Gij zult Mijn getuigen zijn, tot de uiteinden van de aarde.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marly
Verkenner
Verkenner

Gij zult Mijn getuigen zijn, tot de uiteinden van de aarde.

Berichtdoor Marly » 14 jun 2013 12:07

Maar wanneer de heilige Geest over jullie komt, zullen jullie kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria, tot aan de uiteinden van de aarde.

Hoe belangrijk is een waardige getuigen zijn, als je van alles meemaakt, een gebed dat zo radicaal wordt verhoord dat je totaal verandert, een wedergeboorte die je in korte tijd helemaal nieuw maakt.
Er gebeuren miljoenen wonderen, mensen die bijvoorbeeld gered worden van een erge verslaving of ziekte, bizarre dingen gebeuren er, het zou mooi zijn als meer mensen hier weet van krijgen dat ze allemaal Jezus aannemen als hun redder en hun Leidsman .

Moeten we mensen die wonderen meemaken niet meer motiveren om te getuigen op alle mogelijke media , er zijn ook doctoren die hebben gezien dat er wonderen gebeurd zijn die onmogelijk zijn, maar dat ze hun beroepsgeheim hebben, hoeveel is het waard om je naaste te redden uit de eeuwige duisternis

Cahier
Mineur
Mineur

Re: Gij zult Mijn getuigen zijn, tot de uiteinden van de aa

Berichtdoor Cahier » 19 jun 2013 11:41

Jezus roept niet op om te getuigen van wonderen, maar om te getuigen van Hem. Zo zegt ook Petrus in Handelingen 10:41-42:

42 En Hij heeft ons bevolen tot het volk te prediken en te getuigen dat Hij Degene is Die door God aangesteld is tot een Rechter over levenden en doden.
43 Van Hem getuigen al de profeten dat ieder die in Hem gelooft, vergeving van zonden ontvangen zal door Zijn Naam.

Nergens wordt hier gezegd dat we moeten getuigen dat wonderen bestaan of zelf wonderen te verrichten om daarmee zieltjes te winnen. In tegendeel de woordverkondiging wordt bevolen. Op gelijke wijze spreekt ook Paulus in Romeinen 10: 13-18:

13 Want ieder die de Naam van de Heere zal aanroepen, zal zalig worden.
14 Hoe zullen zij dan Hem aanroepen in Wie zij niet geloven? En hoe zullen zij in Hem geloven van Wie zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen zonder iemand die predikt?
15 En hoe zullen zij prediken, als zij niet gezonden worden? Zoals geschreven staat: Hoe lieflijk zijn de voeten van hen die vrede verkondigen, van hen die het goede verkondigen!
16 Maar zij zijn niet allen het Evangelie gehoorzaam geweest. Jesaja zegt namelijk: Heere, wie heeft onze prediking geloofd?
17 Zo is dan het geloof uit het gehoor en het gehoor door het Woord van God.
18 Maar ik zeg: Hebben zij het dan echt niet gehoord? Zeker wel: Hun geluid is over heel de aarde uitgegaan, en hun woorden tot de einden van de wereld.

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Gij zult Mijn getuigen zijn, tot de uiteinden van de aa

Berichtdoor xsidd » 28 jun 2013 09:29

De Apostelen waren samen aan het bidden, en baden tot God.

Handelingen 4 vers 29 en 30 (Herziene Statenvertaling)

29 Nu dan, Heere, sla acht op hun bedreigingen en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw Woord te spreken,
30 doordat U Uw hand uitstrekt tot genezing en er tekenen en wonderen gebeuren door de Naam van Uw heilig Kind Jezus.

De dicipelen baden voor bevestiging van het evangelie, door tekenen en wonderen.

En dat alleen door Jezus Christus.

Wonderen en tekenen zijn een bevestiging van het evangelie, maar de kern blijft de redding van de ziel van de mens.

Met vriendelijke groet,

Terug naar “Archief”