Moderator: Moderafo's
columbus schreef:
Hier, in Nederland, moesten bejaardentehuizen sluiten wegens bezuinigingen. De bejaarden die er woonden, vaak ook in hun geboorteplaats, werden door het hele land 'verdeeld' in andere bejaardentehuizen. Dat is gebeurt.
zodra die bejaardentehuizen leeg stonden, werden ze opgeknapt en konden 'vluchtelingen' erin.
moet je dan dankbaar zijn omdat de oma van Jantje opeens 40 km verder weg moest gaan wonen, in een omgeving die ze niet kent?
en dat Achmed met zijn gezin in in Jantje's oma's voormalige appartement word gezet incl. nieuwe fietsen en koelkast?
daar kan ik niet dankbaar voor zijn.
DireStraits schreef:hijwel schreef:Dank u HEERE GOD dat u zoveel asielzoekers hier heen brengt.
Dank u HEERE voor alle gelukzoekers en economische vluchtelingen in ons land. Dank u Heere dat u de wereld naar het woord toe brengt.
Ik vind het wel bijzonder naïef om de ogen te sluiten voor alle economische, sociale en maatschappelijke problemen die (onterechte) asielzoekers meebrengen, alleen omdat je dan meer mogelijkheden hebt voor evangelisatie.
Volgens mij is wat dat betreft ook onder de autochtone bevolking nog zat werk.
Skoezie schreef:We hebben hier denk ik zo'n 4 miljoen mensen die aan God nog Gebod doen. Nederland is zendingsland, God verplaats zijn kandelaar. En sinds die lui hier zijn, groeien godsdiensten als Islam en Boedhisme en andere oosterse meug heel hard.
Moeten we daarom blij zijn?
Ik niet... en ik heb mijn handen wel vol aan me zelf, heb echt geen tijd voor onze allochtone medemens.
Cathy schreef:Hoe bedoel je..... de wereld naar het woord?
Dit is een citaat van Marc v.d. Woude, van de eo-site, 2 jaar geleden
Marnix schreef:Ik hoorde laatst in een kerk in Zwolle van een moslim uit Jemen die gevlucht was naar Nederland. Daar kwam hij tot geloof. Hij moest later terug naar het Jemen. Maar hij ging terug als christen en zal daar van Jezus gaan vertellen. Cool he!
hijwel schreef:Wij zijn wel heel zielig he, elke huishuiden heeft zo ongeveer 2 computers, 1 auto, 1 tv, 3 stereros, eet elke dag genoeg. Gaat 1 keer per week vlink op vakantie, jha we hebben het hier echt moeilijk in nederland.
Gershwin schreef:hijwel schreef:Wij zijn wel heel zielig he, elke huishuiden heeft zo ongeveer 2 computers, 1 auto, 1 tv, 3 stereros, eet elke dag genoeg. Gaat 1 keer per week vlink op vakantie, jha we hebben het hier echt moeilijk in nederland.
Applaushelemaal met je eens
hijwel schreef:columbus schreef:
Hier, in Nederland, moesten bejaardentehuizen sluiten wegens bezuinigingen. De bejaarden die er woonden, vaak ook in hun geboorteplaats, werden door het hele land 'verdeeld' in andere bejaardentehuizen. Dat is gebeurt.
zodra die bejaardentehuizen leeg stonden, werden ze opgeknapt en konden 'vluchtelingen' erin.
moet je dan dankbaar zijn omdat de oma van Jantje opeens 40 km verder weg moest gaan wonen, in een omgeving die ze niet kent?
en dat Achmed met zijn gezin in in Jantje's oma's voormalige appartement word gezet incl. nieuwe fietsen en koelkast?
daar kan ik niet dankbaar voor zijn.
Wij zijn wel heel zielig he, elke huishuiden heeft zo ongeveer 2 computers, 1 auto, 1 tv, 3 stereros, eet elke dag genoeg. Gaat 1 keer per week vlink op vakantie, jha we hebben het hier echt moeilijk in nederland.
columbus schreef:hijwel schreef:Wij zijn wel heel zielig he, elke huishuiden heeft zo ongeveer 2 computers, 1 auto, 1 tv, 3 stereros, eet elke dag genoeg. Gaat 1 keer per week vlink op vakantie, jha we hebben het hier echt moeilijk in nederland.
zielig voor oma, ja!
en dat heeft mi niets te maken met op vakantie gaan.
je kan het gewoon niet maken om je eigen landgenoten te verwaarlozen en aan de kant te zetten om zo plaats te maken voor vreemden die meestal nog uit criminele, financiele of andere materiele motieven hierheen komen. (uitzonderingen daargelaten, zoals die paar echte vluchtelingen).
Skoezie schreef:Marnix schreef:Ik hoorde laatst in een kerk in Zwolle van een moslim uit Jemen die gevlucht was naar Nederland. Daar kwam hij tot geloof. Hij moest later terug naar het Jemen. Maar hij ging terug als christen en zal daar van Jezus gaan vertellen. Cool he!
Wedden dat hij geen vrienden en familie meer heeft in zijn land? en dat hij niet lang meer zal leven.... jah leuk voor hem
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten