schaapje schreef:
Hallo alexander, als je alle topics goed leest dan zie dat dit al zeker bezig is in sommige kerken, ik zie de z.g. maatschappij als de wereld, en het moraal van deze wereld is niet dezelfde als ons wordt geleerd in de Bijbel.
Verder had ik het willen hebben over het ik-gerichtheid zoals dit topic heet.
Ik geloof dat wij in de eindtijd zitten, en de Bijbel spreekt hier nog duidelijker over, dan in bovenstaande link hoe de mensen zullen zijn (niet allen) lees; 2 Tim.3:1-5
Ook zal ik denk ik niet meer posten....de lust is mij volkomen vergaan door alles wat ik lees.
vriendelijke groet.
Ik heet refo. Dus neem ik aan dat het over mij gaat.
Ik neem de bijbel ook serieus. Serieuzer dan jij.
Let maar eens op: wat staat er aan het slot van vers 5 in het bijbeldeel wat je noemt?
"Heb ook een afkeer van dezen".
Dus: Paulus schrijft aan Timotheus wat hij volgend jaar kan verwachten.
Hij schrijft dus NIET over 10 juni 2013.
Maar goed, we nemen even aan dat hij dat toch bedoelde.
Dat het gaat over mij, over jou en over schelp no 3.
liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig. Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden, Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods; Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben.
Dan staan WIJ er gekleurd op. Of meen je echt dat dat over anderen gaat? Anderen waar je het niet mee eens bent? Ik geloof tenminste niet dat de bijbel oproept een ander de maat te nemen.