Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 04 sep 2012 10:51

Ballon opblazen en met een touwtje aan het zakje, vind ik ook erg leuk. Dat er zoveel werk van wordt gemaakt, daar verbaas ik mij ook over. H had gisteren trouwens wel een leuke traktatie een doosje rozijntejs met een bellenblaas. Op de bellenblaas zat een plaatje van Kikkermet een ballon en daaronder de tekst Hiep hiep hoera (naam) is 4 jaar.
Ik denk dat ik de volgende keer gewoon zelf kleine dingen ga bakken.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 sep 2012 17:49

meribel schreef:mag ik jullie een vraagje stellen?

mijn dochter zit in groep drie en is binnenkort jarig. Ik heb van de hema van die lettersnoepjes gekocht. Zitten in kleine zakjes.
Ik dacht..mooi klaar, in een bak en trakteren maar, maar dochterlief vind het een beetje saai ( ja zeg, iedereen trakteert snoep mét speelgoed maar ik zal wel gek zijn zeker om voor heel de klas weggooi prul te kopen wat thuis nog een week slingert en alsnog de prul ingaat )

maar iemand een idee om het dan alsnog low-budget leuk te versieren?

dit zijn die zakjes : http://www.hema.nl/winkel/kinderfeestje ... -(10283013)

ik dacht grappig omdat ze nu allemaal letters hebben geleerd.

Grappig, onze zoon is deze week in groep 3 begonnen en kreeg vandaag ook dit zakje als tractatie. Zonder er iets bij als ik het goed heb.
Je zou er een ballon aanvast kunnen maken of een leuke sticker opplakken.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 sep 2012 18:29

meribel schreef:mag ik jullie een vraagje stellen?

mijn dochter zit in groep drie en is binnenkort jarig. Ik heb van de hema van die lettersnoepjes gekocht. Zitten in kleine zakjes.
Ik dacht..mooi klaar, in een bak en trakteren maar, maar dochterlief vind het een beetje saai ( ja zeg, iedereen trakteert snoep mét speelgoed maar ik zal wel gek zijn zeker om voor heel de klas weggooi prul te kopen wat thuis nog een week slingert en alsnog de prul ingaat )

maar iemand een idee om het dan alsnog low-budget leuk te versieren?

dit zijn die zakjes : http://www.hema.nl/winkel/kinderfeestje ... -(10283013)

ik dacht grappig omdat ze nu allemaal letters hebben geleerd.

Met een leuk gekleurd servet en een stokje/sateprikker/potlood kun je er een knapzakje van maken.

Hier zijn de traktaties op school gelukkig nog redelijk eenvoudig. Timon kreeg pas een plastic (cars)bekertje met popcorn, heel simpel en gezond, maar de hele klas vond het geweldig. De carsbeker moest natuurlijk mee naar huis ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 sep 2012 19:21

ik ben meer van de cakepops oid.. leuke kleine eenvoudige traktatie, maar wel een lekker tussendoortje.
Marijn moet ook nog trakteren op kdv, en dat worden gewoon kwarksticks met daaraan een strikje met hoeraaaaa marijn is jarig oid... dat strikje gaat meer naar huis in de tas, vind ik wel leuk voor andere ouders, zelf heb ik er ook een aantal en leuk om te zien en voor sommige kinderen is het praten niet makkelijk en de boekjes gaan hier maar tot twee jaar, dus marijn moet zelf vertellen wat hij heeft gedaan, en dan wordt het een beetje makkelijker.
Ik ga echt niet voor elk kind een belleblaas doen oid, wel handig dat bijna iedereen dat op het kdv wel doet, ik heb belleblazen in de kast in overvloed!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 sep 2012 20:08

hier ook weleens op bellenblazen getrakteerd, bij de middelste die vind het super om bellen te blazen dus wel een passende traktatie voor hem. Ik overleg altijd met de jongens wat ze ook willen trakteren en dat word elke keer anders. Mijn oudste heeft de laatste keer chocolademuntjes in 'schatzakjes' getrakteerd. Ik had nog een enorme ruwe lap stof liggen, geknipt paar muntjes erin. Touw erom en klaar.
De middelste heeft vishengels getrakteerd. Ik had bij de action vulpotloden gehaald. Dropveter eraan, aan de veter een visje en klaar. Ik geniet er nou nog maar van, ik heb allemaal mannetjes en die zullen over een tijdje ook wel niet meer zulke dingen willen trakteren ;-)
De jongste heeft de laatste keer van die kant en klare auto's/bootjes etc van de hema waar rozijntjes in kunnen getrakteerd. Ook erg leuk en erg makkelijk ;-)

Ik vind die letterzakjes juist hardstikke leuk. Helemaal voor in groep 3! Ga ik onthouden voor mijn zoon.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 sep 2012 15:03

Hier is 'ie dan: mijn 'grote school' mannetje:
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 sep 2012 17:43

haha... dat uniform! staat em.goed.. maar wel apart zo te zien! hoe vond en.vind hij het??

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 sep 2012 21:19

Haha. Z'n sokken moeten nog omlaag ;)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 sep 2012 09:22

@Laura: super!

Traktaties.
Dat is toch net wat je wilt en hoeveel werk je er van wilt maken?
Ik vind het erg leuk om wat te bedenken, uit te voeren enz.. En daar doe ik ook mijn best voor.
Ik denk dat het pas niet helemaal goed zit wanneer je als moeder het gevoel krijgt dat je anderen moet evenaren, of zelfs nog meer en beter willen dan anderen.

Ik vind het inderdaad ook onzin dat sommige ouders er een soort wedstrijd van maken hoeveel ze meegeven.
Ik vind het leuker dat AJS van de PSZ komt met een leuke beker waarvan een bloempot is gemaakt met een paar rozijnen dan met een rol snoep!!! en daarnaast en bellenblaas en boekje.... Te zot voor woorden. Even naar de action, inslaan en weggeven. Dan liever iets van 10 cent waar werk van is gemaakt. Maar ja, dat ben ik...
Time flies when you have none!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 sep 2012 09:23

@ Laura...
Schooluniformen... begonnen ze er in NL maar mee!!!
Time flies when you have none!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 sep 2012 10:18

Meiden van de refowebkidsmeeting, de foto's heb ik inmiddels online staan in MijnAlbum. De liefhebers moeten mij even pben, maar als ik het goed begrijp kan het alleen gedeeld worden via de mail? Dan heb ik dus de mailadressen nodig...Laat me weten als het anders kan!

Nog een andere vraag, en die is misschien al tig keer voorbij gekomen, maar wij zijn aan het orienteren voor een heuse mamafiets :-) Hebben jullie er één en zoja, welke hebben jullie en ben je tevreden? Vind het nog best moeilijk! Hebben een afspraak gemaakt om een proefritje te maken op een Cortina Roots, dus ben benieuwd!
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 sep 2012 10:18

@Laura: té schattig gewoon :wink:
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 sep 2012 10:27

Acire schreef:Haha. Z'n sokken moeten nog omlaag ;)

Ja, misschien wel maar ik vind het zo schattig staan, die hoge sokken

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 sep 2012 11:21

@Dippie: ik heb sinds zaterdag de Cortina Roots 'Lief' fiets (wilde eigenlijk de gewone uitvoering, maar die was niet meer leverbaar tot begin 2013). De Lief - fiets is dezelfde als de gewone Roots, alleen dan met bloemetjes ;) Ik vind hem echt super! Heb er inmiddels al 125 km opzitten. Hij is lekker stabiel, fietst soepel en ik vind het fijn dat het stuur niet zo breed is als veel moederfietssturen.

@ Laura: geweldige foto! En die sokken.. =D>

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 sep 2012 12:27

Haai, de lief fiets wil ik niet. Vind hem er grappig uitzien, maar denk dat ik dat over een paar jaar niet meer vind, vind het een beetje een tienerfiets :oops: Ow? Was de Roots niet meer leverbaar? Balen! Als het goed is hier nog wel....hij heeft iig een zwarte besteld voor me.... Ik wil ook juist wel een breed stuur, lijkt me ideaal :D
Afbeelding

Terug naar “Archief”