Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2013 12:26

En allerlei andere ziektes.
Precies zoals nu dus, alleen zijn het nu andere ziektes.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jul 2013 13:26

maar in ieder geval geen mazelen, bof of kinkhoest meer... of pokken, want die betaan niet meer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2013 13:38

Mortlach schreef:maar in ieder geval geen mazelen, bof of kinkhoest meer... of pokken, want die betaan niet meer.

Ik kan zo een rij van honderd of meer ziektes neerzetten, waarvan de kindjes direct na of betrekkelijk kort na de geboorte overlijden. Ook nu nog!
Die kindjes blijven nu vaak in leven, dankzij de medische wetenschap.
Maar veel kinderen bereiken niet de volwassen leeftijd en/of vaak met ernstige beperkingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... ndoeningen

En denk niet, ach dit komt bij ons in de familie niet voor. Als je met de "verkeerde" partner bent getrouwd, kan een onschuldig gen opeens tot iets verdrietigs leiden, omdat de combinatie er is.
Je weet nl niet of je drager bent van een bepaalde ziekte.

En echt Mortlach, bij sommige ziektes vergeleken zijn die mazelen "peanuts". (zonder hiermee deze ziekte te bagatelliseren!)

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 03 jul 2013 15:25

Ik ken iemand die is ingeent tegen de mazelen; en verrekt hij krijgt het ook nog!? Dat begrijp ik dan niet weer niet,
Speak Life, when the sun won't shine and you don't know why.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 03 jul 2013 15:28

.
Jannette123 schreef:Ik ken iemand die is ingeënt tegen de mazelen; en verrekt hij krijgt het ook nog!? Dat begrijp ik dan niet weer niet,

Ik had net op de vorige bladzijde dit neergezet. Daarin wordt het 1 en ander uitgelegd.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 03 jul 2013 18:36

Het is wachten op een bericht dat de mazelen-intenting de oorzaak is van de mazelen...

Toch maar tijd om iedereen dan in te enten? Dan wordt dat mazelenvirus eindelijk geschiedenis!

Onze stelling is al jaren dat het juist voor gevaccineerden goed is om in contact te komen met het wilde virus om hun immuniteit op te frissen ofwel te boosteren

Het verbaasd me dat zoiets in een artikel staat. Waarom zou je met een wildtypevirus je immuniteit willen boosten! Dat is levensgevaarlijk! Ik zou gewoon 1x in de 8 jaar een titerbepaling willen en boosten met het vaccin indien nodig.

Zouden ze hetzelfde zeggen bij het HIV virus? Lekker in contact komen met je wildtypevirus.... dat is goed voor je immuunsysteem.... beetje boosteren....

Vaccineren is niet afdoende voor het waarborgen van een goede kudde-immuniteit. Sterker nog, het natuurlijk evenwicht is er volledig door ontwricht en wordt door vaccins onvoldoende nagebootst.

Tenzij je een 100% dekkingsgraad hebt!

Verder is vanuit de literatuur bekend dat een goede voedingstoestand vooraf en m.n. voldoende vitamine A complicaties bij mazelen kan voorkomen of beperken. Denk hierbij aan gezonde voeding, liefst van biologische kwaliteit, met bètacaroteen (alle rode, oranje en gele groenten), maar ook aan de aloude levertraan.

Ik sta verbaasd wat de NVKP hier zegt. Beperken? Ja, maar voorkomen: Nee! Een virus trekt zich echt niet wat aan van vitamine A :shock: Ik ben benieuwd naar een wetenschappelijke onderbouwing bij dit stukje tekst.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jul 2013 19:41

schelpje3 schreef:Ik kan zo een rij van honderd of meer ziektes neerzetten, waarvan de kindjes direct na of betrekkelijk kort na de geboorte overlijden. Ook nu nog!

Leuk, mijn rijtje is toch een aantal ziekten korter dan dat van jou.

En echt Mortlach, bij sommige ziektes vergeleken zijn die mazelen "peanuts". (zonder hiermee deze ziekte te bagatelliseren!)

O, ik geef je gelijk hoor. Het is geen pretje. Maar weet je wat pas echt erg is? Sommige van die ziekten hebben en dan bovendien OOK NOG EENS mazelen krijgen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jul 2013 19:42

Jannette123 schreef:Ik ken iemand die is ingeent tegen de mazelen; en verrekt hij krijgt het ook nog!? Dat begrijp ik dan niet weer niet,

Een inenting betekent niet dat je geen mazelen krijgt, maar wel dat de kans op complicaties zoals hersenvliesontsteking zo goed als 0 wordt.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 03 jul 2013 20:06

@Jozo.

Denk je echt dat de mazelen wereldwijd ooit uit te roeien is?
Ik denk dat er altijd landen overblijven waar het virus gewoon verder gaat en goed zal muteren.
Als dat tientallen jaren gebeurd zul je zien dat het gewoon weer in Nederland toe zal slaan, en dan zijn de poppen goed aan het dansen...

En ja, bovenstaand artikel is niet door zomaar door iemand verzonnen, het is samengesteld uit wetenschappelijke onderzoeken. Ik begrijp wel dat je de onderste regels er tussenuit gehaald heb, hier staan namelijk zeer algemene dingen in en gezondheidstips. tja... Ik zie daar zelf ook niet echt een wetenschappelijke onderbouwing in.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2013 20:27

Mortlach schreef:
O, ik geef je gelijk hoor. Het is geen pretje. Maar weet je wat pas echt erg is? Sommige van die ziekten hebben en dan bovendien OOK NOG EENS mazelen krijgen!

Hoeveel ervaring heb jij met een kind, al dan niet gezond?
Maak eerst eens e.e.a. mee en kom dan eens terug.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 03 jul 2013 21:38

schelpje3 schreef:
Hoeveel ervaring heb jij met een kind, al dan niet gezond?

Nou schelpje,

Als tegen jou gezegd wordt in een homo topic datje alleen mag posten als je homo bent.....ben je het er niet mee eens.
Dit is hetzelfde hoor

En hij schrijft niet iets schokkends maar uit juist zijn zorgen.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 03 jul 2013 22:06

@Jozo.

Denk je echt dat de mazelen wereldwijd ooit uit te roeien is?
Ik denk dat er altijd landen overblijven waar het virus gewoon verder gaat en goed zal muteren.
Als dat tientallen jaren gebeurd zul je zien dat het gewoon weer in Nederland toe zal slaan, en dan zijn de poppen goed aan het dansen...

Met Polio is dit zo goed als gebeurd. Slechts enkele hardnekkige plekken zijn nog over, zoals afghanistan, nigeria en pakistan (voornamelijk doordat ze bijzonder moeilijk bereikbaar zijn door bijvoorbeeld oorlog). Op dit moment wordt door verschillende bedrijven aan een vaccin gewerkt dat stabiel is onder extreme omstandigheden en dan heeft het "global eradication plan" zeker effect gehad voor polio. Dus ja, waarom zou dit dan niet kunnen voor de mazelen? Ja, het is lange termijn denken en misschien ietwat idealistisch, maar zolang je een goed en goedkoop vaccin hebt dan maakt het grote kans. De mogelijkheid is er zeker. En als het spaak loopt, dan loopt het eerder spaak op financiën, foutieve toediening, distributie, politiek gekonkel en dergelijke.

Om mijn verhaal wat kracht bij te zetten:
http://www.polioeradication.org/Dataandmonitoring.aspx

En voor de mazelen misschien tegen 2020-2030?:
http://www.who.int/immunization/newsroom/news_wha_2010_measles_eradication/en/index.html

En de belangrijkste reden waarom ik denk dat mazelen dmv een vaccin uitgeroeid kan worden:
Transmissie van het virus vind alleen via mensen plaats!

En ja, bovenstaand artikel is niet door zomaar door iemand verzonnen, het is samengesteld uit wetenschappelijke onderzoeken. Ik begrijp wel dat je de onderste regels er tussenuit gehaald heb, hier staan namelijk zeer algemene dingen in en gezondheidstips. tja... Ik zie daar zelf ook niet echt een wetenschappelijke onderbouwing in.

Daarom zou ik dus ook graag wat van die wetenschappelijke onderzoeken zelf willen lezen. Het komt allemaal wat hap-snap op mij over. Stel dat ze wel gelijk hebben, dan stel ik mijn mening graag bij. Maar dan wel adhv die wetenschappelijke artikelen en niet door dit artikeltje.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2013 11:09

schelpje3 schreef:Hoeveel ervaring heb jij met een kind, al dan niet gezond?

Waarom? Zal dat mijn mening dat 'minder ziekten' = 'beter' doen veranderen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 jul 2013 13:14

meribel schreef:
Nou schelpje,
Als tegen jou gezegd wordt in een homo topic datje alleen mag posten als je homo bent.....ben je het er niet mee eens.
Dit is hetzelfde hoor
En hij schrijft niet iets schokkends maar uit juist zijn zorgen.

O jawel hoor, als er boven dat forumgedeelte wordt gezet: alleen voor homo's, is dat voor mij prima.
Ik zeg niet dat alleen mensen met kinderen daar hun mening over mogen hebben, maar ik zie wel steeds dezelfde met EEN mening, die tegen alle bezwaarden ingaat, voorbijkomen.
Iemand zonder kinderen staat er anders in dan iemand met kinderen.
Iemand met gezonde kinderen staat er ook weer anders in dan iemand met chronisch zieke en/of gehandicapte kinderen.
Iemand uit een reformatorisch kerkverband staat er anders in, dan iemand die nergens aan doet, en zelf de regie van zijn leven in zijn hand neemt.
Ja toch?

En ik vind het dan inmiddels lichtelijk absurd worden als bezwaarden hier amper nog voor hun mening uit durven te komen, daar er steevast dezelfde opduikt. Met argumenten die deze mensen allang honderd keer gehoord hebben. Dacht je nu werkelijk dat het geen strijd is voor die ouders?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2013 13:24

schelpje3 schreef:En ik vind het dan inmiddels lichtelijk absurd worden als bezwaarden hier amper nog voor hun mening uit durven te komen, daar er steevast dezelfde opduikt. Met argumenten die deze mensen allang honderd keer gehoord hebben. Dacht je nu werkelijk dat het geen strijd is voor die ouders?

Natuurlijk is het een strijd; daar doet een discussie toch niet aan af? En wat betreft diezelfde argumenten: ik geloof sterk in de kracht van herhaling. En zolang mensen nog vanaf de kansel krijgen ingepeperd dat het toch allemaal zo zondig is, of er allerlei keihard gelogen informatie op internet te vinden is, is het nodig dat er via andere kanelen andere inzichten worden gepresenteerd.

Ik vind het trouwens bizar dat het lijkt alsof die hele anti-vacbeweging is ontstaan omdat er in de 19de eeuw(!) wat mensverering is ontstaan voor een arts die met vaccins werkte. Ik meen dat daar hier laatst naar is verwezen. De religieuze kring wilde zich onderscheiden van de massa, dus neemt met een stelling in, zoekt daar wat bijbelteksten bij en hop, ineens lijkt het een van de pijlers van het geloof. Terwijl het 'gewoon' sociaal reactionair is.

Terug naar “Archief”