Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 31 aug 2013 19:10

Ik zou er niks mee doen, elke dag gewoon opscheppen, boterham smeren, en als hij niks heeft gegeten als jullie klaar zijn, jammer, dan gewoon niet.
Zo hebben wij 2 jaar langs ons mond gehouden, de oudste weigerde groenten, en dan dus echt 2 jaar lang, consequent. We hebben nooit gedwongen, gechanteerd of wat dan ook. En toen ie 3 was at hij soms een heel klein hapje. Toen hij 4 werd is eten verplicht geworden. Ik vind zelf 3 te jong om te dwingen. Maar met 4 moeten ze op school ook dingen, dus moet eten sindsdien ook. En hij moppert er zelden over. Gekookte aardappels lust hij echt niet (denkt hij, ik vermoed dat het wel meevalt als hij het eens zou gaan proberen, maar oke), prima, dan eet je die niet, vind ik onbelangrijk, dat eten we toch niet zo vaak. Maar groenten moet, een klein beetje. En dat is dan ook echt heel weinig. De jongste heeft nergens last van, die weigert een enkele keer ook wel haar avondeten, maar dat vinden we ook prima. Eigenlijk is het alleen als ze overdag teveel op heeft. Als ze de tijd krijgt eet ze zo 2 borden helemaal vol. Maar dan zit ze ook zo drie kwartier aan tafel, en dat houdt haar broer helemaal niet vol, en wij ook niet echt :oops: Ze is echt van het relaxte eten, uitgebreid een hap nemen, even kletsen tussendoor, weer een hap. Heerlijk eigenlijk :D
Dat werkte overigens bij de oudste erg goed: na 4 uur 's middags niks meer eten of drinken, en dan om 6 uur had hij best honger.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 aug 2013 19:50

missf: dat kan wel, maar jah... een kind van 3 die nog net niet 12 kg weegt is ook niet wenselijk! en als hij ziek is, weer afvalt plus de rest....

De ellende is dat die van johannes1 dus snachts daardoor wakker is.. en dat is dus heeeelemaaal neit wenselijk, weet uit ervaring hoe beroerd dat is, vooral als dat van jongs af aan al geklier is.

Johannes1, bedenk nu, m heeft altijd een fles water in bed staan, tip van de kno arts bij oorklachten, maar nu zijn oren rustig zijn, lurkt hij ook nog heerlijk aan de waterfles. Missschien behoefte aan wat? water is dan toch wat...

Hier is eten nog steeds niet verplicht. We hebben een vaste tussendoortjestijd, in de zomer rond tien, als ze er niet om vraagt vergeten we die :) en om drie uur, dan gaan we zelf ook altijd aan de thee met een koekje, nu ze naar school gaat wordt het dan half vier.
Maaaar... als ze gaat zeuren om het een of ander vreterij, dan is het tussendoormoment verleden tijd... die dag is het dan geen lekkers, wel drinken altijd, ivm blaastoestanden...
Ze kan dus op de klok kijken, en ze weet hoe de wijzers moeten staan, dus mooi handig. Ze heeft het 1 keer geprobeerd om te zeuren :) en daarna nooit meer.. haha!

ach jah, de ene keer eet ikzelf ook veel meer dan de andere keer!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 aug 2013 21:11

ajl schreef:Wij doen het net zoals LauraC. Hier ook een mannetje dat zijn warme eten weigert ( 21 mnd). Op dit moment laat ik het zo, maar rond de 3 jaar gaan wij de strijd aan. Dan is het begrip er en moet hij een aantal happen proberen. Met eten gooien of weer uitspugen wordt wel afgestraft met een zit op de trap. De anderen mogen dit nl ook niet.
Papflessen geven op die leeftijd doen wij sowieso niet meer. Dan zijn ze mijns inziens oud genoeg om van een bord te eten of uit een beker te drinken.

Hier ook geen papfles, de meiden krijgen 's ochtends warme ontbijtgranen met een banaan of havermoutpap met een banaan, uit een bordje. Dat eet ze dan weer wel ;-) En tussendoortje/fruit gaat ook wel OK, het is echt het avondeten. Maar goed, vandaag aten we, omdat we de hele dag de hort op waren, vissticks met patatjes en dat blieft ze dan wel ;-) Ik ben ook begonnen om haar gewoon op haar kamer te zetten tijdens de maaltijd als ze er een drama van maakt wat ze verknoeide de hele 'sfeer', zoonlief is tranen, zus niet willen eten etc etc. En omdat ik in m'n eentje 3 kids moet 'voeren' en mezelf, maak ik nu korte metten met zulk gedrag. Klinkt niet lief, maar goed :?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 sep 2013 16:13

Even melden hoor :D
V. heeft vanmorgen haar eerste plasje op het potje gedaan! En het 2e plasje is inmiddels ook een feit!
Ze vind het helemaal leuk, haha :8>
Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 01 sep 2013 17:48

J. eet ook slecht weegt ook maar 15,3 met 4 jaar.... broekjes 98
Morgen gaat hij naar school, ik zit nu al in de stress, k vindt het helemaal niks

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 sep 2013 17:53

Knap Dippie! Daar is ze snel mee. Hier nog niet hoor. Hij zit nu wel regelmatig op de wc, maar er komt nog niets. Sinds kort komt hij melden als hij een vieze luier heeft, maar meldt soms ook een windje in de veronderstelling dat er meer inhoud is gekomen.

@ laura Hier is het ook alleen de warme maaltijd. De rest eten gaat prima. Ik maak er ook korte metten mee hoor :wink: Ik zal wel moeten met 4 kinderen onder de 5. Hij maakte de grootste heibel en alles liep in de soep. C ging onderwijl het eten waar ze geen zin in had verstoppen. H wandelde steeds van tafel en had zijn broekzakken vol speelgoed en O is ook niet op zijn best rond dat tijdstip. Dus brullen is linea recta van tafel en op de gang.

Wij zijn trouwens voor hem de duimschroeven ook aan het aandraaien. Hij 'moet' nu zijn korsten opeten voordat hij een tweede boterham krijgt. Bij oma hoefde dat pas nl een aantal dagen niet. Afgelopen weekend daar een uur strijd over gehad. Hij was witheet van woede, maar vandaag at hij het op voordat hij om de tweede vroeg. Over een jaar is hij helemaal het bokje. Dan moet hij 3 happen eten. Al heb ik het vermoeden dat wij een lange adem moeten hebben, want hij is nogal eigenwijs.

@ Petra succes morgen voor jullie beiden!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 01 sep 2013 18:29

Eten wisselt hier nogal, we maken er geen drama van, hij groeit hard genoeg, dus als hij wat minder eet jammer dan. Eten op de grond etc, mag niet, dat is ook even op de gang.

Zindelijkheid is hier nog drama. Ontlasting voelt hij goed aankomen, maar hij vindt het potje/de wc doodeng. Hij probeert het wel, geeft dit ook zelf aan, maar zodra het dan komt rent hij eraf en houdt hij het op. Een keer per ongeluk wel gedaan en daar is hij enorm van geschrokken. Nu schenk ik er maar niet teveel aandacht aan en zet hem er alleen op als hij het zelf wil, maar hij zegt zelf al: ik vind het een beetje spannend mama. Ik vind het echt zielig gewoon. Plasjes voelt hij nog niet goed, tenminste daar lijkt het op.

We hebben besloten dat we het maar een poosje laten rusten, eerst de bevalling maar en wennen aan een kleintje in huis, dat is al spannend genoeg voor hem, over een paar maanden zien we wel weer en proberen we het weer actiever. Nu alleen als hij het zelf wil.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 sep 2013 19:10

Wat superknap Dippie! Zo jong al.
Frederiek doet af en toe een plasje op het potje, maar echt een stijgende lijn zit er niet in. Ik zou eigenlijk een week vrij moeten nemen en dan de hele week in haar blote gat rond laten lopen, ik denk dat ze het dan best kan, maarja, dat krijg ik niet voor elkaar op mijn werk :)

Ze wil erg graag mee naar de kerk. Elke zondag vraagt ze het weer. Jurian gaat pas sinds kort eens per 2 weken mee, en we willen binnenkort hem elke week meenemen. We hebben 's morgens maar een uur kerk, dus dat moet wel lukken.
Maar ik vind Frederiek nog wel erg jong. Al was ik zelf ook 2,5 toen ik meeging. Ik weigerde de creche en toen hebben mijn ouders me maar meegenomen, en dat is sindsdien heel goed gegaan. Van mij hoeft het niet zo jong, maarja, als ze het wil en het lukt...
Binnenkort hebben we de doopdienst van mijn neefje, daar zitten meer jonge kinderen in de kerk, dus dan mag ze het een keer proberen, als het niet lukt ben ik zo bij de creche :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 sep 2013 19:23

Missf: hier ook een jongetje wat dolgraag mee wi lnaar de kerk, naar de dominee zoals hij zelf zegt. Ik zie dat echt neit zitten.. haha..... dus als er een keer een kinderdienst is mag hij mee....
Grote zus heeft een enorme hekel om mee te gaan.. helaas... die heeft abbbsoluut geen rust in dr gat :(

ennuh.. zindelijkheid hier nog ver te zoeken.... ach, zolang hij nog geen drie en half is, zal het mij nog wel prima zijn :) maatje 4 past nog steeds :)

dagelijks fantastische uitspraken: Vandaag de uitspraak: Mijn mama is ook mijn moeder :) haha!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 sep 2013 21:53

Het is ook een beetje snel hoor en van mij hoeft het helemáál nog niet, maar ze heeft er echt interesse in. Zodra ik het woord wc of plassen zeg, rent ze er naar toe en wijst en zegt ze me waar ik heen moet. Ze geeft ook al een tijdje aan als ze een vieze luier heeft of als er wat aan komt. Had het potje gekocht om haar er gewoon een beetje aan te laten wennen, spelenderwijs. Dus af en toe ging ze er op zitten, de ene keer met luier om, de andere keer zonder. En ik verwachtte natuurlijk nog niet dat ze wat deed. Vanmorgen na het douchen rende ze dus ook naar het potje en wilde ze zitten, prima... toen ik zei; ben je klaar? Zei ze; 'klaar' en stond op. En opeens zag ik dat ze werkelijk had geplast :D Stomverbaasd natuurlijk! En stiekem ook wel trots :P
We zien wel hoe het verder gaat. Ik zet ze er gewoon af en toe op.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 sep 2013 08:17

hier is de belangstelling voor de wc ook wel geweest hoor... maar nu het daadwerkelijk moet... helaas..... ZO is hij wel eens droog smorgens, dan ren ik met em naar de plee en onderweg zegt hij dan, ik plas al :) gek figuur. Dus... alsnog een natte luier.

Ach... eigenlijk moet ik em gewoon laten lopen, zonder luier en dan laten voelen hoe het is, hij kan het namelijk wel, maar ik ben dan zoo bang dat hij er een drama van gaat maken, ala het eten..... en de uroloog heeft mij verboden om de strijd aan te gaan met een kind, dat loopt 9 van de 10 keer uit op een plas of poepprobleem op een latere leeftijd, rond de zes, zeven jaar.

We gaan eerst amar eens weer aan de poets, m op de psz, j naar school.... effectieve poetstijd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 sep 2013 09:55

Misschien een rare vraag, maar ben je niet te bang om hem met bepaalde dingen te 'dwingen'? Op een bepaald moment zal hij toch dingen 'moeten' in zijn leven. Dan kan hij toch beter leren dat er thuis ook bepaalde dingen moeten, zoals eten, zindelijk worden, luisteren etc. en dat bij niet luisteren daar consequenties aan verbonden zijn.

Hier ook vandaag aan de poets. Iedereen is vandaag gelukkig weer de deur uit, dus ik kan eindelijk doorwerken. De afgelopen 9 weken is er weinig gebeurd, alleen bijgehouden :oops:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 02 sep 2013 12:06

hier ook rustig momenteel. ééntje op bed en de ander voor het eerst in groep 1. blijft ook meteen 3 dagen in de week over dus dat zal wel even wennen zijn. er komt alleen nog weinig uit m'n handen tot nu toe :oops: .

ik had voor R ook een potje gehaald, haar erop gezet zaterdag voor de douchebeurt. na 3 minuten kwam ze eraf: klaar! (zat niks in). en plaste ze er pardoes naast op de grond... :-oo
moest wel lachen..blijkbaar snapt ze het nog niet helemaal, terwijl ze het wel aangeeft als ze wat in de luier heeft (ook plasjes).
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 sep 2013 17:35

ajl: helemaal geen rare vraag, hij heeft gewoon te luisteren, zo wordt met zand gooien na een waarshcuwing gewoon ritje trap! of bandjes van zijn nieuwe trekkertjes halen, dus speelgoed vernielen.... met speelgoed op de kast. Jammer joh!

Dingen dwingen waar hij zelf het heft van in de handen eheft, zoals eten, als hij izjn mond niet open doet, krijg ik er niks in, en met zindelijk worden... tja.... daar kan ik dus niks geen druk op inoefenen.

De autootjes geeft hij gewoon aan mij als hij ze vernield en zand gooien likt mij duidelijk.

TIs gewoon zo...... Hij luistert verder wel goed. Lopen was eerder een drama, maar op dit moment loopt hij net als een ander kind gewoon met mij mee. En.. gaat hij huilen en op straat zitten.. loop ik gewoon door.. haha.. tot nu toe staat hij zo op en loot hij achter mij aan... gelukkig.
daarom ga ik meestal op de fiets, voorkom ik confrontaties.

En.. tav moeten straks op school... dat is mijn probleem niet, dat is lekker aan de juf! haha!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 sep 2013 20:00

Jaaaa, dat naar de kerk gaan...wij hebben geen oppas in de kerk en voorheen gingen manlief en ik om de beurt met M. Nu is hij 3 maanden weg en heb ik de keuze: of de meiden meenemen en de strijd aangaan om ze anderhalf uur stil te houden of 3 maanden lang niet naar de kerk kunnen? Ze zijn nog net geen 18 mnd....ik weet niet waar ik wijs aan doe.

Terug naar “Archief”