Teus schreef:
Weet je nog Schelpje, geruime tijd geleden, dat ik bij je om vergeving gevraagd heb? Je ging er lief mee om en ik was superblij. Het was klaar, gewoon zand erover, toch? Wat zou je zeggen als ik om de dag weer bij je kom om over hetzelfde te zitten piepen? Dan zeg je toch ook ik heb het je toch gezegd dat ik het je vergeven hebt. Het gaat dan alleen maar om je hart te bewegen het te doen maar de Heere Jezus heeft er voor geleden aan het kruis.
Geloof me, ik ken ook de tijden dat ik me echt ellendig voel van de foute dingen die de Heilige Geest me kenbaar maakt. Zodanig dat ik niet meer verder kan, dat me strot dichtgeknepen wordt, ik kan dan niet eens meer huilen, dan snak ik naar adem en dan ga ik lucht halen bij de Allerhoogste. Dan zegt God “kom jongen, breng ze bij mij” Dan bid ik tot mijn Vader in de Naam van mijn Heiland mijn Voorbidder. Dan zegt Hij “Vader, Teus wil zijn zonden belijden maar Ik heb er voor betaald.
Ja Teus en ik vond dat heel bijzonder. Want dat gebeurt niet vaak dat mensen je om vergeving vragen. En zeker niet op een forum! En dan voel ik vanuit mijn hart dat ik iemand van harte kan vergeven. Weet je dat ik niet eens meer weet waar het over gaat? Ik heb het echt achter me gelaten.
Maar het gaat hier over iets anders. Je bedrijft een zonde, krijgt daar echt berouw over en dan komen de tranen, toch? Je kunt alleen maar vluchten naar Hem, die je zonden kan vergeven. Dat wilde Heere doen, zeker!
Maar een volgende keer verval je weer in die zonde, of een andere. En soms laat de Heere je een tijdje "los" , om je aan te tonen dat je het niet van jezelf moet verwachten, want wij zijn geneigd tot alle kwaad. En de duivel kent onze zwakke plek. Voor de één is dat drank, voor de ander sex, vul zelf maar in.
En het gaat soms zo listig, dat we het niet in de gaten hebben, voordat we er echt in verstrikt geraakt zijn.
God gaf de duivel de vrije hand om Job te beproeven.
Ezau had een andere zwakke plek.
En dan gaat het om de tranen die geschreid worden. Zijn ze oprecht?
Zonder tranen is er geen blijdschap daarna Teus! Ben je dat met me eens?