alexander91 schreef:Sorry hoor, dat is mijn mening waar de topicstarter naar vraagt. Daar hoef je echt niet meteen vol vervreemding bovenop te springen...
We zijn in het verliefd worden niet onmachtig, maar de vraag is maar in welke mate dat dan is
Marnix schreef:Dat klopt, maar ik ken ook mensen die oprecht geloven en toch verliefd werden op een ongelovig iemand. Het kan wel.... en je kan verliefdheid ook niet helemaal blokkeren of negeren.
om het even heel sterk neer te zetten? is dit meteen ook maar een vergoeilijking van overspel?
je zou als getrouwde maar eens verliefd worden op een ander... je kasn het nu eenmaal niet helemaal negeren...
ooit een jonge dame tot God mogemn brengen. ze bloeide op en dronk alles in. helaas verwarde ze 'broederlijke liefde' met 'romantische liefde' en tot mijn schrik kreeg ik wederzijdse gevoelens. zodra ik daar bewust van werd heb ik er met vrouwlief over gepraat en nam ik grote afstand van de verleiding.
luther zei ooit dat we niet kunnen voorkomen dat een vogel op ons hoofd lamnd, wel dat het daar een nest bouwt.
als we op Christus vertrouwen, ook voor ons emotioneel en relationeel welzijn, dan kiezen we er niet voor om tegen zijn wil in relaties aan te gaan.
dat we het wel doen is omdat we niet op God vertrouwen in deze. we denken het zelf beter te weten en praten ons handelen goed. in mijn optiek is dat zonde.
god heeft de christen die zondigt trouwens nog steeds lief. God zal niet zijn wraak etc op het nieuw echtpaar los laten. Nog steeds wil ook God het beste voor de mens. wij doen onszelf te kort; dat is het probleem.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"