Het Bisdom staat in haar volste recht.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Het Bisdom staat in haar volste recht.

Berichtdoor Lichtzwaard » 25 sep 2012 10:51

Bisdom 'snapt er niets van'

"Het is toch merkwaardig dat je overal in de samenleving de wens hoort uitspreken dat mensen zich aan de regels houden. Maar als de kerk dat doet, krijgen we juist van alle kanten verwijten."

Zo reageert hulpbisschop Rob Mutsaerts (foto) van het bisdom 's-Hertogenbosch op vragen naar aanleiding van de open brief van Ferd Raaijmakers. De brief van de Lieropse huisarts stond afgelopen zaterdag prominent op de voorpagina van het Eindhovens Dagblad. De brief werd ingezonden naar aanleiding van het bisschoppelijk verbod op een bijzondere kerkdienst in Lierop.

In de brief neemt Raaijmakers stelling tegen de koers van bisschop Hurkmans, die in zijn ogen de gelovigen van de kerk vervreemdt. "Wij brengen de boodschap van Christus, inclusief de normen die daaruit voortvloeien. Die zullen we blijven uitdragen. Als we ons aanpassen aan het tijdsbeeld, kunnen we de kerk beter opheffen", aldus Mutsaerts. "Je moet het geloof niet willen verkwanselen aan de tijdgeest. Dat hebben we al die eeuwen nooit gedaan"

BRON.div kranten.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: Het Bisdom staat in haar volste recht.

Berichtdoor Katlheen » 25 sep 2012 20:56

En nu wat meer details graag. Welke kerkdienst wil de kerk verbieden? En wat is de strekking van de brief? En waarom snapt het bisdom er niets van?

Kortom, allemaal vragen vragen vragen. Voordat we die paapse duivels gaan bashen wil ik wel wat meer info hebben...
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 26 sep 2012 07:43

en toen werd het stil.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 26 sep 2012 08:53

Is lichtzwaard opgeslokt door een zwart gat?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 sep 2012 09:01

Het doel ontgaat mij ook.
Wellicht kan Lichtzwaard even een stelling poneren en wat achtergrond informatie?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 26 sep 2012 09:12

Faramir schreef:Het doel ontgaat mij ook.
Wellicht kan Lichtzwaard even een stelling poneren en wat achtergrond informatie?

Waarde @Faramir het stukje is toch duidelijk waar het om gaat :-k :wink:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 sep 2012 09:17

Lichtzwaard schreef:Waarde @Faramir het stukje is toch duidelijk waar het om gaat :-k :wink:

Voor mij wel maar dat komt denk ik omdat ik me al eerder had ingelezen in de kwestie. Voor de gemiddelde Nederlander is het echt niet duidelijk genoeg.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 26 sep 2012 09:19

Zet het stukje hier anders even neer, kunnen wij ons ook een mening vormen.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 26 sep 2012 09:24

Katlheen schreef:Zet het stukje hier anders even neer, kunnen wij ons ook een mening vormen.

U wordt op uw wenken bediend;

Bisdom 'snapt er niets van'

"Het is toch merkwaardig dat je overal in de samenleving de wens hoort uitspreken dat mensen zich aan de regels houden. Maar als de kerk dat doet, krijgen we juist van alle kanten verwijten."

Zo reageert hulpbisschop Rob Mutsaerts (foto) van het bisdom 's-Hertogenbosch op vragen naar aanleiding van de open brief van Ferd Raaijmakers. De brief van de Lieropse huisarts stond afgelopen zaterdag prominent op de voorpagina van het Eindhovens Dagblad. De brief werd ingezonden naar aanleiding van het bisschoppelijk verbod op een bijzondere kerkdienst in Lierop.

In de brief neemt Raaijmakers stelling tegen de koers van bisschop Hurkmans, die in zijn ogen de gelovigen van de kerk vervreemdt. "Wij brengen de boodschap van Christus, inclusief de normen die daaruit voortvloeien. Die zullen we blijven uitdragen. Als we ons aanpassen aan het tijdsbeeld, kunnen we de kerk beter opheffen", aldus Mutsaerts. "Je moet het geloof niet willen verkwanselen aan de tijdgeest. Dat hebben we al die eeuwen nooit gedaan"

BRON.div kranten.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 26 sep 2012 10:55

Maar goed, dan weet ik nog steeds niet welke bijzondere dienst niet werd goedgekeurd.

Terug naar “Archief”