Hallo,
Ik pas al een tijdje op bij een gezin waarvan de ouders niet zoveel aan het geloof doen. In overleg met de ouders heb ik afgesproken dat ik hardop bid voor het eten. Zij vonden het fijn dat de kids zo toch iets meekregen van het geloof.
Dit doe ik al een tijd maar nu merk ik dat het middelste kind van 6 een hekel heeft aan het bidden. Hij zegt dat hij bidden stom vindt, en niet wilt bidden. Zijn jongere zusje neemt hij hierin mee. Ik hou het bidden altijd kort en gebruik makkelijke woorden. Maar ik dwing hem niet om mee te doen dus hij mag gewoon met z'n ogen zitten, als hij maar stil is. Soms gaat hij dan opzetterlijk praten waarop ik hem weer moet corrigeren, andere keren is hij wel stil maar zit hij te zuchten, of als ik amen heb gezegd, begint hij gelijk met opscheppen en vertelt hij nadrukkelijk hoe honger hij heeft van het wachten. Hoe ga ik het beste met deze reacties om? Ik vind het vooral belangrijk dat zijn beeld van het geloof wel positief blijft en dat ik hem een klein stukje van mijn relatie met God kan laten zien. Heeft er iemand tips?