Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 16 nov 2012 20:48

Faramir schreef:Waarom na de sabbat? Om God bij voorbaat vergeving te vragen voor al het moorden, verkrachten en plunderen wat gaat plaatsvinden?
Het is mijn indruk dat het Israelische leger voor die tijd nog niet klaar zal zijn voor een grondoperatie. Dat het sabbat is, komt daarbij natuurlijk wel goed uit: het is weekend in Israël en de reservisten zijn dan ook vrij voor hun werk en kunnen dan naar het front. Het lijkt me niet de tijd om hier verder cynische godsdienstige motieven te veronderstellen.
Faramir schreef:De Palastijnen (of een deel daarvan) zijn niet slim bezig maar om nou een totale invasie uit te voeren met al het leed van dien voor onschuldige burgers lijkt me wat ver gaan.
Ik denk dat niemand hierop zit te wachten, maar als je om de zoveel tijd (en dat is nu gerekend in minuten) naar de schuilkelder moet rennen, zoals in Zuid-Israël, dan raakt het geduld heel snel op.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 16 nov 2012 20:48

Faramir schreef:Waarom na de sabbat? Om God bij voorbaat vergeving te vragen voor al het moorden, verkrachten en plunderen wat gaat plaatsvinden?

Je praat onzin , als Israël de Gazastrook binnentrekt is dat om haar eigen burgers te beschermen elk normaal land zou dat doen. Niet om daar de boel te gaan verkrachten te plunderen en lukraak te gaan moorden.

De Palastijnen (of een deel daarvan) zijn niet slim bezig maar om nou een totale invasie uit te voeren met al het leed van dien voor onschuldige burgers lijkt me wat ver gaan. Hoe zinvol is het om met complete divisies de grens over te trekken en alles kort en klein te maken wat je tegenkomt als je hetzelfde kan bereiken met een paar commando teams of goed gemikte raketten? Veel effectiever en de kans op onschuldig leed veel kleiner.

Vertel dat tegen de Hamas, die geven er niet om, om lukraak raketten op Israël af te schieten vanuit plekken waar burgers wonen die als menselijk schild dienen, met de kans op burgerdoden (aan beide kanten). Ze hebben het over zichzelf afgeroepen als Israël de Gazastrook binnentrekt.
Wat zou Nederland doen als vanuit Zeeland, Zuid Holland geregeld beschoten zou worden? Aan al de grenzen van Israël is het momenteel onrustig. (Libanon, Syrie , Jordanie, Egypte ... )

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 nov 2012 20:50

Yael schreef: Wat zou Nederland doen als vanuit Zeeland, Zuid Holland geregeld beschoten zou worden?
Zich overgeven. ;)

Maar serieus: als het klopt dat Israël 75.000 reservisten in gaat zetten, dan betekent dat dat een grondinvasie van de Gazastrook niet lang op zich zal laten wachten en dat het er heel fors aan toe zal gaan. Ter vergelijking: 4 jaar geleden tijdens Operatie Cast Lead werden er 10.000 reservisten opgeroepen. Ik ga er dan ook vanuit dat het ergste nog moet komen.

Overigens moeten we de dingen wel in perspectief zien: in Syrië en andere Arabische landen gaat het er momenteel veel heftiger aan toe. Maar goed, daarin is Israël niet betrokken en dat heeft een andere politieke lading.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 16 nov 2012 21:12

Yael schreef: Wat zou Nederland doen als vanuit Zeeland, Zuid Holland geregeld beschoten zou worden?

elbert schreef:Zich overgeven. ;)

8)
Maar serieus: als het klopt dat Israël 75000 reservisten in gaat zetten, dan betekent dat dat een grondinvasie van de Gazastrook niet lang op zich zal laten wachten en dat het er heel fors aan toe zal gaan. Ik ga er dan ook vanuit dat het ergste nog moet komen.

Ongetwijfeld zal het er heftig aan toe gaan maar als er dan over moorden, verkrachtingen en plunderen gesproken wordt vind ik een flauwe gemene aantijging.

Als Israël alleen via de lucht zou kunnen bereiken dat de beschietingen stoppen en het wapenarsenaal van Hamas vernietigt wordt zouden ze dat niet liever doen, dan de levens van de Israëlische soldaten in gevaar brengen?!

Overigens moeten we de dingen wel in perspectief zien: in Syrië en andere Arabische landen gaat het er momenteel veel heftiger aan toe. Maar goed, daarin is Israël niet betrokken en dat heeft een andere politieke lading.

Toch staat het niet los van elkaar. in Egypte is het moslimbroederschap aan de macht (in de gazastrook ook in feite...), in Zuid Libanon de Hezbollah, in Syrië is een burgeroorlog(we moeten nog maar zien wat daar uit voortkomt..), waar blijven bv. de chemische wapens van Assad? in Jordanië zijn ook steeds meer demonstraties tegen het regime. staat echt niet los van elkaar. en niet echt iets om vrolijk van te worden.
Wie zegt dat Israel er uiteindelijk niet in betrokken zal worden? Wat te denken van de rol van Iran? Hamas heeft ook raketten van Iraanse makelij....
Wat is bv. gebeurd met de wapens uit Libie van Kadhaffi?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 17 nov 2012 13:19

Vanmorgen is het hoofdkwartier van hamas door Israel met de grond gelijk gemaakt;werd is een keer tijd dat dat zou gebeuren . =D> =D> =D> =D> :-({|= :-({|= :-({|=
VERITAS VOS LIBERABIT.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 18 nov 2012 01:08

Faramir schreef:Waarom na de sabbat?

Wellicht afgekeken van de palestijnen. Die gaan ook altijd na het vrijdagmiddaggebed relschoppen bij de muur begreep ik laatst uit de documantaire van Louis Theroux.

elbert schreef:In de buurt van Tel Aviv zijn al raketten neergekomen (gelukkig in zee)

Dat is de kracht van het Iron Dome. Als een raket in zal gaan slaan op een veilig gebeid zoals de zee dat het dan ook niet ingrijpt. Ik vind het een prachtig systeem, men kiest er blijkbaar voor ze gewoon uit de lucht te pikken en dus min of meer de aanvallen een tijd te tolereren. Ergens wel logisch dat het er op lijkt dat men zegt, en nu is het genoeg.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 nov 2012 08:29

Bizar dat de NAVO instemmend knikt als Turkije de raketaanvallen vanuit Syrië beantwoordt met tegenaanvallen, maar als Israël dat doet als de Palrstijnen weer bezig zijn, dan staat de wereld in brand.

De Palestijnen stellen hun eigen mensen bloot aan gevaar.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 nov 2012 11:18

JeeWee schreef:Bizar dat de NAVO instemmend knikt als Turkije de raketaanvallen vanuit Syrië beantwoordt met tegenaanvallen, maar als Israël dat doet als de Palrstijnen weer bezig zijn, dan staat de wereld in brand.

Turkije is lid van de NAVO, Israel niet.
De Palestijnen stellen hun eigen mensen bloot aan gevaar.

Het oplaaien van het conflict begon toen Israel onrechtmatig, zonder enige vorm van proces, een hoge Palestijnse functionaris van afstand executeerde.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 18 nov 2012 12:39

Het oplaaien van het conflict begon toen Israel onrechtmatig, zonder enige vorm van proces, een hoge Palestijnse functionaris van afstand executeerde.

Nee, het conflict begon toen Palestijnen vanuit de Gazastrook dagelijks enige tientallen raketten op Israel afvuurde.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 18 nov 2012 12:42

Dat gebeurde als vergelding na honderden raketten op israelisch grondgebied, meen ik.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 nov 2012 22:31

Ik zag laatst een mooi stukje over hoe het eraan toe gaat met de media: palestijnse kinderen zijn heel rustig naast IDF soldaten, zodra de camera gaat lopen, dan gaan ze los. De soldaten blijven rustig, terwijl ze aan alle kanten worden geprovoceerd. Duidelijk dat de ouders er bovenop zitten om vooral een zielig verhaal neer te zetten en hopen dat er een reactie komt die ze zelf weer kunnen gebruiken.
En wat te denken van die zogenaamde gewonden die worden weggedragen? 2 minuten later staan ze gewoon weer in beeld.
Nee, die beeldvorming is uitgekookt, en doet het goed bij de linksmensen in het westen. Palestijnen zijn zo zielig, maar ondertussen wel tientallen raketten op Israël afvuren. En het dan gek vinden dat er een reactie komt?

Ik lees net dat Anonymous flink aan het hacken is geslagen, omdat Israël de mensenrechten zou schenden. Van duizenden overheidsfunctionarissen zijn prive gegevens op straat gegooid. Benieuwd wat deze nobele hackers er van vinden als de Mossad bij ze aanbelt om even verhaal te halen. En als ze zo nobel zijn, gooi ook even de gegevens van de palestijnen op straat vwb de wapenaankopen. En stuur de nabestaanden van de onschuldige Israëlische burgers ook even een bloemetje....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 19 nov 2012 00:24

Lichtzwaard schreef:Vanmorgen is het hoofdkwartier van hamas door Israel met de grond gelijk gemaakt;werd is een keer tijd dat dat zou gebeuren . =D> =D> =D> =D> :-({|= :-({|= :-({|=

Is geweld verheerlijken één van die christelijke deugden die jij zo hoog in het vaandel draagt?

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 19 nov 2012 09:25

Ik zag laatst een mooi stukje over hoe het eraan toe gaat met de media: palestijnse kinderen zijn heel rustig naast IDF soldaten, zodra de camera gaat lopen, dan gaan ze los. De soldaten blijven rustig, terwijl ze aan alle kanten worden geprovoceerd. Duidelijk dat de ouders er bovenop zitten om vooral een zielig verhaal neer te zetten en hopen dat er een reactie komt die ze zelf weer kunnen gebruiken.

Ik heb zelf op de 'westbank' gewerkt, en heb dit theater zelf meegemaakt. Geloofde mijn eigen ogen niet!
Had contact met een arabier die wel in de gaten had dat hij in zijn werk met gehandicapte kinderen meer financiele middelen en hulp kon verwachten van Israëlische zijde, dan van Palestijnse kant. Er werd een moordaanslag op hem beraamd, wat hem gelukkig tijdig ter ore kwam. Nee, als Palestijn kun je het je zelf haast niet permiteren niet vijandig over Israel te spreken, want je zaak wordt in brand gestoken of andere acties. De Palestijnse kinderen worden opgevoed met haatgevoelens t.o Israel.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 19 nov 2012 09:25

Ik heb zelf op de 'westbank' gewerkt, en heb dit theater zelf meegemaakt. Geloofde mijn eigen ogen niet!
Had contact met een arabier die wel in de gaten had dat hij in zijn werk met gehandicapte kinderen meer financiele middelen en hulp kon verwachten van Israëlische zijde, dan van Palestijnse kant. Er werd een moordaanslag op hem beraamd, wat hem gelukkig tijdig ter ore kwam. Nee, als Palestijn kun je het je zelf haast niet permiteren niet vijandig over Israel te spreken, want je zaak wordt in brand gestoken of andere acties. De Palestijnse kinderen worden opgevoed met haatgevoelens t.o Israel.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 19 nov 2012 10:55

Waar 2 vechten hebben nog altijd 2 schuld. Hoewel de palestijen de media perfect weten uit te spelen met elk verwond of gedood kind is elk verwond of gedood kind er 1 te veel.

Ik heb ooit ook een documentaire gezien van joodse (kolonisten) kinderen op de westoever. Die waren zo vervuld van haat en racisme t.o.v. palestijnen dat hou je niet voor mogelijk. En zo werden ze ook opgevoed.

In dat pragramma van Louis Theroux waren ook joodse kolonisten te zien die het heel normaal vonden dat zodra een illegale nederzetting werd ontruimd, er brand werd gesticht in de hoop dat dit naar palestijnse landbouwgrond/boomgaarden zou overslaan. Grappig was wel dat in die uitzending een kolonist die brand moest blussen omdat het niet naar palestijnse grond was overgeslagen maar naar de landbouwgrond van een joodse nederzetting.

Israel heeft recht op haar bestaan binnen veilige grenzen maar het zou veel schelen als ze alle nederzettingen op de westoever ontruimden en de palestijnen daar een eigen staat zouden gunnen.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Terug naar “Archief”