijk Hebreeuws moeten kunnen om deze wijsheid te begrijpen.

Natuurlijk moet je je niet blind staren op de getallen, maar weten waar het voor staat is toch weinig mis mee?

Net zoals 777 staat voor de volheid van God

Het is wel schrijnend te noemen dat veel mensen bang worden gemaakt door de getallen 666.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Getal van het beest

Berichtdoor Arco » 25 okt 2013 15:00

Rozijn schreef:De volgende vraag is niet flauw bedoeld!
Heeft God de letters in hun volgorde gezet, of deed een mens dat?
Zodra het dat tweede is, blijft mijn bezwaar recht overeind staan. Dan is ieder gebruik van getalswaarde een gebruik maken van een menselijk vondst in plaats van een Goddelijk gegeven.

Ter verduidelijking: ik richt me hier op het gebruik van getalswaarde, ik beweer niet dat bepaalde getallen in de Bijbel helemaal niets te zeggen hebben.


Rabbijnen vertellen dat God eerst het Hebreeuws heeft gemaakt en de Torah heeft geschreven voordat Hij begon met scheppen. Waar of niet, dat weet ik niet. Maar de Hebreeuwse taal onlosmakelijk verbonden in letters en hun getalswaarde. Het is net zo verbonden als de A bij ons de eerste letter is en 1 het eerste getal.

Ik geloof niet in toevalligheden met betrekking tot de getallen zoals ik al eerder opsomde. De getallen zitten zo precies in elkaar, dat geen mens het zo kan bedenken.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten