Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 20 jun 2013 13:09

LindaB schreef:Ik ga dit jaar eens kijken denk ik. Ik ben eigenlijk toch wel heel benieuwd na altijd die verhalen op het nieuws te horen en dergelijke. Het nieuws laat denk ik alleen de meeste extravagante dingen zien, of niet?

Je hoeft toch je vingers ook niet in het vuur te steken om te weten dat het heet is?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 jun 2013 13:55

;/

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 20 jun 2013 15:34

Boer:
Geloven is voor mij niet meer een zoekproces, ik ben volledig overtuigd en zeker.
Het is meer een tweesnijdend zwaard, wat dwingt tot overgave of volharding.
Niet zozeer in ''geloven dat er een God bestaat'', maar in Zijn Goedheid en Gratis Genade , waarop we vertrouwen en waarnaar we proberen te leven.

Ook ik ben overtuigd van de goede boodschap en heb het volste vertrouwen dat het op de een of andere manier goed komt met de mensheid en de schepping. Toch blijf ik wel met een heleboel vragen zitten en blijft de strijd tussen ratio en geloof. Het laatste mysterie zal pas worden opgelost na onze natuurlijke dood. Niets kan ons echter scheiden van de liefde van God in Christus.

LindaB
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LindaB » 21 jun 2013 11:04

Nee ik hoef inderdaad niet mijn vingers in het vuur te steken om te weten dat het vuur heet is. Maar ik ben wel van mening dat het nieuws wat er op tv uitgezonden wordt maar gedeelte waarheid is. Niet alleen omtrent dit onderwerp, maar omtrent alles. Het moet toch ook kijkcijfers kunnen trekken.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 jun 2013 11:36

LindaB schreef:Nee ik hoef inderdaad niet mijn vingers in het vuur te steken om te weten dat het vuur heet is. Maar ik ben wel van mening dat het nieuws wat er op tv uitgezonden wordt maar gedeelte waarheid is.

Ja dat klopt.
Alleen niet dat zoals je denkt.
Het is erger. Maar dat zie je niet op TV

De bedoelingen waren ooit goed om homo's zichtbaar te maken.
Het is uitgelopen op een grotesk zomer-homocaranaval. Ook goed maar dan wel voor mensen die de God van de Bijbel niet als norm, maar het staat m.i. haaks op de manier waarop ik heb geleerd om God te eren.
Maar goed, dit is de visie van mij als christenhomo.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 jun 2013 13:38

http://www.bijbelvragen.nl/homosexualiteit

Met name dit stukje:

Denk ook eens aan de vriendschap tussen David en Jonathan :

2 Samuél 1 vs. 26

Ik ben benauwd om uwentwil, mijn broeder Jonathan!
Gij waart mij zeer liefelijk; uw liefde was mij wonderlijker dan liefde der vrouwen.

De Bijbel staat vol van de liefde van God, en de gemeente op aarde word zelfs de bruid van Jezus genoemd.
Verboden liefde bestaat niet bij God!
Het is echter de "lichamelijke begeerte" die ook liefde word genoemd door veel mensen.
Die hoort ook zeker wel bij een huwelijk, maar is absoluut iets anders dan LIEFDE.
Maar als de bijbel ons duidelijk leert dat geslachtsgemeenschap (seks) enkel kan bestaan binnen een huwelijk tussen man en vrouw, zoals God dat zelf heeft zo geschapen en ingesteld.
Dat kan ik niet anders zien, het staat er duidelijk.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 jun 2013 14:23

Schelpje:
Maar als de bijbel ons duidelijk leert dat geslachtsgemeenschap (seks) enkel kan bestaan binnen een huwelijk tussen man en vrouw, zoals God dat zelf heeft zo geschapen en ingesteld.
Dat kan ik niet anders zien, het staat er duidelijk.

Je hebt gelijk, maar toch wil ik wel de nodige ruimte geven aan homostellen die in liefde en trouw door het leven gaan. Die heeft God toch ook geschapen naar zijn beeld? Wie ben ik dat zou willen verbieden?
Zoals je weet lees ik de Bijbel niet letterlijk. Ook verwacht ik daaruit geen antwoord op dit soort kwesties. Dat moeten we echt met ons eigen inzicht oplossen. Mijn moeder zei altijd: behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden. Jij deed/doet toch ook met plezier aan seks? Waarom een ander niet? Ze doen er niemand kwaad mee!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 jun 2013 14:29

Dus het gaat toch om seks?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 jun 2013 14:40

Gek, zodra de Bijbel en het woord duidelijk in één zin voorkomen, krijg ik vlekken in mijn nek.
Het zal vast mijn verdorven bestaan zijn. Of de satan. 8-[

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 jun 2013 14:47

Tante Pollewop schreef:Het zal vast mijn verdorven bestaan zijn. Of de satan. 8-[

Ik bid je toe dat je ooit echt tot dit besef gebracht wordt!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 24 jun 2013 15:45

Gek, zodra de Bijbel en het woord duidelijk in één zin voorkomen, krijg ik vlekken in mijn nek.
Het zal vast mijn verdorven bestaan zijn. Of de satan. 8-[

Paulus wist het al: als ik het goede wil doen ligt het kwade mij bij.
Dus maak je maar geen zorgen Pollewop! Het komt goed!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 24 jun 2013 15:48

schelpje3 schreef:Dus het gaat toch om seks?

Ook, maar ondergeschikt!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 jun 2013 16:24

Kennelijk is dat het waar veel hetero''s over struikelen: de seks.
Dus toch de afkeer. het idee dat mannen sks met mannen hebben en vrouwen met vrouwen.
Terwijl het toch, net als in een heterorelatie om de liefde gaat.

En vanuit die liefde ontstaat ook lichamelijk contact. Het één is iets wat uit het ander voortvloeit.
Is de liefde er niet, dan blijft slechts de lust over...

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 24 jun 2013 20:46

Oei schelpje, dat is gewaagd! Er zijn maar een paar bibliotheken volgeschreven over de mogelijke seksuele relatie tussen David en Jonathan!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 jun 2013 21:24

blijblij schreef:Oei schelpje, dat is gewaagd! Er zijn maar een paar bibliotheken volgeschreven over de mogelijke seksuele relatie tussen David en Jonathan!

Die relatie was er een als tussen broers, zonder dat daar lust bij kwam kijken.
Maar goed, er zal vast wel weer een of andere theo loog zijn geweest die dacht aan Davids overspel, en er nog een schepje bovenop meende te mogen doen.
Pathetisch.

Terug naar “Archief”