Kirdneh schreef:Wat is er mis met deze definitie, zijn het geen specifieke eigenschappen?
.
Jouw zelf verzonnen definitie is te algemeen en te hol om mee te werken.
Analogie: informatie op een harde schijf. Als ik jouw definitie daarop loslaat dan is elke harde schijf met daarop digitale informatie specifiek. Dat zegt niets en is als definitie volstrekt onwerkbaar.
Verder is het probleem met jouw definitie dat deze nogal verschilt met wat in de biologie onder genetische informatie wordt verstaan.
Kirdneh schreef:De code (of volgorde) is de informatie niet, hetgeen wat er op ligt is de informatie,...
De
volgorde van de nucleotiden is nu juist
wel de informatie. De
volgorde van nullen en eenen is de digitale informatie wat een computerprogramma doet werken.
Kirdneh schreef:...de code geeft alleen aan hoe het afgelezen wordt meer niet. En dus nee ik vindt het geen betere.
Nee, een bepaalde volgorde van nucleotiden (code zoals jij dat noemt boven) codeert - lees: bevat de genetische informatie - voor bijvoorbeeld een bepaald eiwit. Ook hier weer de analogie: een bepaalde volgorde nullen en eenen in een computerprogramma is de digitale informatie voor een bepaalde instructie.
De definitie die ik gaf (inclusief link - dus niet zelf verzonnen) is wel degelijk beter en correcter dan jouw (verzonnen) definitie.
Als je dus niet aannemelijk kunt maken (inclusief bron uiteraard) dat jouw definitie correct is heeft discussiëren over genetische informatie geen enkele zin...met jou tenminste niet.