Moderator: Moderafo's
boer schreef:Twee weken geen sex per maand zorgt ervoor dat er zowel een niet-sexuele als een sexuele band wordt geschapen tussen man en vrouw. Het bouwt de spanning op en doet man en vrouw meer naar elkaar verlangen. Het geeft ook de tijd om te rusten, plus het levert zelfdiscipline op dat heel erg belangrijk is voor de sexuele drive.
(maar zo is het in het jodendom,)
hubert schreef:
Ik ben geen psycholoog en neem het slechts waar van de zijlijn. Mijn vriendin vindt het juist wel fijn zo, want zij wil beslist zelfstandig blijven en geen man permanent over de vloer. Niet iedereen wil namelijk een vaste relatie.
Verder vraag ik me af of je uit elkaar zou moeten gaan als je 'maatjes' bent zoals je beschrijft. Dat is toch ook niet niks! Hoeveel echtparen leven er niet langs elkaar heen op allerlei vlak. Dit echtpaar doet praktisch alles samen: huishouding, inkopen, vakanties, sport, bezoeken van culturele manifestaties (incl. kerkdiensten), vrienden, familie en kennissen. Alleen de seks wordt niet meer gedeeld.
Ik neem de Bijbel best serieus op ethische punten, maar in dit geval heb ik zo mijn twijfels.
hubert schreef:Marnix, Ik geloof niet dat we op één lijn kunnen komen. Jij baseert je op bijbels noties, die volgens mij niet geheel toepasbaar zijn en ik ga meer uit van het praktische.
Ik zou seks overigens niet per se willen koppelen aan het gehuwd zijn. Wat moeten al die alleengaanden en -staanden?
In dit speciale geval (de vrouw wil niet) is er blijkbaar geen andere oplossing.
De finesses weet ik niet dus daar ga ik niet over speculeren en dat gaat mij ook niets aan.
hubert schreef:Marnix, Ik geloof niet dat we op één lijn kunnen komen. Jij baseert je op bijbels noties, die volgens mij niet geheel toepasbaar zijn en ik ga meer uit van het praktische.
Ik zou seks overigens niet per se willen koppelen aan het gehuwd zijn. Wat moeten al die alleengaanden en -staanden?
In dit speciale geval (de vrouw wil niet) is er blijkbaar geen andere oplossing.
De finesses weet ik niet dus daar ga ik niet over speculeren en dat gaat mij ook niets aan.
Zie je het niet met elkaar naar bed gaan van partners ook als echtbreuk?
Zie je het niet met elkaar naar bed gaan van partners ook als echtbreuk?
schelpje3 schreef:In de kloosters zitten mensen die er vrijwillig afstand van hebben gedaan en als ik er wel eens iets van zie, zie ik bepaald geen ongelukkige of gefrustreerde mensen.
schelpje3 schreef:Welja, zet de rest van de monniken en nonnen maar in een kwaad daglicht en scheer alles over één kam.
Zal ik dat eens doen met de homo's?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten