Ik werk 24 uur per week 2 kindjes.
Mijn man werkt bij zijn baas nu 36 uur (overuren niet meegeteld, deze week is het bijvoorbeeld zo 50 uur), en heeft zijn eigen bedrijf waar hij in het laagseizoen, zoals nu, een uur of 8 tot 10 uur mee bezig is.
Ik heb een aardig strak schema. Op maandag doe ik alles beneden, op dinsdag boven, en op beide dagen draai ik wasjes. Woensdag, donderdag en vrijdag doen we helemaal niks in het huishouden, op een enkele keer strijken na. Die dagen werk ik, en is het druk genoeg en wordt het amper vies. Op zaterdag draai ik wat wasjes, stofzuig en maak het toilet nog een keer schoon. Mijn man werkt op zaterdagochtend altijd, dus dan ben ik toch maar 'alleen' thuis, kan ik net zo goed iets in het huishouden doen. Op zondag doen we naast een keer stofzuigen ook niks.
Op dit moment doet mijn man weinig in het huishouden, behalve dan stofzuigen en de houtkachel schoon maken, voor hout zorgen voor de kachel enz. Maar dat vind ik logisch, omdat ik veel minder uur maak dan hij.
Eigenlijk lukt het prima zo. We zorgen samen voor het eten, opruimen en kids in bad en bed. Ligt er net aan of 1 van ons al vroeg weer weg moet 's avonds, voor vergaderingen of mijn man voor zijn bedrijf.
In de toekomst wordt het als het goed is prettiger, mijn man gaat minder uur bij zijn baas werken, waardoor hij meer tijd bij zijn bedrijf kan werken, maar in het laagseizoen heeft hij dan lekker veel tijd om er meer voor de kinderen te zijn.
het idee hebben dat ik tijd tekort kwam had ik wel met onregelmatig werken. Maar nu er zoveel regelmaat is, lijkt het of ik meer tijd over hou, hoewel ik nu overdag meer weg ben en we meer oppas nodig hebben. Nu móet alles gewoon op die 2 dagen, dus doe ik het ook. Anders was ik nogal van het voor me uit schuiven