Bekeerd maar vriendschap met ex-vriendin (moslima)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zounir
Verkenner
Verkenner

Bekeerd maar vriendschap met ex-vriendin (moslima)

Berichtdoor zounir » 16 feb 2013 20:51

De titel zegt misschien al genoeg ik ben dus bekeerd tot het christendom en heb hiervoor mijn relatie met mijn ex-vriendin verbroken omdat het niet in de overeenstemming was met Gods wil.
Maar nu zit het zo dat we weer met elkaar praten maar als vrienden, mag dit en kan dit volgens God ?
Ik weet niet zo goed hoe God erover denkt wel klopt mijn hart sneller en voel ik me wat ongemakkelijk en als ik hiervoor ook de vriendschap moet breken dan ben ik daartoe bereid.

Kan iemand me misschien advies geven ?
Kan ik in contact blijven of moet ik het contact verbreken (vriendschap)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Bekeerd maar vriendschap met ex-vriendin (moslima)

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2013 14:11

geen idee, ik heb een moslima als buurvrouw, we hebben goed contact.

We begrijpen elkaar nog meer dan andere mensen. Ze kiest ervoor om haar dochter naar een moslimschool te doen een eind uit de buurt, andere buurtbewoners snappen het niet, we wonen in een over het algemeen christelijk dorp.
Ik begrijp haar wel, in het westen rijden ook mensen ver om hun kind op een christeijke school te doen.

Tja... moeilijk, ik weet het dus ook neit.

zounir
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor zounir » 17 feb 2013 15:34

geen probleem bedankt voor uw reactie, ik snap het ook!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2013 15:47

Uit ervaring weet ik dat het erg moeilijk kan zijn om vriendschap te hebben met iemand waar je eigenlijk fysieke aantrekkingskracht toe voelt. Dat kan ervoor zorgen dat je de vriendschap moet verbreken. Het hangt er dus vanaf hoe jullie gevoelens zijn ten opzichte van elkaar en of het je lukt om je in te houden.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 feb 2013 21:20

Ben je van de Islam tot het christendom bekeerd? Dat is mij niet helemaal duidelijk. :wink:

Ik kan me voorstellen dat dit moeilijk is, de keus waar je voor staat. Zeker als je nog gevoelens voor je ex hebt. Contact met je ex is altijd link. Je hebt de relatie niet voor niks verbroken lijkt mij. Als je zeker weet dat je geen toekomst met haar kunt opbouwen, maar nog wel gevoelens voor haar hebt, is het denk beter voor jezelf geen contact meer te onderhouden. Bv. hoe reageer je als je ex een nieuwe relatie krijgt? etc. wil je dat wel weten.
Het kan natuurlijk ook dat zij wel open staat voor het christelijk geloof, dat weet ik niet?

Terug naar “Archief”