FrankB schreef:Je blijft ontwijken Kirdneh. Durf eens te antwoorden.
Je manier van quoten is niet overzichtelijk, maar waar moet ik antwoord op geven precies want dat haal ik hier niet uit.
frankb schreef:Volgens mij stond Mozes toch alleen op die berg...
Of was God persoonlijk afgedaald en verschenen voor het gehele volk om hen dit te vertellen? Het stond toch al geschreven in Genesis, waarom moest Hij het dan nog een keer komen vertellen? Of is Genesis geschreven n.a.v. Zijn mededeling aan dat volk? "Oh, in 6 dagen? Daar moeten we dan maar eens een mooi verhaal van maken"...
God is inderdaad afgedaald in een wolk om het volk te vertellen dat de wereld in zes letterlijke dagen is gemaakt en dat er gerust worde op de zevende dag zoals je dat kan lezen in Exodus 19 vs 9:
En de HEERE zeide tot Mozes: Zie, Ik zal tot u komen in een dikke wolk, opdat het volk hore, als Ik met u spreek, en dat zij ook eeuwiglijk aan u geloven. Want Mozes had den HEERE de woorden des volks verkondigd.
Dus Mozes hoorde het, het gehele volk hoorde het en later in het boek Jozua (die was er ook bij) wordt het nogmaals aan het volk verteld door Jozua dat ze de gegeven wet moesten houden.
Het lijkt dus verdacht veel op geschiedschrijving door meer dan een ooggetuige.
frankb schreef:Hoe vaak heb je dat tegen de spiegel gezegd totdat je er zelf in ging geloven?
Dit was een grapje.
frankb schreef:Maar goed, voorlopig ontgaat je ondanks je slimheid toch iets in mijn eerste vraag aan jou uit mijn vorige reactie.
Zoals?