Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 17 nov 2012 21:28

Is de Sint bij jullie ook weer aangekomen?
Wij vertellen Jurian niet dat Sinterklaas de cadeautjes brengt, maar dat hij bijna jarig is en wij daarom cadeautjes voor hem kopen. Aan de ene kant weet hij dat wel, maar toch heeft hij zijn eigen verhaal, en speelt hij het zo mooi mee. Vanmiddag is hij samen met papa naar de intocht geweest. Na het eten ging hij zijn schoen + die van ons en frederiek neerzetten, en flink zingen. Zegt hij tegen mij:" Nou mama, wie weet komt vannacht Sinterklaas wel en ligt er morgen iets lekkers in jouw schoen.' En fluistert hij heel hard tegen mijn man:' Want wij hebben iets lekkers voor mama gekocht he!'
Zo mooi :D Hij heeft wel flink gezongen, en hij heeft toch ook de ingepakte cadeautjes voor hem en zijn zijn zus al gezien. Zo makkelijk, hij speelt het gewoon zelf, omdat hij dat blijkbaar wel heel leuk vindt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Bumba » 20 nov 2012 13:30

Wij vieren wel gewoon Sinterklaas en ook heel bescheiden. Inmiddels onze dochter wel verteld hoe het verhaal in elkaar zit, nadat ze er vragen over ging stellen.
Ik merk wel bij mijn dochter in de klas dat iedereen "er nog in geloofd", dus dochterlief vertelt niets!

Pluk01

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Pluk01 » 20 nov 2012 14:16

Ja, hier hebben we ook helemaal zin in pakjesavond(en)! We vieren het 2x, bij beide families een keer. Hij krijgt van ons een 'groot' cadeau bij de ene familie en wat kleinigheidjes bij de andere familie. Verder krijgt hij van beide opa's en oma's een cadeautje en sommige ooms en tantes geven hem ook een kleinigheidje. Zelf hebben we met de volwassenen lootjes getrokken.
Wij vertellen hem ook niet dat hij de cadeautjes van Sinterklaas krijgt, we zeggen gewoon dat hij ze van ons of opa en oma krijgt. Maar hij kijkt wel met groot plezier het sinterklaasjournaal elke avond en gaat helemaal op in het verhaal. Het verbaast me eigenlijk hoe goed die kleintjes het onderscheid al kunnen maken tussen het verhaal en de werkelijkheid. Hij snapt gewoon dat het verhaal niet echt is... Hij mag 2x per week zijn schoen zetten, ene keer krijgt hij een klein cadeautje, andere keer wat snoepgoed erin. Hij zei gisteren al: mama, ik vind het wel jammer dat het over een klein poosje alweer afgelopen is. Waarom komt Sinterklaas niet altijd elke dag op televisie :lol: ?
Manlief zit op het moment voor 2 weken in het buitenland en hij weet het precies: als papa weer thuis komt gaan we sinterklaas vieren en als het afgelopen is gaat papa weer weg...(hij werkt een half jaar in het buitenland en is steeds na 2 weken werken, 1 week thuis en vrij). En af en toe mist hij papa erg, maar de wetenschap dat het daarna dubbel feest is, maakt het voor hem weer een soort dragelijker :wink: .

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Haai » 20 nov 2012 20:15

Hier doen we verder niets aan Sinterklaas, kids krijgen op 5 dec. alleen een klein cadeautje zodat Timon op school ook wel wat te vertellen heeft, vind het anders ook zo sneu voor hem. Sylke is wel heel druk met Sinterklaas en z'n stoomboot sinds ze er op de psz over aan het werk zijn, al vertelt ze er wel bij dat ie niet echt is. Helemaal snappen doet ze het nog niet ;)

Hier vanavond nog even bang geweest dat we bij de HAP terecht zouden komen: Timon en Sylke zaten, terwijl ze de strijkkralen op moesten ruimen, kraaltjes in de neus te stoppen 8-[ Ze vonden het een erg leuk spelletje, tot er bij Timon eentje bleef zitten. Gelukkig na veel snuiten eruit gekregen. Het maakte wel indruk, dus ze zullen het niet zo gauw weer doen denk ik ;)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 nov 2012 21:32

haai, hier ook een klein kadootje, dat ze wat gekregen hebben. Ze wilde met al het geweld haar schoen zetten, dus gewoon laten gebeuren..:) k moest opschrijven dat piet het in de brievenbus moest doen, want hij mocht niet bij mij binnen :)

maar jah, t geeft ook veel onrust, ze is best erg bang, deuren moeten op slot, want die gekken zullen maar zo bij je binnen staan.

ook snachts...

k heb al wel gezgd dat we dat een groot feest noemen wat bedacht is lang geleden..... Ze zegt nu wel, hij is denk ik dan niet echt.. maar een echte bestaat wel :) haha!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Jannoek » 20 nov 2012 21:44

Wij houden sinterklaas bij beide families, en hebben zelf een cadeautje gekocht wat we eenvan de vieringen geven ;). Morgen sint op mn werk, mochten we zelf een cadeautje kopen, heb een nijntje gekocht die roept 'hier ben ik' met allemaalplaatjes met hints. Ben benieuwd, denk dat hij het heel leuk vindt, hij is helemaal weg van nijntje. :)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Dippie » 21 nov 2012 10:49

Hier vieren we ook gezellig pakjesavond met de familie. Alhoewel V er natuurlijk nog niets van snapt, we blijven het leuk vinden ;-) Lootjes getrokken onder de volwassenen en de meeste kopen denk een klein cadeautje voor V. Heb ook wel gezegd da het echt iets kleins moet zijn, want 3 dagen later vieren we haar verjaardag :) Ik ga denk wel haar schoentje zetten, gewoon, voor de foto :mrgreen: Ik vind het zelf gewoon altijd een erg leuke en gezellige tijd, dus doe er lekker aan mee, haha
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor liefie » 21 nov 2012 12:36

Wij vieren het 1 december met de broers,zussen,zwagers,schoonzussen van mijn man en de 6 kinderen. Bij mijn zwager en schoonzus komt sinterklaas met pieten langs (buurtvereniging) en die komen de cadeautjes brengen. per persoon gewoon 1 cadeautje.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor 654321 » 21 nov 2012 13:22

Wij vieren het bij de schoonfamilie met schoonouders, broer/zussen en kids.
Schoonouders kopen voor alle kleinkinderen (een heleboel!) een kadootje. Zo, wat een werk hé?
Onder broers/zussen trekken we daar lootjes.

Bij ons thuis gaan we met zn allen eten en dan krijgen alle 14 kids een kadootje van opa en oma. Sommige jaren gingen we ook wel met zn allen een dagje weg. Das dit jaar wat lastig met ziekte en baby's dus weer een kadootje dit jaar.

Kids vinden beide feestjes heel gezellig, maar verder hebben ze het er niet over.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor juffiejuf » 21 nov 2012 14:32

Hier hebben wij sinterklaas en zijn verjaardag na elkaar. Mmm.... kan handiger ;-)
Wij vieren het met beide families. Ene kant met lootjes en met andere kant van de familie gewoon alleen een paar cadeautjes. Aangezien hij ook jarig is heb ik voor sinterklaas wat voor hem 2e hands gekocht op een speelgoedbeurs. Hij snapt er nog niks van maar het gaat om het idee :-) Maar elk jaar jarig zijn en sinterklaas tegelijk is toch niet echt handig.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor 654321 » 21 nov 2012 20:01

ajl schreef: maar bij mij zijn ze zo vroeg dat ze 's morgens al om 7 uur het ontbijt achter de kiezen hebben.


Dan zou ik echt zelf de klok een uur verzetten. Dus 's avonds een uurtje later erin... Maar dat is persoonlijk, ik ben niet zo'n ochtendmens...
Momenteel slapen ze hier vaak tot bijna half8; heerlijk! Liggen er ook rond half8 in (slapen beiden niet meer 's middags) dus echt klokje rond. Nooit gedacht dat de jongste nog zoveel zou gaan slapen... :oops: Maar we genieten er enorm van. In het weekend word het tegenwoordig wel eens na achten dat ze wakker zijn... Zóó lekker! (liggen er dan vaak ook wel iets later in).

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 nov 2012 23:00

654321: Hoe doe je dat? klok verzetten? Julia is er altijd om zes uur uit, hoe laat ze naar bed gaat, structureel negen uur is ook geen optie, ze gaat nu om half acht, maar klokslag zes uur kruipt ze bij ons in om daar starend naar de wekker eindelijk te roepen dat de zeven op de wekker staat met drie nullen :)

TOt op heden is het mij nooit gelukt om haar biologische wekker te veranderen, dat lukt alleen met het uur verzetten, want dan slaapt ze tot zeven uur.

Ik vertik het om voor zeven uur uit bed te gaan, dus altijd moet ze tot zolaat blijven liggen, alleen op mijn werkdagen is dat een kwartiertje eerder.

AJL, zit je dan s avonds ook nog lang? of duiken jullie zelf dan ook op tijd in bed? dat moet haast wel.. of je bent iemand die tegen weinig slaap kan.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 22 nov 2012 07:47

@ 654321 Klok een uur verzetten heeft geen zin, want wij moeten vroeg op om naar ons werk te gaan. Ik ben voor 7 uur al op weg naar mn werk en dan ontbijten wij toch nog wel (deels) met zn allen. Ik ga wat eerder van tafel. En om 7.45 uur moeten wij toch ook wel echt weg om naar school te fietsen en het hele koor in de bakfiets te laden.

@ ppm Ik lig er ook meestal wel rond 21.30 uur in. Later heeft geen zin, want dan ben ik echt moe de volgende dag. Als ik erg moe ga ik ook nog wel regematig eerder.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 22 nov 2012 08:59

Ook al zou ik thuis niets aan Sinterklaas doen, op school doen ze er enorm veel aan. De juffen volgen op de voet het Sinterklaas journaal en alles wat daar gebeurt ( zoals de hartjes en de pijlen) zijn op school terug te vinden. Ook heeft de juf sinterklaas geld gekregen met boodschappen doen. Hij is dus helemaal hyper.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LauraC » 23 nov 2012 10:40

Klok verzetten lukt hier ook niet hoor 8-[ Hetzelfde verhaal hier als bij ppm, het maakt niet uit hoe laat M op bed ligt, hij is altijd voor 7 uur wakker en dan mag hij bij ons liggen tot '7-0-0-'.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten

cron