Boekenlezer schreef:Advies aan synode GKV: Vrouw kan in alle ambten dienen
GKV spreken sinds 2005 over positie vrouw in kerk
GKV-rapport zet roer om in discussie over vrouw in ambt
Vrouw in het ambt is in GKV „een heel moeilijk dossier”
Ooit was ik ook van de GKV. Maar ik moet zeggen: je ziet in de GKV ontwikkelingen, waarin je de GKV van vroeger absoluut niet meer terug herkent! En daarom ben ik ook eigenlijk wel blij dat ik niet meer van de GKV ben, want van zo'n kerkverband word ik maar onrustig. Zoals nu: komen ze de knuppel in het hoenderhok gooien over de positie van de vrouw in de kerk. En zo zijn er nog wel veel meer van die dingen geweest. Nee, ik zit niet te wachten op een kerk, die blijkbaar denkt dat ik niks anders te doen heb dan mijn tijd en energie in al dat soort onderwerpen te steken. Want ik ben nu eenmaal niet zo'n onbewust kerklid, die ze alles maar voor kunnen schotelen. Dat zullen ze wellicht vervelend vinden, want dan ben je niet bij voorbaat meegaand. Maar aangezien ik nu eenmaal niet zo'n type ben die maar wat voor z'n ... wegleeft, kan ik nu eenmaal niet anders.
Het gaat er niet om wat voor type jij bent, het gaat erom dat we (hopelijk samen) op zoek gaan naar wat God van ons vraagt.
Het is overigens niet alleen bij de GKV een zeer actueel onderwerp. Zoals je weet heeft na jaren van vurige weerstand zojuist de eerste vrouwelijke SGP politicus haar intrede gedaan. Het gaat bij de reformatorische tak iets langzamer, maar ook daar zijn deze verschuivingen duidelijk zichtbaar. En zolang we daar niet bij zondigen is er niets aan de hand.
Laat dit soort veranderingen alsjeblieft niet leiden tot afstand tussen broeders en zusters. Want het is de wil van onze vader dat we op zoek gaan naar eenheid.
Wat je suggereert over ... wegleven neem ik je hoogst kwalijk. Want het is zeer suggestief en gaat in tegen de wil van onze Vader.