Opname van de gelovigen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Opname van de gelovigen?

Berichtdoor Hero » 26 jul 2013 19:51

alexander91 schreef:Kun je dat met teksten verklaren die dat letterlijk zeggen?

@alexander ... die uh wat letterlijk zeggen ? -- je hebt gelezen, ivm De Doper, over *de geest van Elia*, en je kan lezen over *de twee getuigen* in Openbaring -- dus maak dan svp niet ingewikkeld, wat eenvoudig is ... toch !?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 27 jul 2013 12:19

alexander91 schreef:Kun je dat met teksten verklaren die dat letterlijk zeggen?

Hero schreef:@alexander ... die uh wat letterlijk zeggen ? -- je hebt gelezen, ivm De Doper, over *de geest van Elia*, en je kan lezen over *de twee getuigen* in Openbaring -- dus maak dan svp niet ingewikkeld, wat eenvoudig is ... toch !?

Nu wordt ie helemaal mooi: ga je mij beschuldigen van zaken ingewikkeld maken.

Als er toch staat
"(Mal 4:)5 Zie, Ik zend tot u de profeet Elia, voordat de dag van de HEERE komt, die grote en ontzagwekkende dag." Dat staat er toch niet dat Elia twee keer zal verschijnen? Jouw verklaring met een dubbele verschijning mag ik dan dus een vreemde constructie vinden die ik niet letterlijk terug vind. Dus waarom zou ik daar vanuit gaan?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 27 jul 2013 12:59

"Zie, Ik zend u de profeet Elia, voordat de grote en geduchte dag des Heren komt. Hij zal het hart der vaderen terugvoeren tot de kinderen en het hart der kinderen tot hun vaderen, opdat Ik niet kome en het land zal treffen met de ban." Maleachi 4:5,6
De laatste woorden van de profeet Maleachi, die het Oude Testament besluiten, zijn een profetie aangaande de werken die zouden moeten worden gedaan ter voorbereiding van de eerste komst van Christus en van Zijn wederkomst.
Degene die de weg moeten voorbereiden voor de wederkomst van Christus, worden voorgesteld door de getrouwe Elia, precies zoals Johannes de Doper kwam in de geest van Elia, om de weg te bereiden voor Christus' eerste komst.
De boodschap moet even rechtstreeks zijn als de boodschap die Johannes bracht. Hij berispte koningen wegens hun ongerechtigheid. Ondanks levensgevaar, weerhield hij de waarheid niet.

In deze tijd, nu de afval haast algemeen is, roept God Zijn boodschappers, zodat zij zijn wet zullen verkondigen in de geest en kracht van Elia. Evenals Johannes een volk voorbereidde om Christus bij Zijn eerste komst te ontmoeten en hun aandacht richtte op de Tien geboden, moeten wij in dezelfde zekerheid en kracht onze boodschap verkondigen: "Vreest God en geeft Hem heerlijkheid, want de ure van Zijn oordeel is gekomen." Wij moeten er naar streven de weg van Christus' wederkomst voor te bereiden, met dezelfde ernst die de profeet Elia kenmerkte en die ook Johannes de Doper openbaarde.

De ure van Gods oordeel is gekomen en op de leden van Zijn gemeente rust de zware verantwoordelijkheid hen te waarschuwen die als het ware aan de rand staan van het eeuwig verderf.

Ieder kan een deel van deze arbeid op zich nemen. Niemand zal onschuldig worden verklaard voor God, tenzij men in oprechtheid, door zich te verloochenen, heeft gearbeid voor de redding van zielen.

U kunt uw taak niet op een ander afschuiven. Niemand anders dan u zelf kan uw werk doen. Indien u uw licht achter houdt, zal er iemand in duisternis blijven door uw achteloosheid.

De Here gerechtigd een ieder voor elk een plaats in Zijn groot verlossings- en herscheppings plan.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 27 jul 2013 19:03

alexander91 schreef:Nu wordt ie helemaal mooi: ga je mij beschuldigen van zaken ingewikkeld maken.
Als er toch staat
"(Mal 4:)5 Zie, Ik zend tot u de profeet Elia, voordat de dag van de HEERE komt, die grote en ontzagwekkende dag." Dat staat er toch niet dat Elia twee keer zal verschijnen? Jouw verklaring met een dubbele verschijning mag ik dan dus een vreemde constructie vinden

@alexander ... ik ga uit van de feiten -- #1e : de profeet Maleachi, spreekt over de zgn eindtijd, ivm de komst van de beruchte & verwoestende Dag des Heeren -- #2e : de engel uit Lucas 1:17, spreekt over het jaar nul -- kortom, twee afzonderlijke zaken, die dus wel aan elkaar verwant zijn ....

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 28 jul 2013 19:04

Hero schreef:@alexander ... ik ga uit van de feiten -- #1e : de profeet Maleachi, spreekt over de zgn eindtijd, ivm de komst van de beruchte & verwoestende Dag des Heeren -- #2e : de engel uit Lucas 1:17, spreekt over het jaar nul -- kortom, twee afzonderlijke zaken, die dus wel aan elkaar verwant zijn ....
De eindtijd brak toch aan met het sterven en de opstanding van Jezus?

Dus tóch..?
"Een libelle zweeft over het water..."

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 28 jul 2013 19:58

Hero schreef:@alexander ... ik ga uit van de feiten -- #1e : de profeet Maleachi, spreekt over de zgn eindtijd, ivm de komst van de beruchte & verwoestende Dag des Heeren -- #2e : de engel uit Lucas 1:17, spreekt over het jaar nul -- kortom, twee afzonderlijke zaken, die dus wel aan elkaar verwant zijn ....
Pcrtje schreef:De eindtijd brak toch aan met het sterven en de opstanding van Jezus?

@pcrtje ... nee -- de echte EINDtijd, begint volgens de profeet Daniel, na de mislukte herbouw van de Tempel [3e] -- om het te begrijpen : lees alles wat 'r staat over die grote & verwoestende Dag des Heeren, in de boeken Jesaja t/m Maleachi -(( die bundel gaat ten dele : over de eindtijd ....

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 aug 2013 08:30

Wanneer het gaat over Gods heldere profetische verklaringen, dan verlaten sommigende volle,
normale betekenis van de bijbelse tekst. Zij ontkennen dat de Messias Zijn heerlijke koninkrijksregering
zal oprichten op deze aarde, en zo negeren zij honderden passages die gevonden worden
bij de profeten (zoals Jesaja 2:1-5; 11:1-12; Jeremia 23:5-8; enz.). Velen ontkennen dat Israël een
toekomst heeft in Gods programma (niettegenstaande Jeremia 31:35-37), en geloven in plaats daarvan
dat de kerk Israël vervangen heeft en haar zegeningen heeft overgenomen (gestolen). In de
meeste gereformeerde kringen (gelukkig niet alle!) wordt het woord “opname” geridiculiseerd en verachtelijk gevonden,
en zo worden gelovigen beroofd van de gezegende hoop van de imminente komst van de Heer voor
de Zijnen. Velen hebben het preterisme aangenomen, een systeem van interpretatie
dat zegt dat alle of de meeste profetieën reeds vervuld werden in het verleden. Zij leren dat de grote
verdrukking en de komst van de Heere reeds plaatsvonden in 70 nC.
In het licht van deze dingen brengen zij deze boodschap: “Er is geen opname; er is geen tweede komst; er is geen
toekomst voor Israël. En wanneer God iets zegt over de toekomst, moet je Zijn woorden niet nemen
op hun eerste indruk”.

Bron:marcverhoeven

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 03 aug 2013 08:49

@mealybug ... die uh, Marc Verhoeven, is 'n wat eenzijdige bron -- ook, is de zgn *tegenstelling tussen de kerk enerzijds, en ISRAEL anderzijds*, een theologische falsificatie -- doch wat bedoel je met een *koninkrijks regering* ...?

Terug naar “Archief”