Naam ' Jezus' verdwenen uit refokerken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marin
Luitenant
Luitenant

Re: Naam ' Jezus' verdwenen uit refokerken

Berichtdoor marin » 21 dec 2012 15:58

[quote="xsidd"]@Marin

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het beaam dat Gods Geboden er zijn. En dat die geboden ten goede in liefde zijn bedoeld voor de mensen. Maar ik ga niet zelf die geboden dienen uit mijzelf, maar ik verwacht het van Gods Geest. Wat Hij mij leert.

Ik kan alle geboden uit eigen kracht willen houden, maar dan prikkelt de wet alleen tot zonde.

Nee niet door eigen kracht, maar door Zijn kracht zal Hij me leren wat Hij wilt.

@xsidd, Jezus is heel duidelijk!!

Jezus zegt: ‘Wanneer u Mij liefheeft, zal u mijn Geboden bewaren, wie mijn Geboden heeft en ze bewaart, die is het, die Mij liefheeft.’ Joh. 14: 15-21.

gr.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 21 dec 2012 16:20

Beste Marin,

Als je door Gods Geest die geboden leert, EN ZE IN JE HART KOMEN, dan bewaar je ze.

Gods Geest leert de geboden wat ze inhouden... Ik zal je 1 voorbeeld noemen.

Gij zult niet stelen... Steel je als je illegaal muziek download, of films? Ja, dan steel je.

Hartelijke groet

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 21 dec 2012 20:41

Marin,

Ik ga en ik wens je fijne feestdagen:) En trouwens iedereen hier!

Groet

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 06 jan 2013 18:44

Vandaag weer een mooie preek gehoord, niet om het een of ander maar het ging over Jezus onze verlosser en dat terwijl het niet kerst of Pasen was :-) ik mag zeggen dat het Woord wat ik hoor in de "refokerken" wat mij betreft vol zit van het evangelie van wat Jezus zegt (dat is de n.l wat mij betreft de Bijbel van kaft tot kaft men spreekt ook niet voor niets over het vleesgeworden Woord) desalniettemin was het vandaag joh. 1 1: 18 een prachtig stuk wat mij betreft en letterlijk en figuurlijk een stuk evangelie.

veel wijsheid allen en mocht ik abuis zijn hoor ik het graag :-)
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Terug naar “Archief”