Wat nu als wij westerse Christenen verdrukt zouden worden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wat nu als wij westerse Christenen verdrukt zouden worde

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2013 15:51

Ik denk dat bidden om vrede goed is... maar ik denk dat teveel vrede christenen wel eens te tevreden maakt.... en vooral lui.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 aug 2013 18:02

Marnix schreef:Ik denk dat bidden om vrede goed is... maar ik denk dat teveel vrede christenen wel eens te tevreden maakt.... en vooral lui.

Wat zijn dat ? Vrede christenen ? nieuwe sekte ?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 20 aug 2013 18:35

Ik denk dat Marnix bedoelt dat teveel vrede...., christenen lui maakt, m.a.w dan hebben wij het te goed.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2013 00:36

Precies. Kijk eens wat voor zootje we er tijdens onze luxe-positie van gemaakt hebben. Talloze scheuringen, onderlinge verdeeldheid, een slechte naam hebben in de wereld
(Recent is er onderzoek gedaan in Amerika waar men aan denkt bij christenen en de top tien stond vol kreten als "anti-gay, hypocriet, veroordelend" enzovoorts. En het dan zorgelijk vinden dat de kerk snel kleiner wordt.... Ik vraag me af hoeveel tijd en zin men in landen met christenvervolging heeft om met elkaar te bakkeleien over allerlei kleine verschillen in liturgie, leer enz.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 21 aug 2013 12:43

rotterdam schreef:Al sinds het Eerste Amendement in 1791 van de Amerikaanse Grondwet worden godsdienstvrijheid en de scheiding van kerk en staat gegarandeerd.

De tijden veranderen.
"The Pentagon released an appalling official statement that I didn’t believe at first, but unfortunately it’s true,' said Kelly Shackelford.... 'They are about to implement a new policy under which any members of the military ‘caught’ talking about their Christian faith will be subject to court martial or imprisonment!' Shackelford said his group is establishing the emergency hotline 'to protect our armed forces members, who can call and get free legal representation when they are persecuted for their Christian faith.'”
http://www.wnd.com/2013/05/anti-christi ... gon/print/
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Terug naar “Archief”