Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Opwekking

Berichtdoor Hero » 28 sep 2013 12:21

Hero schreef:de grote verdrukking, duurt 15 a 22 jaar -- die opvatting van 7 jaar, komt uit de islam ....
Wilsophie schreef:Dus de Bijbel spreekt geen Waarheden als het gaat over de dagen der benauwdheid van Jacob, gespecificeerd in 2 keer 1260 dagen? Of een tijd, tijd en een halve tijd wordt ook gezegd. Vind je het niet lang genoeg? Drie en een half jaar van 360 dagen over Israël en dezelfde periode over de rest van de volkeren. Te beginnen op de helft van de 70e week van Daniël

@wils ... de bijbel zelf is correct -- maar jouw *evangelical interpretation*, is een rommeltje -- ik zal na deze, nogmaals uitleggen : wat de bijbel zegt -- hier voor de zoveelste keer dan maar weer >

de Grote Verdrukking : hoe_lang duurt ie ??
|
____Daniel 12:11 ".... 1290 dagen ...." = 3,6
____Daniel 12:12 ".... 1335 dagen ...." = 3,7
_Openbaring 9:5 "... vijf maanden ..." = 0,4
Openbaring 9:10 "... vijf maanden ..." = 0,4
Openbaring 11:2 "... 42 maanden ...." = 3,5
Openbaring 11:3 ".... 1260 dagen ...." = 3,5
Openbaring 12:6 ".... 1260 dagen ...." = 3,5
Openbaring 13:5 "... 42 maanden ...." = 3,5

Totaal ...... ( minimaal ) ......... # 14,7 jaren
Totaal ...... ( maximaal ) ......... # 22,1 jaren
|
[ ivm : een mogelijke overlap van # 7,4 jaar ?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 sep 2013 13:59

Hallo over rommeltje gesproken. Geef jij je uit voor een profeet? Want dan haak ik onmiddelijk af.
Je blijft vaag en je wijze van schrijven vind ik alleszins zeer vermoeiend met die puntjes en tekentjes. Wat verberg je jongen?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 sep 2013 14:02

OOO je maakt er een optelsom van? De Bijbel spreekt over 12 60 dagen en een tijd, tijd en een halve tijd. en die 7 jaar kan ik aanvullen met 33 jaar, en dan krijgen we een heel korte bedeling van 40 jaar, gelinkt aan het regeren van David van 33 jaar in Hebron en 7 jaar in Jeruzalem.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 sep 2013 18:13

Wilsophie schreef:OOO je maakt er een optelsom van? De Bijbel spreekt over 12 60 dagen en een tijd, tijd en een halve tijd. en die 7 jaar kan ik aanvullen met 33 jaar, en dan krijgen we een heel korte bedeling van 40 jaar, gelinkt aan het regeren van David van 33 jaar in Hebron en 7 jaar in Jeruzalem.

@wils ... je moet : de ge`HELE bijbel lezen !!

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 29 sep 2013 18:25

Hero schreef:@wils ... je moet : de ge`HELE bijbel lezen !!

Ja inderdaad, de tijd wordt ingekort, kom je alsnog op 3,5 jaar uit.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 sep 2013 19:55

De tijd wordt niet meer gekort, de tijd is al gekort over het volk Israël. Dat gebeurde toen God deze belofte uitsprak.
Vanochtend in de dienst zijn de 1260 dagen, de 42 maanden, de tijd tijd en een halve tijd via Daniël 9 langs gekomen.
Mattheus 24, 1 Thess. 2 Thess, en Openbaring 11 : hier wordt 42 maanden Jeruzalem vertreden. Israël vlucht naar Petra en zal aldaar verblijven, 1260 dagen, hier gaat het over de gelovigen die naar Petra geleid worden en daar gevoed worden, tijdens die verdrukking , dan spreekt vers 14 over tijd, tijden en een halve tijd, wat elders in de Schrift staat voor 3 en een half jaar.
Verder moet je uiteraard uitgaan van die 62 jaarweken en dan 7 jaarweken en dan rest er nog steeds een onvervulde 7e jaarweek, dat is 7 jaar die begint bij de verwoesting van Jeruzalem in de toekomst en halverwege die 7 breken de 2e drie en een half jaar aan van verdrukking over de volkeren. Aan het einde van de 70e week gaat de Bijbel verder met het binden van satan na een korte tijd hem losgelaten te hebben.

Daniël 9 spreekt ook weer over het ophouden van o.a. het spijsoffer halverwege de 7 jaar. vers 27.
Als er 70 jaarweken bestemd zijn over het vol en de heilige stad kom je uit op 70x7= 490 jaar.

Na die 62 weken is de Messias uitgeroeid.
Dan schrijft Jeremia over de 70 jaar in ballingschap, krijgt ook nog ergens een plaatsje maar doet nu niet ter zake.
Overigens vind ik 7 jaar verdrukking zoals er nooit geweest is lang genoeg, ik mag toch hopen dat het niet lange zal duren.
Ik denk dat die 1260 dagen zeker op nog meer plaatsen staat en daarvoor moet je de hele Bijbel doorvorsen, maar je kunt ook googlen. :)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 sep 2013 20:06

|
____Daniel 12:11 ".... 1290 dagen ...." = 3,6
____Daniel 12:12 ".... 1335 dagen ...." = 3,7
_Openbaring 9:5 "... vijf maanden ..." = 0,4
Openbaring 9:10 "... vijf maanden ..." = 0,4
Openbaring 11:2 "... 42 maanden ...." = 3,5
Openbaring 11:3 ".... 1260 dagen ...." = 3,5
Openbaring 12:6 ".... 1260 dagen ...." = 3,5
Openbaring 13:5 "... 42 maanden ...." = 3,5

Uit het verband blijkt dat bijvoorbeeld die 5 maanden gewoon een onderdeel zijn van de hele periode. Die 42 maanden staan gewoon synoniem voor de periode die ik heb genoemd. Openbaring 12 vers 6 spreekt over hen die uit de GV gered worden en bewaard in de woestijn en natuurlijk ook die periode. Want ze vluchten uit de GV eigenlijk via de Olijfberg die splijt via de koninklijke weg, ( die er al ligt) naar Jordanië. Het gebied Petra.
We zitten dan op de 2e helft van die 70e week van Daniël.

Lees ook verder in Openbaring 13 , waar staat dat zij op de aarde, zijn dus de ongelovigen gedurende die periode het beest aanbidden. Een beest wat grote Godslasteringen spreekt.

Dat de wederkomst van Christus veel meer is dan de beperkte jongste dag wat veel kerken geloven, moge duidelijk zijn. Het is een vrij lange periode die vooraf gaat alvorens Zijn voeten zullen staan op de Olijfberg, maar allereerst wordt de wederhoudende macht weggenomen, de Heer tegemoet in de lucht. Pas dan verschijnen de 2 getuigen, en gaat die hele periode in van 33 jaar en 7 jaar en 1000 jaar...en de eeuwigheid.
In vogelvlucht zeg ik dit uiteraard.
Het gaat er niet om of ik de hele Bijbel heb gelezen Hero, het gaat erom dat ik heb verstaan wat ik lees. En dat is dat als er staat dat er hongersnood is gedurende 7 jaar, dan is dat gewoon 7 jaar van 360 dagen. En als in het volgend hoofdstuk staat in andere bewoordingen dat er 42 maanden hongersnood was dan blijft dat 7 jaar en wordt het geen 14 jaar.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 okt 2013 14:10

Mission Possible is nu bezig, ze gaan de gesloten landen in. David Wagner, en John Kilpatrick zei het ook al eerder: miljarden gaan het Koninkrijk binnenkomen de komende 7 jaar.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 okt 2013 17:23

Hehe gelukkig eindelijk gaan we de straat eens op met de kerk. Ik werd het zo zat, ik zei al: Heer als ze nou nog langer binnen blijven zitten sluit ik me aan bij Ronald Plat. Dus nog maar eens gezegd tegen m'n voorganger dat ie eens op facebook moest kijken bij Ronald Plat en de last reformation van Thorben Söndergaard, maar God had het al tegen 'm gezegd dat ie er eens een voorbeeld aan mocht nemen, dus vandaag zei ie: Kom op mensen, Jezus ging de straat ook op, toen zaten ze ook niet alleen in een gebouw. Ik heb er zin in.
Zach91

Faramir

Berichtdoor Faramir » 27 okt 2013 17:25

En wat gaat er concreet gebeuren?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 okt 2013 17:37

Faramir schreef:En wat gaat er concreet gebeuren?

Hij gaat een mooi bord maken, we gaan de straat op en als mensen genezen willen worden bidden we voor ze en we brengen het evangelie. Er zijn er nu een hele hoop die dat doen, een gloriestoel en banier met healing station erbij en mensen genezen en geven hun hart aan de Heer. We gaan het wel doen waar de kerk is, zodat er een follow up kan zijn.
Zach91

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 27 okt 2013 18:23

Ik geloof niet meer zo in een gigantische Opwekking die binnenkort zou moeten plaatsvinden.

Allereerst omdat de droom, de voorstelling van zo'n Opwekking altijd erg plaatselijk, lokaal of zelfs individueel gekleurd is. We verlangen altijd naar wat we zelf voor ogen hebben. We weten dan al precies hoe een Opwekking er uit zou moeten zien. Maar dan loop je het gevaar om een echte beweging van Gods Geest totaal te missen of verkeerd te beoordelen, omdat het niet voldoet aan je eigen verwachtingspatroon. "Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten" zo laat de Bijbel God zeggen. Je kunt er ook makkelijk naast zitten.

Bovendien vind ik, in het spoor van het voorgaande, dat Opwekking altijd een hele spectaculaire, emotionele invulling krijgt. Men wacht (kennelijk om een bepaalde opwekking te forceren of de geesten er voor rijp te maken) op gigantische aantallen bekeerlingen, tsunami-achtige stromen van zegen, waarin mensen of allemaal keihard op de grond vallen of heel onverstaanbaar door elkaar heen beginnen te praten of met miljoenen op straat verschijnen om getuigenissen te geven, daarbij en passant allerlei vijanden van God wegvagend onder het met draaiende ogen uitstoten van commando's als "Ik claim in de Naam van Jeéééésusssssssss....."
Nou ja, jullie snappen wat ik bedoel. De verwachting wordt enorm opgeklopt. Een dolle boel wordt het, vol vallen in de Geest, tongentaal, snuiven, snurken, janken, gillen en met stokken door de zaal rennen: " Hij kan lóóóópen....Hallelujah....Amen! De Opwekking: een woeste ingreep van God, vol chaos en rumoer. Ik snap best dat overijverige jongeren, op het toppunt van emotionele ontreddering dit als ideaal zien, maar het is natuurlijk keer op keer een zeepbel gebleken, die het vooral goed deed als marketinginstrument voor evangelische centra. Komt ook altijd veel geld bij kijken, bij dit soort scenario's. "Geef een fijne gift voor het Koninkrijk" Enz.

Tja.

Maar laat de ware godsdienst nu zijn: weduwen en wezen bezoeken.

Ik zie in alle hulp, vriendelijkheid, genade, vergeving en verzoening die mensen wereldwijd tot stand brengen eigenlijk een veel krachtiger, veel bescheidener, maar belangrijker kenmerk van christelijk handelen.
Uiteindelijk gaat het in het christen zijn niet meer om jezelf, maar om de ander. Niet om gediend te worden, maar om te dienen. Denk aan Jezus' voorbeeld van een beker koud water.
Het gaat er om de Wet van God te vervullen. De samenvatting van de Wet is de liefde. Dat leren we van Jezus. Hoe lief Hij had. Als die liefde en hulpvaardigheid (die offers kost, zoals we aan Jezus hebben kunnen zien) wordt gerealiseerd, dan heeft het Evangelie van het Koninkrijk van God vrucht gedragen. De vrucht van de Geest is liefde en nog veel meer.
Kenmerk is dus liefde in denken, spreken en handelen.

Als we eens op een rij zouden zetten waar die christelijke liefde in de wereld op dit moment allemaal wordt gepraktiseerd, dan zouden we misschien helemaal niet zo koortsachtig meer hoeven hopen op een spoedige spectaluculaire geestesvervoering of een Opwekking.
Laat het nou eens aan God over. Daar geloof je toch in? Denk je dat Hij al die spanningen en inspanningen van ons en onze Opwekking-verwachtingen nodig heeft om Zijn Koninkrijk in deze wereld te laten groeien?

Voor mij geen Opwekking meer, alsjeblieft. Ik ben al gestorven en opgewekt met Christus. Evenals miljoenen broeders en zusters. Het Koninkrijk van God is daar waar de liefde heerst. ubi caritas, deus ibi est.
Om dat allemaal over het hoofd te zien (en miljoenen christenen niet in je overweging te betrekken) en toch nog (overspannen) te gaan zitten wachten op De Grote Opwekking Die Nu Eindelijk Eens Het Koninkrijk Van God Echt Laat Aanbreken....dat vind ik eigenlijk ongelooflijk ongelovig.
Alsof God uitgerangeerd is of nog moet beginnen. Alsof Zijn Koninkrijk niet van de grond komt!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 okt 2013 18:44

gravo schreef:Ik geloof niet meer zo in een gigantische Opwekking die binnenkort zou moeten plaatsvinden.

Allereerst omdat de droom, de voorstelling van zo'n Opwekking altijd erg plaatselijk, lokaal of zelfs individueel gekleurd is. We verlangen altijd naar wat we zelf voor ogen hebben. We weten dan al precies hoe een Opwekking er uit zou moeten zien. Maar dan loop je het gevaar om een echte beweging van Gods Geest totaal te missen of verkeerd te beoordelen, omdat het niet voldoet aan je eigen verwachtingspatroon. "Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten" zo laat de Bijbel God zeggen. Je kunt er ook makkelijk naast zitten.

Bovendien vind ik, in het spoor van het voorgaande, dat Opwekking altijd een hele spectaculaire, emotionele invulling krijgt. Men wacht (kennelijk om een bepaalde opwekking te forceren of de geesten er voor rijp te maken) op gigantische aantallen bekeerlingen, tsunami-achtige stromen van zegen, waarin mensen of allemaal keihard op de grond vallen of heel onverstaanbaar door elkaar heen beginnen te praten of met miljoenen op straat verschijnen om getuigenissen te geven, daarbij en passant allerlei vijanden van God wegvagend onder het met draaiende ogen uitstoten van commando's als "Ik claim in de Naam van Jeéééésusssssssss....."
Nou ja, jullie snappen wat ik bedoel. De verwachting wordt enorm opgeklopt. Een dolle boel wordt het, vol vallen in de Geest, tongentaal, snuiven, snurken, janken, gillen en met stokken door de zaal rennen: " Hij kan lóóóópen....Hallelujah....Amen! De Opwekking: een woeste ingreep van God, vol chaos en rumoer. Ik snap best dat overijverige jongeren, op het toppunt van emotionele ontreddering dit als ideaal zien, maar het is natuurlijk keer op keer een zeepbel gebleken, die het vooral goed deed als marketinginstrument voor evangelische centra. Komt ook altijd veel geld bij kijken, bij dit soort scenario's. "Geef een fijne gift voor het Koninkrijk" Enz.

Tja.

Maar laat de ware godsdienst nu zijn: weduwen en wezen bezoeken.

Ik zie in alle hulp, vriendelijkheid, genade, vergeving en verzoening die mensen wereldwijd tot stand brengen eigenlijk een veel krachtiger, veel bescheidener, maar belangrijker kenmerk van christelijk handelen.
Uiteindelijk gaat het in het christen zijn niet meer om jezelf, maar om de ander. Niet om gediend te worden, maar om te dienen. Denk aan Jezus' voorbeeld van een beker koud water.
Het gaat er om de Wet van God te vervullen. De samenvatting van de Wet is de liefde. Dat leren we van Jezus. Hoe lief Hij had. Als die liefde en hulpvaardigheid (die offers kost, zoals we aan Jezus hebben kunnen zien) wordt gerealiseerd, dan heeft het Evangelie van het Koninkrijk van God vrucht gedragen. De vrucht van de Geest is liefde en nog veel meer.
Kenmerk is dus liefde in denken, spreken en handelen.

Als we eens op een rij zouden zetten waar die christelijke liefde in de wereld op dit moment allemaal wordt gepraktiseerd, dan zouden we misschien helemaal niet zo koortsachtig meer hoeven hopen op een spoedige spectaluculaire geestesvervoering of een Opwekking.
Laat het nou eens aan God over. Daar geloof je toch in? Denk je dat Hij al die spanningen en inspanningen van ons en onze Opwekking-verwachtingen nodig heeft om Zijn Koninkrijk in deze wereld te laten groeien?

Voor mij geen Opwekking meer, alsjeblieft. Ik ben al gestorven en opgewekt met Christus. Evenals miljoenen broeders en zusters. Het Koninkrijk van God is daar waar de liefde heerst. ubi caritas, deus ibi est.
Om dat allemaal over het hoofd te zien (en miljoenen christenen niet in je overweging te betrekken) en toch nog (overspannen) te gaan zitten wachten op De Grote Opwekking Die Nu Eindelijk Eens Het Koninkrijk Van God Echt Laat Aanbreken....dat vind ik eigenlijk ongelooflijk ongelovig.
Alsof God uitgerangeerd is of nog moet beginnen. Alsof Zijn Koninkrijk niet van de grond komt!

gravo

Spectaculaire nonsens zie je bij Todd Bentley en niet op straat.
Laat het nu eens aan God over? Moet Jezus weer terugkeren en met Zijn discipelen de straat op of was de opdracht van Matteus ook voor ons; maakt al de volken tot Mijn discipelen, als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen. Hij gaat het doen, maar Hij heeft wel vaten nodig die Hem door zich heen willen laten werken. Wanneer was dat wonder van die olie die maar door bleef stromen? Toen ze lege vaten ging halen bij de buren.
Wij hoeven niet opgewekt te worden inderdaad, het woord is fout, awakening is beter: wakker worden en doen waartoe we geroepen waren i.p.v. opwekkingsdiensten bezoeken die alleen voor gelovigen zijn om ze een goeie tijd te laten hebben. Opwekking/awakening: falling in love with Jesus all over again, having the joy of your salvation restored.
Als je zegt dat er miljarden tot God gaat komen is het raar, zou je zeggen miljarden gaan naar de hel, zou het normaal zijn zeker. Ik ga liever voor het eerste. Bovendien is allang voorspeld dat voor de grote verdukking vervolging zou komen. Waarom zou de duivel christenen vervolgen als ze lekker in hun gebouw blijven zitten met elkaar en het geloof voor zichzelf houden?
Dienen en je naaste liefhebben is ook voor iemand bidden die ziek is en die God niet kent en hem het evangelie brengen. Je houdt zoveel van jezelf dat je gezond wilt zijn en naar de hemel wilt gaan. Zo moet je ook van je naaste houden. Maar de combinatie met voor armen zorgen is zeker goed, dat deed Jezus ook. Heb je echter een minikerkje dat vet in de schulden zit, dan kun je weinig mensen praktisch helpen.
Zach91

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 29 okt 2013 05:13

Wilsophie schreef:Dat de wederkomst van Christus veel meer is dan de beperkte jongste dag wat veel kerken geloven, moge duidelijk zijn. Het is een vrij lange periode die vooraf gaat alvorens Zijn voeten zullen staan op de Olijfberg

@wils ... de oude apostelen, waren NIET van mening, dat Jezus zou terugkomen op de Olijfberg -- ook zou hij dan niet zulk grof geweld gebruiken !! -- de olijfberg`splijter, moet derhalve iemand anders wezen ....

Wilsophie schreef:maar allereerst wordt de wederhoudende macht weggenomen, de Heer tegemoet in de lucht. Pas dan verschijnen de 2 getuigen, en gaat die hele periode in van 33 jaar en 7 jaar en 1000 jaar...en de eeuwigheid

"wederhoudende macht" ?... dat komt uit de leer van *Kracht van Omhoog* {J.E. van den Brink} -- maar dat cyfer`gebruik, is weer typisch *evangelisch* ....

Wilsophie schreef:Het gaat er niet om of ik de hele Bijbel heb gelezen Hero, het gaat erom dat ik heb verstaan wat ik lees

@wils ... lees dan tenminste het gehele! boek Daniel, want : dat spreekt over een grote opwekking in de eindtijd -- en wees 'r ook niet ZO zeker van, dat je : verstaat wat je leest ...!?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 okt 2013 13:52

Daar heb ik facebook niet voor hoor! :lol:
En Daniël 9 is nog toekomstm ,Hero (de "profeet") :roll:
Een opwekking vind ik een vreemde term, want God werkt niet massaal, dat heeft Hij nooit gedaan, Hij sprak altijd tot individuen en ook in deze tijd worden er geen volkeren bekeerd.
Daarom is de opdracht : "verkondig alle volkeren enz..." voor de tijd van de 144.000 en niet voor nu.
God werkt in het verborgene en bouwt aan één volk en dat is Zijn Lichaam. Zijn Gemeente en dat gaat "steentje voor steentje". God heeft daar zo Zijn plan voor.
Men leze dat er altijd een klein overblijfsel was.

Terug naar “Archief”