rotterdam schreef:De kern van zaak ? Voor mij ? Geen idee. Ik lees al jullie bijdragen, voor- en tegenstanders met groot interesse vanaf de zijlijn. Mag dat ook ? Of tel ik niet mee zonder een mening over dit onderwerp ?
fence sitters worden meestal door beide partijen beschoten
je zegt dat je geen idee hebt en vervolgens ventileer je jouw visie; da's inconsequent.
rotterdam schreef:Je leeft in een droomwereld, vriend, het merendeel van de christenen heeft geen idee waar je het over hebt.
onder diegenen die de leer kennen wordt die vrijwel unaniem afgewezen. dat de rest nog nooit gehoord heeft dat de kerk israel vervangen zou hebben ondersteunt ook de gedachte dat het geen bijbelse grond heeft.
(net zomin ik nog nooit een gelovige n.a.v bijbel lezen tot de ontdekking heb horen komen dat de verbondsdoop toegepast moet worden. alleen als zulke ideen van buiten af aangeleverd worden vinden die soms ingang.
(je verwijzing naar broeders en zuster die in armoe en angst leven, wel ik woon onder hen. hoewel de angst niet zozeer, ze kennen immers Christus
er is een verschil tussen vervolging en in angst leven
ik weet wat gelovigen uit een heidense cultuur uit de bijbel halen en wat ze van goed bedoelende buitenlanders alsextra bagage toegestopt krijgen; ze komen met hun verwarring bij me. het is triest dat sola scripturea vervangen wordt door sola doctrina ecclesia )
rotterdam schreef:ga een willekeurige kroeg binnen of bezoek een voetbalwedstrijd en zeg dan tegen iemand "jouw ideeën zijn een kankergezwel"
je vergelijkt appel met peren. na 2 pilsjes en een gecreerde basis voor discussie kan je idd heel goed zeggen dat je iets op een kanker gezwel ziet lijken, ik heb nog nooit klappen gekregen in een 'life'gesprek. maar dit leid alleen maar de aandacht af, is het een gezwel of niet? dat is de vraag. jij hebt geen mening, o.k. dat mag, maar houdt dan je mond en probeer tot een mening te komen als je dat wilt. brullen zonder inhoud 9immers geen mening) is weinig zinvol en siert niemand.
rotterdam schreef:Ja, klopt gezwellen bedek ik liever, ik voel me geroepen om "te helen" "te verbinden".
wat wil je helen? wat wil je verbinden? als er wat verbonden moet worden dan uis er kenneklijk een zaak!! verbinden en helen zonder de oorzaak weg te nemen is dwijlen met de kraan open, is gangreen bestrijden met plijsters. een wond verbinden zonder die eerst schoon te maken.
terug naar de kern: of het is een zaak of het is geen zaak. als het een zaak is dan doe je wat noodzakelijk is hoe onpopulair en pijnlijk dat ook is (b.v. amputeren zonder verdoving om de gangreen uit de rest van het lichaam te weren) OF je stopt je kop in het zand en negeert de zaak. omwille van de lieve vrede laat je de aanwezige zaak het leven vernietigen.
MAAR als er geen zaak is dan valt er niets te helen.
in relatie tot de vervangingsleer (waar jij geen mening over hebt
) diegenen die er weet van hebben zijn vrijwel unaniem van mening dat het een foute leer is. voor hen is het dus een zaak! een zaak die uitwassen heeft die nog niet aangepakt zijn.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"